Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal jeg være i A-kasse som selvstændig?? eller skal jeg?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amoni-brugere.

Jeg er selvstændig og har overtaget virksomheden fra Svigerfar. Jeg har altid være i A-kasse og betaler også til efterløn.

Nu vil jeg gerne vide om der er idé i at jeg fortsat betaler til A-kasse? Er der nogle som kan rådgive mig lidt om det?

Og skal jeg hellere indbetale til pension istedet for Efterløn, da den jo snart nok stopper!!

Bonusinfo: Jeg overtog virksomheden for 2 år siden!

Håber på gode saglige svar!

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil givet få efterløn tilbage - det du har betalt hvis det stopper, men helt fint hvis du heller vil selv, og mener det giver mere. Det har heller ikke rigtigt noget med A-kassen at gøre som sådan, det kan man sagtens være i, uden efterløn.

Fagforening har du ikke brug for - da du jo nok ikke skal føre tvister med dig selv som arbejdsgiver. A-kassen har du brug for, hvis du som selvstændig må lukke, og skal kunne modtage dagpenge. Det er lidt besværligt, din omsætning indgår som faktor, og efter et års tid, også din indtjening (der er ikke egentligt krav om man tager løn - men omvendt, hvis det har været underskud og ingen indtjening i flere år - vil det se underligt ud)

Kan du med omsætning og andet vise, at du har arbejdet fuldt ud der, og du er medlem af en a.kasse som selvstændig, så kan du også få understøttelse. Betydningen af det, kan kun du afgøre, men selve a-kassen er nok ikke så voldsomt dyr - og giver fradrag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)