Det er også meget klogt ikke at garantere noget :-). Problemet med en garanti, er at Googles indeks er levende, og hele tiden bliver påvirket. Som SEO leverandør har du ikke 100% indflydelse på hvordan Google skal ranke forskellige sider, og derfor vil en 100% garanti også være umulig at give. Der er sådan set kun en virksomhed som kan give dig en 100% Garanti, og det er Google selv.
En SEO leverandør kan forsøge at påvirke resultaterne, udfra den viden SEO leverandøren har omkring Googles virkemåde. F.eks ved at bygge links, som sandsynligvis vil have en positiv indflydelse. Alt efter SEO leverandørens dygtighed og erfaring, kan SEO leverandøren måske estimere, og nogenlunde fortælle hvor positiv en indflydelse det vil have.
Omvendt kan jeg sagtens sætte mig ind i din problematik. Det kan være ligesom at spille roulette når der skal vælges en SEO leverandør. Personligt ville jeg vælge den SEO leverandør som virker mest troværdig. Eventuelt kan du hyre en ekstern SEO konsulent, med den rette viden, til at gennemgå noget af det arbejde som de forskellige SEO leverandør har lavet. Der er en ting som er meget vigtigt, og det er at få SEO leverandøren til at fortælle (via skrift!) hvad det er de vil lave. Helt konkret! Der er flere som benytter sig af knap så fine teknikker, med skyggesider o.s.v. I bedste fald bliver alt det arbejde SEO leverandøren har lavet nulstillet, i værste fald ryger du helt ud af Google. Det er op til en selv at vurderer om det er en risiko man vil løbe, problemet består i at kunden ikke altid har kendskab til de negative konsekvenser det kan have, at benytte sådanne teknikker.
Mit råd er at starte ud med 2 måneder, hvor SEO leverandøren bliver betalt et eller andet, måske 4-6 timers arbejde. Efter de to måneder kan i evaluere, og se om det har været pengene værd. Er der ikke sket så meget, så kan i skifte til en anden, og har det været en success så er det jo bare at forsætte :-). Det er sådan jeg selv arbejder.