Hej Lina Logoet er jo en del af det visuelle udtryk din hjemmeside for/har. Din pointe med at man ikke skal fokusere for meget på at få lavet et logo er fin nok. Når du begynder at opfordre unge iværksætter (som normalt laver e-iværksætteri!) synes jeg det går lidt for vidt. Vores eneste facade ud mod offentligheden er vores hjemmeside. Den skal gerne udstråle seriøsitet. Derfor er logo en god idé, og det gør da hellere ikke noget, at logo er en god ting at have hvis din virksomhed skal være et brand. Det koster jo ikke meget mere end et par hundrende kroner at få lavet et logo? :) Mvh David Bograd |
Allan Berthelsen:Jeg syntes at ikke logo behøves da ikke at været en eller anden kreativ tegning eller symbol. For mig kan et loge sagtens være et firmanavn som der er gjort lidt ud af, så det er lavet på en speciel måde, eller på en helt anden måde..
Det er bare min mening, og jeg er igang med at starte et webudviklingsfirma op, og der har jeg ikke noget logo, men nu må vi se om det kommer til at betyde noget. :-)
Et logo kan jo være hvad som helst. Et logo er udelukkende en definition af at lave noget der kan varetage og symbolisere virksomhedens identitet overfor forbrugerne.
Jeg kan sætte den her lille prik:
.
Og kalde den mit logo.
Det er klart at der så ikke er taget så meget forbehold for ret meget andet end at det "er der"
Her kan jeg jo så få en opgave om at en virksomhed gerne vil have noget der får deres produkt til at springe mere ud på hylderne i et supermarked i forhold til konkurrenterne. Noget der er nemt at konvertere til TV, brochurer, website, emballage og sender et positivt udtryk til kunderne.. der så samtidig er kvinder i alderen 24-33 der snart skal være mor til en sød lille albino dreng med 5 tæer.
Og så er jeg jo kommet på arbejde for at skabe noget som netop DEN målgruppe kan forholde sig til og knytte sig til. - Noget DE vil kunne anbefale til venner familie og kollegaer og noget der måske kunne være en del af deres daglige liv og sociale netværks omdrejningspunkt.
Og når logoet er skabt og rammer målgruppen rigtigt, så har virksomheden pludselig en fandens stærk identitet, som deres målgruppe elsker og kan identificere sig med.
Dét er kunsten .. og dét har værdi.. Både for firmaet og for designeren.
For Apple har det en direkte værdi af 153 Milliarder Dollars. Det er nemlig det deres brand/logo er værd idag.