Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lev af hjemmeside på nettet?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey jeg er sidder her som 15 årig skal til at i 9, også har jeg tænkt på hvilken uddannelse jeg skal have efter, og jeg har snakket med en god ven om at starte noget op på nettet som vi kunne leve af ( efter vi er fyldt 18 ) men er det muligt og ellers er der nogle andre uddannelser hvor man kan arbejde hjemme fra ?? 

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 17:08
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

hmm.. Du kunne jo blive broderi ekvilibrist :-)

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 17:21

Thomas Skipper:

hmm.. Du kunne jo blive broderi ekvilibrist :-)

Det var nok lige det svar han havde brug for.

Uanset om det gælder uddannelse eller aktiviteter på nettet, så gælder det om at det skal være noget du brænder for, og som har din interesse.

Nu hvor det lyder til du virkelig er i tvivl, kunne dk starte med at lave en blog, skriv om det du har interesse for. Start din 9 klasse, følg med her på amino i de forskellige dabatter, og få inspiration, så skal du nok få nogle ideer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 17:35

Det afhænger lidt af om det blot er start af webshop eller om det er større communities og/eller andre former for servicehjemmesider du selv ønsker at programmere og leve af. Førstnævnte kræver ikke den store viden, da der i forvejen findes adskillige CMS og ecommerce systemer i forvejen, endda nogen gratis. For at opsætte dem skal du blot følge brugsvejledningen, som er 5-10 punkter også har du din webshop kørende ;)

Hvis du vil lære at programmere eksempelvis PHP med MySQL, findes der utallige lærerige bøger. Jeg kender ingen uddannelse der er 100% målrettet PHP, ASP programmering, da det er så forholdsvis let at lære sig selv. Men der kan passende være andre Aminoer der ved noget om det :)

For at runde det med uddannelserne af, så kender jeg op til flere dataloger/datamatikere/softwareprogrammører som arbejder hjemmefra. Eksempelvis en af Stofas dygtige programmører som bor i USA.

Og som nævnt tidligere skal du brænde for det, ellers er projektet dømt til døden, desværre. 

Held og lykke!

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Tilmeldt 2. Aug 11
Skrevet kl. 19:40

Altså jeg ved hvis jeg beslutter mig for at lave en webshop så går jeg 100% ind i det går aldrig halvt ind i noget, men jeg tænkte på med uddannelse om man kunne lærer og lave hjemmesider på fx Teknisk skole, også når man er færdig gå ud og blive betalt og leve af at lave hjemmesider for firmaer og andre ting, ?? 

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:51

Uddannelse er på nogle punkter overvurderet. Hvis du vil leve af at lave hjemmesider - og det kan du sagtens, hvis du er tilpas motiveret - er det bare at gå i krig og få erfaring. Det er dog en rigtig god ide at tage en uddannelse samtidig.

Lav en wordpress-blog og lær dig selv at bruge flere og flere af funktionerne, så kan du stille og roligt arbejde dig op ved at sætte lidt op for venner og bekendte, små lokale virksomheder osv. Med tiden bliver du god nok til, at du kan tillade dig at tage så mange penge for dine sider, at du kan leve af det.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Tilmeldt 2. Aug 11
Skrevet kl. 19:55

Ja kan godt forstå men som jeg snakkede om med min ven, er der ikk noget uddannelser inde for IT hvor du kan arbejde hjemme fra ? 

Tilmeldt 2. Aug 11
Skrevet kl. 20:06

har du et andet program end wordpress kan ikk få det installeret,

Tilmeldt 2. Aug 11
Skrevet kl. 20:10

ligemeget har lige læst at det er fordi jeg ikk har lavet en hjemmeside endnu.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:32

Kunsten ligger i at finde noget som mange vil bruge som har lave omkostninger og hvor der ikke er ret meget arbejde.

En af mine kammerater har sådan en side og jeg har 2 af dem.... de laver ikke alverden, men de er da skyld i at vi kan få rødvin til maden (eller uden mad).

Laver man sådan nogle sider hvor indtægten kommer ind løbende uden så meget arbejde så kan man altid udvide dem eller bygge flere..

En ting er sikkert... man skal ikke have alle æg i samme kurv... Det ser vi jo med Pandora aktien... puha.. godt jeg ikke havde dem.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)