Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt ikke at udlevere faktura

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har just købt en flybillet hos Easyjet. Billetten er købt som firma, omend der ingen forskelsbehandling er fra Easyjet. Ved fuldendt køb får jeg tilsendt et boarding kort og bekræftelse. Eneste nævn af penge er "xxxxKr er trukket fra dit VISA kort der slutter med tallene YYYY".

Der er ingen referencer til Easyjet som virksomhed, andet end et logo. Der er heller ingen specifikation af betalingen på gebyrer, billet, baggage, moms, osv. Kort sagt så er den svær at bruge som bilag til bogføringen.

En søgning på nettet viser at jeg skal kontakte kundeservice for at bede om en faktura. Fast forward et par mails, og jeg får følgende svar:

"I regret that easyJet does not provide invoices. However, we can send out a copy of the flight details to the postal address given at the time of booking subject to a payment of £10 administration fee."

Dvs. Easyjet kan ikke levere en faktura. De forsøger at tilbyde mig at sende mig mine flight details - dvs. mit boarding kort, som jeg vel at mærke allerede har, for en pris på £10. Og jeg kan sikkert heller ikke få en faktura for de £10 i gebyr her.

Er det lovligt, indenfor EU, ikke at kunne frembringe en faktura til såvel private som erhvervskunder?

Mvh,
Mark S. Rasmussen 

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 14:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

Mark S. Rasmussen:
Er det lovligt, indenfor EU, ikke at kunne frembringe en faktura til såvel private som erhvervskunder?

Det reguleres af momsloven. For at være underlagt denne lovgivning kræves det, at man er registeringspligtig efter momsloven. Da flybilletter er momsfrie kunne det være at den del som håndterer billetter ikke er momsregistreret og dermed underlagt loven.

Alternativt kan de nationale myndigheder have givegt en dispensation for reglerne.

Eller som tredje mulighed, at informationerne fremgår af kontoudtoget fra  det kreditkort som betalingen er trukket fra.....

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 22:09
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

hej Henrik

for en gangs skyld har jeg lyst til at give en stjerne for dit kommentar.Det er nemlig rigtig!

L

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)