Hej, Jeg har just købt en flybillet hos Easyjet. Billetten er købt som firma, omend der ingen forskelsbehandling er fra Easyjet. Ved fuldendt køb får jeg tilsendt et boarding kort og bekræftelse. Eneste nævn af penge er "xxxxKr er trukket fra dit VISA kort der slutter med tallene YYYY". Der er ingen referencer til Easyjet som virksomhed, andet end et logo. Der er heller ingen specifikation af betalingen på gebyrer, billet, baggage, moms, osv. Kort sagt så er den svær at bruge som bilag til bogføringen. En søgning på nettet viser at jeg skal kontakte kundeservice for at bede om en faktura. Fast forward et par mails, og jeg får følgende svar: "I regret that easyJet does not provide invoices. However, we can send out a copy of the flight details to the postal address given at the time of booking subject to a payment of £10 administration fee." Dvs. Easyjet kan ikke levere en faktura. De forsøger at tilbyde mig at sende mig mine flight details - dvs. mit boarding kort, som jeg vel at mærke allerede har, for en pris på £10. Og jeg kan sikkert heller ikke få en faktura for de £10 i gebyr her. Er det lovligt, indenfor EU, ikke at kunne frembringe en faktura til såvel private som erhvervskunder? Mvh, |
Du er åbenbart ikke den eneste der har det problem hvis man læser her: http://getsatisfaction.com/easyjet/topics/invoice_receipt_needed_urgently_please_help
Efter som det ser ud som om der ikke er moms på flyrejsen, burde du bare kunne bruge din kort afregning som billag.
Kommer sådan til at tænke på den her video :