hehe jeg tror du måske vil blive klogere af at se nogen af de videoer bla. Apple selv har postet omkring designprocessen og hvad der var nødvendigt at foretage af fabrikationsændringer bare i forbindelse med deres unibody udskæring. http://www.apple.com/why-mac/better-hardware/ Det kan godt være det kræver en enkelt person at tænke en fantastisk idé op og hvis vi så vælger at ignorere at hver generation har et begrænset antal virkelig dygtige designere (som f.eks. en person som Jonathan Ive), og udbud og efterspørgsel derfor gør at den slags personer altså ikke lønnes med 40.000 kr om måneden og gratis frokost., så mangler du stadigvæk at forholde dig til de udgifter der er i forbindelse med at etablere en masseproduktion af et nyt design, ændring af produktionslinjer, nye fabrikker, nye produktionsmetoder, oplæring af medarbejdere m.v.. Der er en helt bestemt årsag til at produktionsverdenen generelt elsker standarder og ensartethed og når først et redskab har fået en form der er accepteret af forbrugerne så bliver den sjældent lavet om. Det er ikke fordi folk nødvendigvis ikke har bedre idéer, men ganske enkelt fordi det er for dyrt at ændre på tingene hele tiden. De folk der er villige til at tage den udgift det er at bryde gængse konventioner er som regel producenter for hvem produktet er et personligt livsværk, hvilket også er årsagen til at den slags oftest sker i en topstyret (nærmest diktatorisk styret) virksomhed som Apple og ikke en komité og udvalgsstyret virksomhed som DELL, eller Asus, hvor ingen tør at være den person der foreslår at man laver en maskine som ikke kan bruge 50% af det hardware som virksomheden også producerer eller lignende. Uanset om den ændring så i virkeligheden ville give et bedre arbejdsredskab.
Jeg fokuserer på hardwaren fordi det oprindelige indlæg handlede om hvorfor ingen laver hardware der ligner Apples (med en skjult substekst: "til billigere penge"). Jeg ved skam godt at en stor del af apples sucess de sidste 10 år skyldes at deres samlede fokus på et helt økosystem, men nu var det ikke lige det spørgsmålet gik på og man skal jo begrænse sig. :-) |
min nye asus er bare lækre end mac ligeså tynd flot design og lidt hurtigere end de fleste mac især dem de koster bare tæt ved denne her pris http://www.fcomputer.dk/baerbar-pc/asus/u31sd-rx060v-i5-2410m-13.3/ oveni kun 5000 kr og det kan vist ingen mac levere hurtigt computer tynd og let computer og ikke mindste langt lavere pris
prøv og find en tynd ligesom denne med op til 2.9GHz og 4 ram mv og pris 5000 kr der skal ledes længe og du finder den ikke kan jeg love dig mac kan ikke levere billige computer der er hurtige imens