hej. har lidt en ide til en side med noget handel... men inden jeg graver alt for dybt har jeg brug for at vide noget omkring 2 ting : 1 : cpr validering som på fx den blå avis... hvad skal der til før man kan få det på sin side... skal den godkendes nogen steder? hvem kontakter man for at få det andet jeg har brug for at vide? 2 : en side som trendsales har en betalingsløsning hvor de forskellige brugere kan sende penge til hinandens konto´er på siden... igen hvad skal der til før man kan få det og hvem kontakter man omkring dette? er det noget en almindelig programmør kan lave eller skal der noget NETS eller paypal indover? 3 : sms betaling... mange sider såsom dating, bilgalleri og trendsales har så man kan betale sit medlemskab via sms... igen hvem skal man snakke med omkring dette? mvh. Nikolai R. jensen |
cyclone:1 : cpr validering som på fx den blå avis... hvad skal der til før man kan få det på sin side... skal den godkendes nogen steder? hvem kontakter man for at få det andet jeg har brug for at vide?
Du kan lave en aftale med CPR: http://www.cpr.dk/cpr/site.aspx?p=76
Det er nogle dyre løsninger, men sådan er det jo med sådan nogle ting.
cyclone:2 : en side som trendsales har en betalingsløsning hvor de forskellige brugere kan sende penge til hinandens konto´er på siden... igen hvad skal der til før man kan få det og hvem kontakter man omkring dette? er det noget en almindelig programmør kan lave eller skal der noget NETS eller paypal indover?
Du finder en passende betalingsgateway, efter du har fået dig dine tilladelser fra Nets og så ved en udvikler, der har erfaring med betalingsgateways, hvordan man drejer den. Der er ikke noget særligt i det - det eneste du skal vide noget om er det juridiske i at du holder på pengene for dine brugere. Men rent teknisk er det meget banalt.
cyclone:3 : sms betaling... mange sider såsom dating, bilgalleri og trendsales har så man kan betale sit medlemskab via sms... igen hvem skal man snakke med omkring dette?
En SMS gateway udbyder - der er mange iværksættere herinde der gerne vil tilbyde dig nogle gode aftaler, så du skal bare finde den der passer dig bedst i pris og service. Og derefter fortæller du din udvikler hvor denne kan hente API'et til dette og så skal han nok regne den ud.