Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cpr. validering + betalings løsning ala trendsales + sms betaling..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

har lidt en ide til en side med noget handel... men inden jeg graver alt for dybt har jeg brug for at vide noget omkring 2 ting :

1 : cpr validering som på fx den blå avis... hvad skal der til før man kan få det på sin side... skal den godkendes nogen steder? hvem kontakter man for at få det andet jeg har brug for at vide?

2 : en side som trendsales har en betalingsløsning hvor de forskellige brugere kan sende penge til hinandens konto´er på siden... igen hvad skal der til før man kan få det og hvem kontakter man omkring dette? er det noget en almindelig programmør kan lave eller skal der noget NETS eller paypal indover?

3 : sms betaling... mange sider såsom dating, bilgalleri og trendsales har så man kan betale sit medlemskab via sms... igen hvem skal man snakke med omkring dette?

mvh.

Nikolai R. jensen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:12

cyclone:
1 : cpr validering som på fx den blå avis... hvad skal der til før man kan få det på sin side... skal den godkendes nogen steder? hvem kontakter man for at få det andet jeg har brug for at vide?

Du kan lave en aftale med CPR: http://www.cpr.dk/cpr/site.aspx?p=76
Det er nogle dyre løsninger, men sådan er det jo med sådan nogle ting.

cyclone:
2 : en side som trendsales har en betalingsløsning hvor de forskellige brugere kan sende penge til hinandens konto´er på siden... igen hvad skal der til før man kan få det og hvem kontakter man omkring dette? er det noget en almindelig programmør kan lave eller skal der noget NETS eller paypal indover?

Du finder en passende betalingsgateway, efter du har fået dig dine tilladelser fra Nets og så ved en udvikler, der har erfaring med betalingsgateways, hvordan man drejer den. Der er ikke noget særligt i det - det eneste du skal vide noget om er det juridiske i at du holder på pengene for dine brugere. Men rent teknisk er det meget banalt.

cyclone:
3 : sms betaling... mange sider såsom dating, bilgalleri og trendsales har så man kan betale sit medlemskab via sms... igen hvem skal man snakke med omkring dette?

En SMS gateway udbyder - der er mange iværksættere herinde der gerne vil tilbyde dig nogle gode aftaler, så du skal bare finde den der passer dig bedst i pris og service. Og derefter fortæller du din udvikler hvor denne kan hente API'et til dette og så skal han nok regne den ud.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 18:48

er det her priserne for cpr validering : http://www.cpr.dk/cpr/site.aspx?p=78&t=visartikel&Articleid=4307

det virker da ikke så slemt... eller mangler jeg noget?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 19:06

cyclone:
det virker da ikke så slemt... eller mangler jeg noget?

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor langt du vil gå med din CPR validering af dine brugere, men det har jo en vis værdi at du kan bekræfte folk og deres bopæl og være ajourført med dem - i så fald vil priserne være anderledes: http://www.cpr.dk/cpr/site.aspx?p=80&t=visartikel&Articleid=4108

Men ja - i bund og grund kunne du sagtens nøjes - det er kun et spørgsmål om hvordan du vil validere. En enkelt validering er jo nok, hvis det bare er for at bekræfte personen i dit system.

I bund og grund handler det om behov, og det kan være svært at vurdere dine - dine tre oprindelige spørgsmål er relativt lette opgaver for en udvikler; og bruger du en med erfaring, kan du også drage nytte af dennes viden om de ting.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 08:52

jeg siger tak for hjælpen... nu har jeg noget at gå videre med og priserne/bøvlet for det her er jo slet ikke noget....!

så må vi jo se hvornår jeg får skidtet op og køre:)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:01

Held og lykke med projektet :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)