Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kalender, opgavestyring og styring af tidsforbrug

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige, som sædvanligt, forherlige Best Practical - Request Tracker - det er opensource og gratis og kan vokse med virksomheden.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey:

Problemet med traditionel timeregistrering (som Basecamp og mange andre bruger, dvs. at man selv skal indtaste sit tidsforbrug i et skema) har alle dage været at det enten kræver ekstremt god hukommelse eller ekstremt god disciplin. Dvs. enten skal man huske meget nøjagtigt hvor lang tid man brugte på en given opgave, eller også skal man hele tiden skrive det ned et eller andet sted (om det så er i en kalender, i en tekstfil eller en post-it er underordnet). Det fører stort set med garanti til under- eller overregistrering. Oftest bliver det 100% gætværk, da man glemmer at registrere tid løbende og derfor er nødt til at guesstimere den dag (oftest sidst på måneden) hvor man endelig er nødt til at tage sig sammen til at få det gjort.

Enter: timerbaseret timeregistrering! Klik på en knap når du starter en opgave, klik igen når du er færdig. Så enkelt kan det gøres. Resultatet er 100% præcis og løbende registrering, som medfører at du hverken skal gå og huske noget eller skrive noget, og endelig giver det et langt bedre billede af hvordan du bruger din tid. Fakturerer du på forbrugt tid, er det også noget mere fair overfor kunden.

Jeg er enig med dig her, Uffe. Ovenstående + det faktum at du ikke kan give nogen uden for din organisation adgang til tidsregistrering er et problem.

Første del med "timerbaseret" registrering i Basecamp, har vi løst ved at bruge "Time This" fra "Merry Fools" - et desktop-program (Adobe Air) med integration til valgfrie Basecamp-accounts. Det fungerer! Men ja, så har du lige pludselig to stykker software du skal betale for......

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Jeg har brugt Podio i længere tid, både da jeg kørte enkeltmandsvirksomhed og nu i Phases også - det fungerer helt fint til tidsregistrering - hvis du selv registrerer (altså indtaster efter du har brugt tiden).

Alternativt kan jeg anbefale at kigge på ApolloHQ - lækkert interface (jquery) og fokuseret på tidsregistrering.


/Daniel

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Hauthorn Boisen:
Jeg sidder lidt med det problem, at jeg mangler et værktøj til bedre at styre min daglige gøren med mindre projekter, opgaver - og den løse snak med kunder.

Jeg oversatte for nylig tidsstyringssystemet Kimai til dansk - hvis man henter udviklingsversionen, får man det på dansk. Jeg skrev en introduktion til Kimai for en tid siden.
Hvis du foretrækker installeret applikation, kan jeg anbefale Task Coach.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Hauthorn Boisen:

Når det så er sagt, så er der en masse funktionalitet i Tasks, som jeg aldrig vil få brug for. Jeg benytter mig af e-moms, og har derfor ingen gavn af funktionaliteten vedrørende faktura og kunde-kartoteket.

Du får absolut mest ud af systemet (bedst overblik, sparer mest tid osv) hvis du bruger det hele. Eksempelvis fakturering - det tager 1 minut fra du beslutter at lave en faktura, til du har en PDF klar med dit logo, dine farver osv. Og hvis du ikke fakturerer dine timeregistreringer, vil de for altid stå som værende ufakturerede (klart nok). Det bidrager ikke til overblikket - hvilket jo ellers er en af fordelene ved Tasks; at man har overblik over udeståender. Denne del forbedres i øvrigt kraftigt i den nye version (som er under udvikling).

Jeg håber dog at e-moms en dag får et API så jeg også kan tilbyde integration dertil.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Jeg har haft brugt tasks, og det er sådan set fint nok.. Men det fungere bare ikke, hvis man er mere end en programmør - ihvertfald ikke i mit lille firma. Når man opretter tickets i det, blander den opgaverne sammen mellem programmørene, dvs mit overblik over hvad jeg skulle nå, samt hvad mine programmøre skulle nå faldt lidt sammen.

Det er korrekt at man i den nuværende version ikke kan assigne opgaver og derfor heller ikke kan filtrere opgavelisten på "modtager". Det har ikke været aktuelt da langt de fleste hidtil bare har været sig selv (1 bruger), men det er begyndt at blive aktuelt nu hvor flere og flere vælger en plan med flere brugere. Derfor vil jeg også sige at der er rigtig god chance for at det kommer med i den nye version.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey:
Det er korrekt at man i den nuværende version ikke kan assigne opgaver og derfor heller ikke kan filtrere opgavelisten på "modtager". Det har ikke været aktuelt da langt de fleste hidtil bare har været sig selv (1 bruger), men det er begyndt at blive aktuelt nu hvor flere og flere vælger en plan med flere brugere. Derfor vil jeg også sige at der er rigtig god chance for at det kommer med i den nye version.

Lyder positivt :)

Lige pt har jeg 7 programmøre - hvor 4 af dem arbejder 50 timer/uge - og resten er del tid. Vi prøvede at lukke undertegnede + to programmøre fri det, og det fungerede faktisk fedt nok - men problemet var bare at vi tog hinandens opgaver og blev så meget forvirret..

Prøv at kigge lidt på Redmine, det fungere fantastisk til flere programmøre :)

Det unikke ved tasks, er jo nemlig at det spare administrationen i economic/fakturering  - hvilket kunne hjælpe os en del. :-)

Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Fra  TimeLog Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer,

Hvis de andre programmer ikke dækker dine behov, så prøv evt. med TimeLog. De styrer både tidsregistrering, projektstyring samt fakturering. Ydermere har de en udgave til små virksomheder, så prisen er ret billig i forhold til alle de funktioner man får med.

Tag evt. et kig på: www.timelog.dk

Venligst

Aileen Rasmussen

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)