Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omdannelse til aps fra enkeltmandsvirksomhed med negativ egenkapital

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet min enkeltmandsvirksomhed om til et ApS. Jeg havde en negativ egenkapital i enkeltmandsvirksomheden og måtte derfor personligt indskyde 250000 i virksomheden for at få egenkapitalen i 0.

mit spørgsmål lyder nu

1. de 250000 jeg personligt har indskudt i mit ApS virksomhed har jeg betalt skat af. Jeg har også betalt skat af de 250000 som var negativ egenkapital i min enkeltmandsvirksomhed, i det jeg i en enkeltmandsvirksomhed betaler skat af alt privat hævet. vil jeg nu kunne trække de 250000 jeg har indskudt i ApS fra, således at jeg kan få de skattepenge tilbage som jeg allerrede har indbetalt?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 09:17

Nej, men du kan selvfølgelig hæve det indskudt beløb skattefrit igen.

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Moneter ApS - regnskab og bogholderi Skrevet kl. 09:53

Hej

Jeg forstår ikke helt hvorfor du er blæevet beskattet af dine private hævninger, når din egenkapital er negativ.

Vil det sige at du har haft private hævninger der overstiger dit nettooverskud.

/Karsten

Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 16:07

Man bliver beskattet af alt det man hæver i virksomheden også selvom man har negativ egenkapital. Jeg har ikke hævet mere end mit nettooverskud, tilgengæld har jeg købt to rigtig dyre biler i virksomheden og dette gør at min egenkapital er negativ.

Det jeg ikke forstår nu det er at når jeg nu har smidt 250000 kr ind i virksomheden af mine egne penge i forbindelse med omdannelse til aps for at egenkapitalen gik i nul, så vil jeg gerne vide om de 250000 kr som jo er beskattet, kan modregne de private hævninger jeg har foretaget i første halvår af 2011, således at jeg ikke skal beskattes af de penge jeg har taget ud af virksomheden som løn når jeg nu har puttet 250000 derind som er beskattet.

Mine private hævninger i virksomheden overstiger ikke det jeg tjener, tværtom.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15

Hej.

Du er fejl på den...du bliver ikke beskattet af hævningerne, men af resultatet i virksomheden.

Hvordan kan din egenkapital blive negativ, når du køber biler?

Disse står vel som aktiver?

MvH

Peter

Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 16:29

Ja bilerne står som aktiver i virksomheden, men, og nu taler vi da virksomheden var et enkeltmandsfirma, der skyldes jo også en del i disse biler.

Nu er begge biler ført over i ApS og de 250000 jeg skød ind i virksomheden blev brugt til at betale den ene bil ud med således at der nu kun er gæld i den anden bil.

Jeg tænker at det her er meget svært at forklare således at det kan forståes.

Virksomheden er omdannet til et Aps fra 30.06.2011 med regnskab som løber 1.1.2011 til 31.12.2011. Jeg skal derfor ikke længere beskattes af overskudet i virksomheden men af mine private hævninger, som jeg vil lave en løn kørsel på uden udbetaling således at jeg også får indberettet til eindkomst.

Nu vil jeg bare vide om de 250000 jeg har skudt privat ind i ApS, kan jeg trække mine private hævninger fra som beløber sig til ca. 100000 det første halve år af 2011, således at jeg ikke skal betale skat af de private hævninger, da jeg jo har skudt 250000 kr ind privat som er betalt skat af?

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Moneter ApS - regnskab og bogholderi Skrevet kl. 16:38

Det afhænger hvad de 250.000 er brugt til.

Hvis de er indskudt for at få en positiv egenkapital ved stiftelsen, kan de ikke modregnes i private hævningen.

hvis de er bogført som en gæld fra ApS'et til dig, kan de modregnes i dine  private hævninger.

/Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40

Hej.

Hvis jeg forstår dig ret....står bilerne som aktiver...og indgår dermed under egenkapialen.

Du kan kun få pengene ud igen ved lukning eller salg af anparterne.

Du er nødt til at køre en lønkørsel for at få det ulovlige anpartslån ud af verden, og dermed

betale skat af din løn. Så ingen modregning i indskud.

MvH

Peter

Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 16:48

Du forstår mig ret, bilerne står under egenkapitalen. og jeg kører en lønkørsel for at få de private hævninger til at indgå som løn til mig.

Er der så nogen som ved hvad jeg gør med alle de penge jeg har indbetalt i b skat det første halve år, for når jeg kører en lønkørsel uden udbetaling så kan jeg ´kun køre lønnen således at skatten vil blive trukket men jeg vil ikke få nogen penge udbetalt, men på nuværrende tidspunkt har jeg indbetalt b skat for de første 6 måneder af 2011.

Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 16:52

Karsten.

Men i virkeligheden så må ApS jo skylde mig de 250000 for jeg ejer jo ikke længere bilerne, men det er mig som har betalt dem. Men i det øjeblik jeg beslutter at nu skal virksomheden sælge sine biler, så er det jo også virksomheden der får pengene for dem og ikke mig, selvom det er mig der har betalt bilerne med mine egne penge.

Det her er noget kompliceret for mig.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)