Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en samarbejdspartner

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er blevet selvstændig her i april, og min tilbyder udvikling i .NET. Det går fint med forretningen og det har betalt min løn. 

Jeg har ca. 20 timer ledig hver uge, som jeg prøver at finde noget at bruge dem til. Mine ekspertise ligger i telebranchen, hvor jeg har udarbejdet komplekse web løsninger.

Jeg kunne tænke mig at lave en konsulent virksomhed inden for .NET og sharepoint, eller en virksomheds der har eget udviklet IT produkt som sælges. 

Så jeg søger en person med en af følgende kompentencer:

Profil 1

Du kan være en forretningsorienteret person, som har fået en god ide, og som der er behov for ude på markedet. Du mangler en stærk IT person der kan realisere ideen og også stiller noget tid til rådighed. 

Profil 2

Du kan være IT konsulent der måske allerede er og ved at blive selvstændig. Du vil gerne udvide din forretning og får den til vokse. Sammen kunne vi lave en konsulent forretning og også tilbyde outsourcingsressourser. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:46

Hey Kist,

Hvor i landet er du bosiddende ? Jeg er selv mange årig it konsulent / arkitekt / udvikler primært baseret på microsoft teknologier. 

Jeg har de seneste 5 år arbejdet som freelance konsulent, så det kunne bestemt være intressant med noget samarbejde om, at udvikle en konsulent forretning.

Og hvor er det sjovt du har baggrund i telebranchen har selv for mange år siden startet min karriere i den branche og har faktisk læste telecom som speciale under mit ingeniør studie.

I forhold til kompetancer er jeg mest på .net udvikling og CRM (superoffice og ms crm)

Freelance udvikler

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 16:47

Jeg glemte at skrive at jeg er fra København :)

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:56

Det lyder meget interessant.
Jeg er en 20-årig ung iværksætter, som dog ikke har nogen speciel uddannelse indenfor IT, men har de gode idéer!
Jeg har en kontaktperson i Indien gennem min søster. Han opfandt taletidskortet tilbage i tiden, og bruger nu sin tid på at hjælpe andre iværksættere. Han fortalte mig, at hvis jeg en dag fik en god idé, ville han gerne hjælpe mig i gang.
Jeg er selv ved at se på outssourcingmulighederne i udlandet, specielt Indien, og ville være meget interesseret i at indgå et partnerskab med andre, som også er interesseret i det indiske marked.

Hvad synes du om det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59

krilson:
Jeg er selv ved at se på outssourcingmulighederne i udlandet, specielt Indien, og ville være meget interesseret i at indgå et partnerskab med andre, som også er interesseret i det indiske marked.

Indere er nok det hårdeste land i Asien at bokse med :-) De skal bruge så mange timer på at tænke sig om, før de når det de skal.. Næsten hvilket som helst andet land som Bangladesh, fillipinerne, thailand osv - er langt nemmere at få noget godt ud af :)

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:05

Ja du har selvfølgelig ret i nogen forstand, men at generalisere kan man ikke gøre, når der bor ca en mia mennesker i landet, det handler blot om at få fat i de rigtige!

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 17:09

krilson:

Det lyder meget interessant.
Jeg er en 20-årig ung iværksætter, som dog ikke har nogen speciel uddannelse indenfor IT, men har de gode idéer!
Jeg har en kontaktperson i Indien gennem min søster. Han opfandt taletidskortet tilbage i tiden, og bruger nu sin tid på at hjælpe andre iværksættere. Han fortalte mig, at hvis jeg en dag fik en god idé, ville han gerne hjælpe mig i gang.

Hvad synes du om det?

Hejsa

Alderen er ingen hindring bare du kan dit kram :)

Jeg vil gerne hører hvilken ideer du har. Du kan skrive en PM til mig, og så kan vi diskutere ideen der. 

Omkring løsning af opgaven, så har jeg erfaring med outsourcing ressourser. Udviklerne i indien kan godt være lidt tunge og får dem til at levere det man skal bruge. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13

krilson:

Ja du har selvfølgelig ret i nogen forstand, men at generalisere kan man ikke gøre, når der bor ca en mia mennesker i landet, det handler blot om at få fat i de rigtige!

Enig.. Men de de sidste 3 år, har jeg arbejdet med over 200 mennesker i Asien, og kort sagt, må jeg virkeligt have været uheldig i Indien, og spildt penge på dårlige programmører :)

Men Indien er også et af de lande der kulturelt er længest fra os i Danmark, dvs design derfra kan se lidt sjovt ud. Ligeledes tankegang, menneskeligt. Mange indere jeg har arbejdet med, kan godt lige pludseligt forsvinde en måned - midt i et projekt, og så komme tilbage bagefter uden at tænke på at det kunne være et problem at han bare forsvandt.

Hvis du fx tager bangladesh eller fillipinerne, er de mere forklarende, og tænker på at leve op til sit arbejde. De fillipinere jeg arbejder med, elsker at leve op til deres ansvar, og knokler virkeligt for det.. Hvor imod mange indere, de arbejder 10 timer, og så går de hjem. Og i weekenden, der er der lukket, lige meget hvor meget tingene haster.

Skal ikke generalisere noget, jeg deler bare ud af 3 års outsourcing erfaring :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:07

Jannik,

Jeg tror også det handler om hvilke præmisser man arbejder ud fra - Mange der outsourcer til indien tror, at de får samme vare som fra f.eks en dansk udvikler / konsulent. Og det gør man bestemt ikke, jeg kan bestemt godt se nogen fordele ved, at benytte indien bla, at man forholdsvist nemt kan få mange ressourcer hurtigt..

Så igen det handler om præmisserne for outsourcing..

Freelance udvikler

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:22

Karsten Lindemose:

Jannik,

Jeg tror også det handler om hvilke præmisser man arbejder ud fra - Mange der outsourcer til indien tror, at de får samme vare som fra f.eks en dansk udvikler / konsulent. Og det gør man bestemt ikke, jeg kan bestemt godt se nogen fordele ved, at benytte indien bla, at man forholdsvist nemt kan få mange ressourcer hurtigt..

Så igen det handler om præmisserne for outsourcing..

Præcis... Peter Skouhus, forklare det faktisk ret godt her :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)