Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gammel shop i nye omgivelser - men hvilke?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot lige lidt (tiltrængte) supplerende oplysninger vedrørende Golden Planets løsning.

Shoppen bygger ganske rigtigt på OSC, men er en forgrening heraf, der går rigtig mange år tilbage, og der er ikke ret meget af den oprindelige kode tilbage. Det samme gælder i øvrigt databasestrukturen, så eventuelle scripts vil ikke kunne migrere til eks. magento.

Jeg skal ikke kunne svare på, hvilke mangler du ser i din nuværende løsning, men hvad angår designet, kan dette (hvis du ikke er klar over det) tilpasses 100% frit - som det eksempel er sket på www.camfoss.com. Uanset om der er tale om Mangento, OpenBozBox eller andet, kræver en tilpasning af shoppen dog naturligvis, at der afsættes et budget hertil.

Bemærk i øvrigt at der vil ske en tilpasning af købsforløbet i en af de kommende versioner. 

Mvh. Thomas 

E-købmand af guds nåde

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:47
Niels Reinau Harrestrup:
Med en dandomain eller scannet løsning har du sikkerhed for at din shop er i trygge hænder driftmæssigt. Begge virksomheder har mange års erfaring med webshops tilpasset danske forhold.

Begge virksomheder har designpartnere der for en overkomelig pris kan hjælpe dig med at implementere design.

Det er alt sammen helt korrekt, problemet med Dandomain er bare at det er lige lovligt tilpasset danske forhold.

Jeg er glad for min Dandomain løsning der er stabil og let at bruge, men jeg eksporter omkring 98% af min produktion - især til USA, og her falder Dandomain igennem.

Det er muligt at sætte adressefelterne op så de skal indtastes på amerikansk vis (navn, adresse, by, stat, postnummer, og land) - men når kunden kommer til den sidste bekræftelse inden betaling kan han ikke se "Stat" indtastningen !!!

Adressen står helt korrekt på ordrebekræftelsen, men det er jo bare ikke godt nok, for der er en del kunder der er hoppet fra inden betalingen fordi de er utrygge ved om de nu også modtager deres vare når adressen ikke er korrekt angivet.

Min certificerede designpartner har spurgt hos Dandomain omkring dette problem, men der er ingen løsning i sigte, så det er noget man bør være opmærksom på hvis man kikker på en Dandomain løsning.

Men som sagt er jeg ellers meget tilfreds med min wevshop: http://www.boosterplug.com

/Jens
Fra Aarhus
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:07

Hej Jens,

Fint indlæg.

Mht adresseproblematikken kan jeg ikke se det er meldt ind fra vores partnere. Og jeg ved positivt at vi har rigtig mange globale kunder. Hvis du sender mig dit tlfnummer på nr@dandomain.dk , vil jeg gerne have lov til at ringe og få forklaret problematikken så du kan få en mære præcis tilbagemelding.

// Niels

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 22:09

Hej Thomas,

Du har helt ret i at alle shops har mulighed for at få implementeret unikt produceret design og alle mulige andre ting. Men en af årsagerne til at man bl.a vælger at købe en "pakkeløsning" som f.eks. hos Golden Planet og/eller Dandomain, er jo at man køber alt inkl. I disse pakker som f.eks. hos Dandomain, ligger der adskillige skabeloner til bla. forsidedesign, som man kan vælge mellem og selv sætte op! Skal man så lave unikke designs m.m. som går ud over "standard", ja så må man jo tilkøbe det. MEN i en pakkeløsning skal det ikke som udgangspunkt være et must at du skal smide 30-70.000 kr. (som er de priser jeg har fået tilbud på mail i denne tråd) for at få en rimelig opdateret shop.

Jeg mener ikke at GP tilbyder mange valgmuligheder i skabeloner, for een forsideskabelon kan vel næppe kaldes et stort udvalg. Det samme gælder checkout m.m. hos GP.

Dbh Charlotte

PS. Men mine designudfordringer hos GP er væsentlige mindre end mine tekniske udfordringer hos dem!

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 22:30

Hej Niels,

Ja egentlig har jeg det rigtig rigtig godt med, at være (med) i motorrummet og lære/lave det hele selv - dels er det sjovt og dels sparer jeg mange penge. Til gengæld bruger jeg en hulens masse tid og den har jeg ikke længere!

Designmæssigt har jeg (foreløbig) ikke de store problemer med DD, da jeg syntes de stiller pænt mange muligheder til rådighed.

Mine største problemer p.t. er at jeg åbenbart ikke kan få hjælp til at få importeret mine data samt lavet en 301 hos Dandomain (jo mod at betale ca. 4000,- mere hos et externt bureau, end jeg betalte GP for det samme arbejde, da jeg flyttede over til dem) og det undrer mig en del, da jeg kan eksporterer stort set alt og har adgang til databasen. Skal jeg gøre det manuelt, så er julehandlen jo ovre inden jeg blir færdig.

Kunne du/I ikke tjekke een gang til om det måske alligevel kunne lade sig gøre? :)

Dbh Charlotte

Tilmeldt 19. Nov 06
Skrevet kl. 23:00
Niels Reinau Harrestrup:

Hej Jens,

Fint indlæg.

Mht adresseproblematikken kan jeg ikke se det er meldt ind fra vores partnere. Og jeg ved positivt at vi har rigtig mange globale kunder. Hvis du sender mig dit tlfnummer på nr@dandomain.dk , vil jeg gerne have lov til at ringe og få forklaret problematikken så du kan få en mære præcis tilbagemelding.

// Niels

Mail + telefonnummer sendt

/Jens
/BoosterPlug.com
Fra Aarhus
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:22

Hej Charlotte,

Jeg beder vores shopansvarlige kigge på det i morgen, hvis du sender mig dine kontaktoplysninger,

Hej Jens,

Tak for mailen. Jeg ringer i morgen.

// Niels

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 09:22

Hej Niels,

PM med info. er sendt - det kom lige til at tage lidt tid....

Dbh Charlotte

Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:57
Jeg har prøvet flere forskellige shop løsninger, men må indrømme, at Prestashop som jeg kører med nu, er perfekt til mig. Det kræver ikke den store viden at sætte op. Men skal du have lavet meget custom på siden, er det en fordel hvis du kan finde ud af at rode i en css fil. Som host bruger jeg unoeuro. Com. Mange muligheder, gode priser og kompetent support. Du kan se min side her: www.jeepster.dk. banneret i toppen har jeg selv stykket sammen i Photoshop og dele af en færdig template har jeg modificeret i css filer.
Tilmeldt 19. Nov 06
Skrevet kl. 17:51

Niels Reinau Harrestrup:

Hej Jens,

Tak for mailen. Jeg ringer i morgen.

// Niels

Jeg kritiserede Dandomain i et tidligere indlæg i denne tråd fordi deres webshop ikke kan sættes korrekt op til udenlandske adresser.

Problemet opstår for de lande hvor man skal angive en delstat (USA, Canada, Australien, og sikkert flere). Kunden får et "Stat" felt at taste i, man når han kommer til den side hvor han skal bekræfte sin ordre er feltet forsvundet, og så bliver kunden naturligvis usikker og vil i nogle tilfælde ikke gennemføre købet. 

Adressen, inklusive "stat" står korrekt på ordrebekræftelsen, men det nytter jo ikke hvis kunden er hoppet af inden.....

Jeg havde tidligere klaget over problemet ind til den certificerede Dandomain Partner der har designet min webshop, men meldingen fra dem var at de ville informere Dandomain om problemet, men kunne ikke sige noget om hvornår det blev løst. Jeg prøvede også at ringe til Dandomain for at høre mere om en løsning, men de henviste mig til den Dandomain partner jeg havde købt shoppen igennem.... Så jeg var låst fast i denne problemstilling uden udsigt til en løsning.

Det var alt det negative - her kommer så den positive del: Niels ringede som aftalt og lovede at tage fat i problemet og finde en løsning, og i dag har jeg modtaget en mail fra en af Dandomains andre medarbejdere med mere information om den løsning de vil implementere, og lovning på at jeg bliver informeret undervejs.

Sådan !

Jeg beklager hvis jeg hi-jack'er denne tråd med en anden vinkel på sagen, men for at komme tilbage på sporet kan jeg da så nævne at jeg generelt er meget tilfreds med mit valg af Dandomain.

Det har været et bevidst valg at satse på en hosted løsning, hvor ansvaret for drift, opgraderinger, og de bagvedliggende tekniske finurligheder ligger hos andre. Jeg har hverken tid eller lyst til at skulle rode med teknikken.

Især tiden er en væsentlig faktor, for jeg ved hvor lang tid jeg kan bruge på at eksperimentere og se på forskellige muligheder, og med den relativt simple webshop jeg har behov for i min virksomhed, er en standard løsning rigtig god.

Så bundlinjen er at min Dandomain shop giver mig en løsning der dækker mit behov, er stabil, og let at bruge, samt at driftansvaret ikke ligger hos mig. 

/Jens

/BoosterPlug.com

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)