Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense og andre netværk?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har prøvet at søgt lidt forgæves på Google, men mit spørgsmål er egentlig ret simpelt.. Er det lovligt at have både Google Adsense og andre affiliate netværk på samme side? Håber ikke at det er et alt for dumt spørgsmål og i så fald må i have mig meget undskyld. :-)

Mvh Alexander

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:01

Spørgsmålet er bestemt ikke dumt, fordi Google - som i så mange andre forbindelser - ikke melder 100% klart ud, hvilke regler der gælder.

I deres retninglinier for AdSense skriver de således:

Konkurrerende annoncer og tjenester

For at undgå forvirring blandt brugerne må udgivere ikke vise Google-annoncer eller -søgefelter på websteder, som også indeholder andre annoncer eller tjenester, der er formateret med samme layout og farver som Googles annoncer eller søgefelter på det websted. Selv om du må sælge annoncer direkte på dit websted, er det dit ansvar at sikre, at disse annoncer ikke kan forveksles med Google-annoncer.

Hvordan dette præcis skal tolkes er svært at vide, da man ikke kan være sikker på, hvornår de opfatter en reklame fra en anden part som "let at forveksle" med en Google annonce. 

Hertil kommer, at Google jo er kendt for at være ganske kyniske hvad angår lukning af AdSense konti og ydermere svære at komme i kontakt med (eller i nåde hos), når først dette er sket. Desuden får du ikke nødvendigvis svar på, hvorfor de har lukket din konto - dvs. du kan ikke vide, om det skyldes dine "plagiat-annoncer" eller en helt anden årsag.

Alt dette gør placering af annoncer fra andre programmer til lidt af en risiko (hvis man har en stor AdSense-indtægt). Så mit umiddelbare svar vil være, at du kun skal bruge annoncer andensteds fra, hvis de virkelig adskiller sig fra formaterne på Google annoncerne.

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 13:09

Tusind tak for dit svar Jesper! :-)

Jeg mente nok at der var noget med at Google havde en lille regel om dette, så jeg holder mig nok bare til Adsense for ikke at tage nogen chancer.

Igen tak, og ha' en god weekend.

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 13:28

Du brænder ikke fingrene her, det tvivler jeg stærkt på. Hvis du vil være helt sikker, så skal du blot slå dine AdSense annoncer over på "tekst" og så kun bruge banner annoncer fra affiliate udbyderne.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:34

Lars Bo Thomsen:

Du brænder ikke fingrene her, det tvivler jeg stærkt på. Hvis du vil være helt sikker, så skal du blot slå dine AdSense annoncer over på "tekst" og så kun bruge banner annoncer fra affiliate udbyderne.

Og så kan du garantere at google ikke lukker hans adsense konto?

/JG

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 14:55

Jeg har selv gjort det at jeg bruger adsense kun som tekst, og så har jeg banner annoncer fra partner-ads og nogle tekstlinks fra partnerads i mine artikler også, det skulle jeg ikke mene burde give problemer, det håber jeg ihvertfald ikke.

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 15:00

andreashdk:

Jeg har selv gjort det at jeg bruger adsense kun som tekst, og så har jeg banner annoncer fra partner-ads og nogle tekstlinks fra partnerads i mine artikler også, det skulle jeg ikke mene burde give problemer, det håber jeg ihvertfald ikke.

Det gør jeg heller ikke Big Smile ... Det er ikke sikkert, at google hverken

• opdager det
  • mener at det er en overtrædelse af deres retningslinier
  • eller lukker kontoen

- jeg pointerer bare, at der er en risiko herfor i hht. deres retningslinier.

/JG 

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 15:07
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:17

Hej fra Webgains!

Vær bare opmærksom på følgende:

Et problem opståer i det øjeblik, hvor annoncøren arbejder med såkaldte "Google banner". Dvs. en screenshot af søge resultater, hvor annoncøren bliver vist.

Husk også at du uden problemer kan arbejde med tekstlinks!

Bedste hilsner

Rhea Riis

Webgains Danmark

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)