Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulentfirma som webshop..?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino medlemmer,

Jeg har en forretningside som jeg bare ikke kan give slip på. Vil I give mig feedback på om det en en ide som er bæredygtig, både teknisk i form af en webshop og som en forretning man kan leve af.

Jeg arbejder til daglig som socialrådgiver i en kommune, og har erfaring indenfor næsten alle former for sagsbehandling i sociale sager, kontanthjælp, sygedagpenge, fleksjob, førtidspension, ledighedsydelse osv.

Målgruppen er alle som af en eller anden årsag er havnet i klemme i systemet, og som har brug for konsulent bistand fra en privat socialrådgiver. Kommunerne og Jobcenterne har meget travlt og der bliver begået mange fejl i form af forkerte afgørelser.

Der findes allerede, ikke mange, men en del private socialrådgivere firmaer der yder konsulent bistand til private, til en pris af over 1000 kr. timen...

Min ide går ud på at starte en hjemmeside/webshop hvor man går ind og betaler for den ydelse man gerne vil bestille. Der er flere forskellige valgmuligheder, det kunne f.eks. være

"Med samtykke fra dig, henter vi din sag fra kommunen og vurderer om der er grundlag for at gå videre med en klage til det sociale nævn eller andre instanser"  for 695.- kr.

Eksemplet ovenpå er en engangsvurdering af en socialsag til 695 kr.

Eller f.eks.

"Er din ansøgning om førtidspension trukket i langdrag, Vi henter, med samtykke fra dig, din sag fra kommunen, og bliver din partsrepræsentant og sørger for at kommunen overholder sine forpligtelser og tidsfrister" 1195 .- kr. pr. mdr. eller f.eks. arbejdsskadesager...

Håber ovenstående har givet Jer en ide om hvad det er jeg gerne vil starte, har tænkt længe over det, har ikke rigtig handlet endnu men ideen vil bare ikke give slip..

VIL DET KUNNE LADE SIG GØRE ?

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 15:08

Hej Socialrådgiver!

Jeg syntest det du har fat i der er meget interessant. Man kan fristes til at drage en parallel til hosting verdenen hvor cloud computing bliver mere og mere populært (en af ideerne bag cloud computing er man betaler i det store hele kun for det man bruger). 

Jeg kommer fra IT konsulent branchen, og vi arbejder på at lave en model "cloud konsulent ydelser" hvor man kan nemt kan købe ekspertise til et eller andet fornuftigt beløb afhængdig af ydelsen, og så når ydelsen er afsluttet er man ikke tvunget til mere samarbejde med os. 

Så ja, jeg syntes i høj grad at det er interessant det du har fat i der men man skal nok holde sig til ting som lader sig nemt definerer. 

Held og lykke, det er spændende det du har fat i der!

Mvh

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21

Keep it simple, og få det markedsført dig godt - så har du et nyt blot ocean, sådan som jeg ser det :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:39

Hej Socialrådgiver

Lyder som en spændende idé du har fat i. Du om ingen anden må vide om kundegrundlaget er tilstede. Man fristes til at tro, at jo mere kommunerne skal spare, des større behov bliver det for privatiserede ydelser og bedre service indenfor netop dit område. Korrekt?

Peter: Synes (selvsagt) din ide omkring cloud consulting lyder spændende. Tag evt. et kig på www.easymatch.dk, der læner sig lidt op af din tanke tror jeg, selvom den nok for dig ikke i tilstrækkelig grad omfatter IT. Se som eks. min profil => http://easymatch.dk/pro/strauss@zorcio.com

Hilsen Daniel

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:58

Er der noget jeg ikke forstår her?

Vil du målrette dine produkter til folk der har behov for hjælp fra kommunen/staten? De har da ingen penge til denne slags ydelser! Hvis de havde 700 kroner ville målgruppen så ikke bruge dette på mad eller tøj (eller andre basale varer)?

Tilmeldt 28. Jul 11
Skrevet kl. 23:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus og tak for din indlæg,

Jeg forstår godt din skepsis(fordomme) om at mennesker der modtager ydelser fra kommunen er fattige og ikke har råd til mad, tøj eller andre basale varer... men sådan er virkligheden ikke helt...

Vi lever i et land med en meget god og veludviklet social sikkerhedsnet under ALLE, med deraf følgende rettigheder og pligter..

I praksis vil det sige at man ikke behøver at være fattig for at modtage sygedagpenge, fleksjob, ledighedsydelse, at føre en arbejdsskadesag, førtidspension, folkepension eller efterløn. Den eneste ydelse hvor man ser på om personen har en formue er kontanthjælp.

Det betyder at man som en alm. (fattig) lønmodtager, dig som er selvstændig, Martin Thorborg eller A.P Møller har RET til ovennævnte ydelser, f.eks. sygedagpenge, uanset formue..!

Som en person af tyrkisk afstamning er jeg da rimmelig stolt af at bo i en sådan samfund.

Som jeg skrev i mit indlæg har jeg arbejdet med næsten alle ovenstående målgrupper, og har haft mange opfølgningssamtaler i både kommuner og jobcentre. Mange af dem er altså ressourcestærke personer som af en eller anden årsag er havnet i det kommunale system, f.eks. på grund af sygdom.. piloter, direktørere, HR chefer...

Det som jeg nok prøver på at fortælle er at, ikke alle der modtager ydelser fra kommunen ligner ham der sidder på bænken foran netto..! mange af dem er ikke blege for at hyre en advokat, privat prak. socialrådgivere eller bisidder fra sin fagforening... 

Tilmeldt 28. Jul 11
Skrevet kl. 13:30

Er der nogen herinde der vil give et (godt) tilbud på en webshop, tekstskrivning og adword... evt. må I meget gerne sende en pm, meget gerne med en reference på en eller flere hjemmesider I har lavet før

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:08

Jeg ville nu nok teste denne antagelse inden at jeg kastede for mange ressourcer efter det.

Men du kender nok markedet bedre end jeg gør :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)