Hej Jeg håber virkelig der sidder en eller flere som kan hjælpe med dette. Jeg har en stor udfordring, når jeg ksal starte min nye virksomhed. 31/8 står jeg uden job og kommer i dagpenge, problemet er så, hvis jeg skal have min virksomhed ved siden af dagpenge, må jeg kunne have den, hvis jeg arbejder uden for normal arbejdstid....altså mellem 8-16. fodi jeg skal være til rådighed for arbejdsmarked, det mener jeg så også jeg kan være slev om jeg har min nye virksomhed. Det jeg skal lave er at arbejde som mødebooker, og det er sku lidt svært at arbejde efter kl 16. Jeg skal ikke udn systemet, men hvis jeg tjener x anatl kr, vil jeg selvfølgelig ikke have fuld dagpenge. Men det siger loven at man ikke må! Hvad skal man gøre...hjælp hvis jeg så opretter mit cvr nr og køre det ved siden af, er det ulovligt, hvilket jeg ikke er intr i. Jeg har brug for den sikkerhed i starten, da jeg selvfølgelig har udgifter som alle andre normale mennesker har. Håber i vil og kan hjælpe mig med dette spørgsmål Hilsen Henrik |
Hej Henrik
Er det ikke bare supplerende dagpenge du skal på? Så kan du så vidt jeg ved drive almindelig virksomhed (alle timer på dagen) og så få suppleret op, hvis du ikke tjener nok en given måned.
Ulempen er, at hvis du bliver tilbudt en fuldtidsstilling, så må du i princippet ikke sige nej til det. Det kan derfor blive enden på din virksomhed. Men det er jo et sats.
Michael Storm