Hej! Jeg er ny her på amino. Jeg skriver her for at få besvaret en række spørgsmål angående start af egen virksomhed. Først kort om ideen: Det er en ny og innovativ måde at sælge produkter til en meget specifik målgruppe via internettet. Ideen bygger på en høj kundeservice, og en helt ny måde at bruge kunderservice over nettet. Jeg vil altså sælge evt. tøjartikler via internettet. Jeg meget i tvivl om hvordan jeg skal for startet projektet, og hvordan det bedst gribes an. Jeg havde forstillet mig en rimelig omkostningsfri metode, som er følgende: Jeg forsøger at få mig en partner (Bestseller, IC Companys etc.) og min virksomhed vil fungere som en ny måde for et af disse selskaber at afsætte deres produkter på. På denne måde vil det altså ikke være mig der står for lager + fragt, jeg vil udelukkende stå for kontakt og salg, derfor vil omkostninger og risiko for mig være minimale. Der vil ikke være nogen udgifter for partneren, da de allerede er lagerførende og sælger via nettet, det eneste de skal gøre er at tage mod odre og sende fra lager til slutbrugerne. Men kan dette alternativ lade sig gøre, er det realistisk at en producent takker ja til det, og hvordan skaber man kontakten til producenten? Når man så har skabt kontakt til producent, hvordan sikrer man sig så, at de ikke bare "stjæler ideen", og dermed selv udvikler konceptet og bruger det i deres distribution. Håber i kan hjælpe, og det ikke er alt for forvirrende. Mvh Kasper
|
Nytænkede måde at lave e-handel på.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
|
For mig lyder dette utrolig meget som dropshipping konceptet. Jeg har ikke selv erfaring med det, men prøv at Google det. Der er en del webshops som benytter netop dette koncept, nogle med stor succes. Held og lykke med projektet. Mvh Peter |
Hej Din ide minder rigtig meget om dropshipping. Jeg vil råde dig til at læse lidt om det her på amino, hvor en anden bruger har skrevet meget præcis hvad dropshipping er, samt hvordan man skal tilgå det. Se link: http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-dropshipping.aspx |
Men hvordan skaber jeg kontakten til en leverandør? Og tror i det kan lade sig gøre med et tættere sammenarbejde med en levenrandør hvor de måske investere i projekter og bliver partnere? |
http://www.bestseller.com/About/Contact ;) |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)