Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan min bank virkelig tillade sig dette?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Hvis din virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed kan jeg fint forstå at banken reagerer som de gør, du tager jo sådan set af deres kasse uden at spørge om lov når du overtrækker en konto uden tilladelse.

Hvis du vil undgå sådan noget kan du enten have dine private bankforretninger i en bank, og din virksomheds i en anden. Eller omdanne til ApS eller A/S og helt slippe for at blande tingene sammen..

Helt enig!

Hvis nogle af mine konti har været tæt på minus, har jeg altid skyndt mig at udjævne det... Og det tror jeg i det hele taget er en ret god idé, da man så viser banken ansvarlighed... Hvad hvis du nu vil optage lån til bil/hus senere, og du flere gange viser banken et overforbrug, ubevilliget?

Så vidt jeg husker, kan du endda få Nordea til at sende dig en sms, hvis fx din konto går under 10.000 kr.. Mener beløbet af valgfrit, men brugte selv tjenesten tilbage i 2008..

Vil nu ikke mene du skal skifte bank, men mener nærmere det er ret sund fornuft fra din banks side at gøre dette, medmindre du har en kassekredit..

Jeg har altid været ret glad for Nordea, og har trodsalt været kunde der siden 2003.. Fik bevilliget et billån på 240K på 2 emails, og et 3 min telefonopkald..

Så mener bare du skal tage dig dine forholdsregler, og fokusere på det vigtigste.. At tjene penge nok til at den ikke går i minus ;)

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:
Jeg har altid været ret glad for Nordea, og har trodsalt været kunde der siden 2003.. Fik bevilliget et billån på 240K på 2 emails, og et 3 min telefonopkald..

Har også mit lån hos Nordea og er godt tilfreds med det! - Mit lån tog godt nok lang tid længere at skaffe, men jeg havde også ingen penge at starte ud med hehe. Men det lykkedes!

Jeg vil sådan set også give Jannik Hansen go Anders Christensen ret. ALTID find en anden bank til at have din virksomhed i.

For hvis det går omvendt, at din virksomhed går i minus, må de også tage fra din privat/opsparing.

Tror næppe dette er situationen for mange, og selvfølgelig hvis man går i minus skal man udbedre det, men det burde være på egen handling(synes jeg)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:44

Er Aps selv og har ikke haft de store positive oplevelser med de store banker....Men det kommer vel også an på hvor meget man omsætter for.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20

Henrik Kraak Jessen:

Er Aps selv og har ikke haft de store positive oplevelser med de store banker....Men det kommer vel også an på hvor meget man omsætter for.

Tjaaa.. Jeg har gæld for 200K, og næsten altid en likviditet på +100K, det er nok til Nordea altid er YDERST venlige.. :-)
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35

Emil Pedersen:
Kan en bank virkelig tillade sig at gøre dette, uden at jeg har sagt god for det?

Banken kan sagtens gøre det, men jeg var nu også blevet muggen hvis det blev gjort. Det er jo bare unødig administration for begge parter.

Men desværre sidder der mange i bankerne, der ikke har den fornødne erfaring med erhvervsliv og bare skal have tingene til at se godt ud, så de kan avancere hurtigst muligt.

Jeg vil foreslå, som mange af de andre, at du flytter din konto til en anden bank, måske endda en bank for hver konto. Det har jeg i hvert fald, da jeg efter rigtige mange år med forretninger er blevet træt af alle de små og uerfarne mennesker med store rundsave på, der efterhånden er ansat i bankerne

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 17:03
Hej hvis du spørg mig så nej det kan de ikke de burte have ringet til dig som det minste ! Jeg ville sige det til dem at de lige skal ringe næste gang de laver sådan et nr.

Jeg har Nordea og det gør de ved mig når det er :)

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31

Jannik Hansen:

Henrik Kraak Jessen:

Tjaaa.. Jeg har gæld for 200K, og næsten altid en likviditet på +100K, det er nok til Nordea altid er YDERST venlige.. :-)

Jamen det er da super Jannik....Du er en af de få, som har en rigtig god rådgiver i banken, så hold endelig fast i den...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29

Jannik Hansen:

Henrik Kraak Jessen:

Jamen det hænger da fint sammen med din holdning og positive indstilling til hvordan proff arbejder generelt som jeg har oplevet det (også med din web løsning) Banken ser jo ikke kun på hvad kontoen står på, men også på hvad ejeren står for.

Man må også tænke lidt over hvad man har aftalt. Det er jo ikke normalt -. absolut heller ikke med Nordea som jeg kun har absolut positive erfaringer med, at man ikke har en kassekredit knyttet til driftens konto. Har man fordel + status eller mere, så mener jeg også at man uden problem kan ha det uden fast provision, men kun rente ved overtræk,.

Trækker man en konto over - uden kassekredit og uden at man kontakter banken, så helt ærligt-  så tror da pokker banken hiver pengene hjem igen fra en anden konto hvis de kan, men principielt er det da usmart ikke at ringe først,

Ha tæt og god kontakt til banken, vis du driver noget seriøst, og så får du da også deres støtte - de lever jo af det _ men helt klart - stil da også krav - og det er i min erfaring let med Nordea, hvor man uden problem aftaler ting i 380 graders møder.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:33

Thomas Frost:
Du kan vende den om og spørge dig selv om du havde bankens tilladelse til at lade din konto gå i minus.

Det er da et meget godt spørgsmål som ikke besvares.  Og, er din virksomhed en ensmandvirksomhed? 

Selv bruger vi Nordea I Danmark og har aldrig haft problemer, de er flinke, hjælpsomme og hurtige. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 02:36

Ja, der er tilladt overtræk på min konto, og ja det er en enmandsvirksomhed.

Jeg forstår bare ikke den måde banken har handlet på, hvorfor tage pengene fra min forretningskonto istedet for at tage fra min anden private konto?

Og kan man i det mindste ikke lige ringe til mig, før man begynder og trække fra min forretningskonto?

Jeg syntes det er dårlig stil af banken, og ville egentligt bare have bekræftet eller afkræftet om det er mig der har overreageret.

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)