Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med trådløs router

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Denni Pultz Gottfredsen:

De burde udskifte din trådløse router - men hvis problemet fortsætter ville jeg personligt foretrække at købe min egen trådløse router og sætte bagved Fullrates router.

Jeg kan anbefale Netgear, dem hælder jeg personligt til :-) 

Hvis man kan leve med en dataoverførsel på 25/25 mbit trådløs, så er den mest stabile router, til under 1.000 kr - jeg har set, nok denne faktisk halv-gamle Linksys.. Kender flere af dem, som har haft dem i årevis, med MEGET trafik, fra 5-10 brugere, som ikke er til at tæske ihjel.. 

Men derimod mange andre Linksys, som ikke er pengene værd.. Så vær nu vågen :) 
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:19

Mig bekendt køre fullrate med Zyxel router - De plejer da, at køre rimelig stabilt kan jeg erinder fra min 10+ år i telebranchen / adsl branchen... Jeg har da også selv haft såden en på en fullrate forbindelse.

En ting du/i også skal være opmærksom på er hvor mange trådløse netværk er der i det område du befinder dig i ? Du skal huske der er kun et antal begrænset kanaler til rådighed. 

Prøv som der vist tidligere i nævnt i denne tråd og sæt et stik direkte i routeren og til din computer, så kan du se om det er trådløst eller selve forbindelsen det er galt med.

/Lindemose

Freelance udvikler

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22

Karsten Lindemose:

Mig bekendt køre fullrate med Zyxel router - De plejer da, at køre rimelig stabilt kan jeg erinder fra min 10+ år i telebranchen / adsl branchen... Jeg har da også selv haft såden en på en fullrate forbindelse.

En ting du/i også skal være opmærksom på er hvor mange trådløse netværk er der i det område du befinder dig i ? Du skal huske der er kun et antal begrænset kanaler til rådighed. 

Zyxel er nok godt nok hvis du kun tjekker mail... Men hvis du har mere en 5 gb trafik om måneden, skal man sgu holde sig meget meget langt væk fra Zyxel. Bemærk, her tjekker jeg oppetider via Pingdom, med ping tjek hvert minut. 

Speedstream fra Siemens, som TDC Erhverv har brugt i årevis er det absolut bedste jeg i mit liv har set indenfor ADSL :)

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 13:05

Jannik Hansen:

Frederik Nielsen:

Jannik Hansen:
Skal du have det til fungere ordenligt, så køb et ordenligt modem, som fx TDC bruger til deres erhversløsningser. Og så køb en meget stabil selvstændig router og kobel efter den - sådan er der flere af mine kunder der kører.

Hej.

Nu hvor vi er i gang - kan du så anbefale et godt modem til en VDSL2 forbindelse?

Det du har linket til ser ud til kun at kunne klare ADSL..

Mvh.

Kender desværre ikke til nogle VDSL2 forbindelser, der kører så stabilt, som jeg gerne vil have dem til :) Skal du over ADSL-hastigheder (20/2mbit), så skal du hen på fiber for at få det fuldeudbytte. 

Alternativt er der lavet nogle "okay" netgear kabel-modemmer til 100 mbit - som jeg personligt bruger i privaten i Malmö. Men Speedstream fra Siemens eller Fiber er begge langt mere stabilt.. :-)

Jeg har en VDSL(2 - tror jeg nok) forbindelse fra Fullrate, på 30/2, og den kører ganske glimrende her i privaten Smile
- Men nu bor jeg også næsten oven på centralen Big Smile

Det er så også en Netgear VDSL router, istedet for deres alm. Zyxel router.

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:22

Det er en zyxel router fra fullrate jeg har ja.

Den fungerede rigtig godt i starten men faktisk er den 3-4 år gammel nu så de bør vel bare kunne sende mig en ny.

Jeg skal nok huske lige at tjecke om det er den trådløse forbindelse eller hvad ved at prøve at køre via kabel lidt

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten B:
Den fungerede rigtig godt i starten men faktisk er den 3-4 år gammel nu så de bør vel bare kunne sende mig en ny.

Lader til at du kan slå ny rekord... Du må skrive til diverse rekordbøger, du kan sikkert blive optaget ;-)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)