Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med trådløs router

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en trådløs router fra fullrate og min forbindelse er 10 mbit.

Den er for nyligt begyndt at fungere elendigt. Jeg ryger hele tiden af nettet og den søger ofte en evighed (og det er lang tid) efter siderne.

Jeg har ringet til Fullrate og de kan ikke umiddelbart se at der skulle være noget galt med den. De siger at trådløse forbindelser ofte fungerer som vinden blæser.

Men sådan har det bare ikke altid været. I starten fungerede det virkelig godt.

jeg har både prøvet at opdatere mit eget netværkskort og de har også fra Fullrate opdateret deres router og softvaren (eller noget)

Så nu er mit spørgsmål. Er det sådan at de burde sende mig en ny router fordi den bare kan være slidt eller er det min computer som efterhånden er så fyldt med mærkelige ting:) at det kan gøre forbindelsen dårlig (altså set i forhold til en slinterny computer)

Jeg har forhørt mig hos mange andre der generelt render rundt alle steder med deres trådløse mobile  netværk og de melder om meget stabile forbindelser.

Burde min router ikke til hver en til være bedre en et mobilt netværk, der skal kunne klare en forbindelse ligemeget hvor man er henne. Jeg mener, jeg er jo altid kun et par meter fra min router?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:27

Hvis du tjener skillinger på nettet så er det kabel no matter what.

Trådløs er for ustabilt, med mindre det er til tjek af mails osv, men ikke til fast arbejde eller poker

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 15:34

Hej Morten

Nu har jeg arbejdet for TDC hotline for et par år siden, og jeg tror det fungerer på nogenlunde samme måde hos Fullrate. Jeg tror at du skal ringe til dem, og så bede dem om at kører en linjemåling. Så kan de se hvornår det er at du falder ud. Og hvis det sker ofte, så sender de dig som regel en ny router. 

Du kan selvfølgelig også vælge at køre på modemet med kabel, for at udelukke routeren. Hvis du så falder af nettet via. kabel, så er det forbindelsen ud af huset der ikke fungerer, og så skal du højst sandsynlig ligges om, ude på centralen, hvilket selvfølgelig ikke koster dig noget !

Men start med at prøve med kabel. 

Med venlig hilsen

Christian

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:37

Tak

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 10:47

Christian Harboe:

Du kan selvfølgelig også vælge at køre på modemet med kabel, for at udelukke routeren. Hvis du så falder af nettet via. kabel, så er det forbindelsen ud af huset der ikke fungerer, og så skal du højst sandsynlig ligges om, ude på centralen, hvilket selvfølgelig ikke koster dig noget !

Dette kan desværre ikke lade sig gøre på en Fullrate forbindelse, da modemmet her er indbygget i routeren Smile

Men jeg vil nok også anbefale dig at prøve med et kabel direkte i routeren først, for at se om det er routeren eller forbindelsen der er noget galt med.

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 11:16

Det kan også være at din nabo kører på samme kanal som dig, og så KAN der komme signalstøj, hvor du herefter enten ryger af, eller mister meget båndbredde. Men det kan man hurtigt justere i sin router, hvis du har admin adgang til den.

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:40

Thomas Skipper:

Det kan også være at din nabo kører på samme kanal som dig, og så KAN der komme signalstøj, hvor du herefter enten ryger af, eller mister meget båndbredde. Men det kan man hurtigt justere i sin router, hvis du har admin adgang til den.

Sandt... Men Fullrates-crap af en trådløs router, skal bare udskiftes med jævne mellemrum... Tjek nu din router, når du ikke kan komme på, er DSL konstant? Hvis ikke så er det sykronosering imellem centralen og din router.

Skal du have det til fungere ordenligt, så køb et ordenligt modem, som fx TDC bruger til deres erhversløsningser. Og så køb en meget stabil selvstændig router og kobel efter den - sådan er der flere af mine kunder der kører.

Og med sådan et setup er det ikke nødvendigt med kabel, flere af mine kunder kører på sådan et setup. Dog udskift modemmet engang om året uanset hvad - det giver den mest stabile forbindelse..

Og nej, du kan ikke bede fullrate om sådan et modem, du skal finde et sted på nettet og købe det.. Og husk endeligt ikke at fortælle fullrate, at det ikke er deres udstyr du har sat på - hvis du får brug for deres hjælp :)

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 11:49

Jannik Hansen:
Skal du have det til fungere ordenligt, så køb et ordenligt modem, som fx TDC bruger til deres erhversløsningser. Og så køb en meget stabil selvstændig router og kobel efter den - sådan er der flere af mine kunder der kører.

Hej.

Nu hvor vi er i gang - kan du så anbefale et godt modem til en VDSL2 forbindelse?

Det du har linket til ser ud til kun at kunne klare ADSL..

Mvh.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 11:49

De burde udskifte din trådløse router - men hvis problemet fortsætter ville jeg personligt foretrække at købe min egen trådløse router og sætte bagved Fullrates router.

Jeg kan anbefale Netgear, dem hælder jeg personligt til :-) 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15

Frederik Nielsen:

Jannik Hansen:

Hej.

Nu hvor vi er i gang - kan du så anbefale et godt modem til en VDSL2 forbindelse?

Det du har linket til ser ud til kun at kunne klare ADSL..

Mvh.

Kender desværre ikke til nogle VDSL2 forbindelser, der kører så stabilt, som jeg gerne vil have dem til :) Skal du over ADSL-hastigheder (20/2mbit), så skal du hen på fiber for at få det fuldeudbytte. 

Alternativt er der lavet nogle "okay" netgear kabel-modemmer til 100 mbit - som jeg personligt bruger i privaten i Malmö. Men Speedstream fra Siemens eller Fiber er begge langt mere stabilt.. :-)
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)