Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hjemmeside til salg af både, næsten klar til at gå i "luften"

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej forum

Vi er 4 mand der er igang med at lave en hjemmeside der bl.a. skal tilbyde følgende

- Annoncering af både der er til salg - for både private og forhandlere

- Reklame for virksomheder der tilbyder bådlån og bådforsikringer

- Plus reklame for bådforhandlere og andre virksomheder der er knyttet til branchen (noget med både)

Virksomheden hedder BådZonen I/S som ejes af to virksomheder, Hm-solutions I/S, som står for al programmering på siden (to færdiguddannede datamatikere) og Elming & Marcussen I/S som står for alt salg (kontakt til forhandlere og den slags) og administration.

Vi har nu arbejdet på siden i godt et år og den er nu langt om længe ved at være færdig. Der mangler dog stadig nogle ting ift. siden udseende samt nogle enkelte knapper og funktioner, men i det store hele er siden ved at være færdig.

Vi er i øjeblikket igang med at få en aftale i hus med NordPay International ApS, som skal stå for betalingssystemet på siden. (Hvis nogle har erfaringer med dem, må de da også godt lige ligge en kommentar).

Hjemmesiden der tales om hedder www.baadzonen.dk

Ville sætte stor pris på hvis i ville bruge 5 minutter på lige og surfe lidt rundt på siden og derefter sige jeres mening om selve siden og hvordan i vurderer virksomhedens muligheder for at få succes. 

Det skal lige siges, at alle annoncer på siden er fiktive og kun til at teste siden.

Nogle af de eksisterende båd-hjemmesider (til at vurdere virksomhedens mulighed for succes)

- www.baadmagasinet.dk

- baade.dba.dk

- scanboat.com

- mitbaadmarked.dk

- baadinfo.dk 

Glæder mig til at høre jeres mening

Mvh.

Emil Marcussen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent visuelt halter I godt nok langt bagefter flere af de andre sites.

Det er f.eks. mange år siden jeg har set folk der brugter border="1" på tabeller.

I bør nok fokusere gevaldigt på at få lavet jer et design der ser lækkert og indbydende ud inden i begynder at poste store penge i markedsføringen af jeres website.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må altså give jer det råd at smide 5-10.000 kr. efter et design. Det der går bare ikke hvis i skal tages seriøst. Det minder om noget der blev lavet i internettets spæde start.

Smid de penge afsted, de vil være utrolig godt givet ud i form af den tid i ellers ville spilde på annoncering, partnere osv. Deruover ville jeres afvisningsprocent givetvis falde betydeligt med et nyt design - kunne forestille mig at den ville ligge på >90% med det nuværende design. Dette ville igen betyde at i ville få meget mere ud af jeres annonceringskroner.

 

Tilmeldt 3. May 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige svar, er til dels enige med jer, den er måske en smule forældet rent design mæssigt, men vi har rent faktisk allerede kontaktet en grafisk webdesigner til at komme med et udkast til et nyt design, dog stadig noget i nogenlunde samme stil, bare lige peppet lidt op. 

Udover designet halter lidt, hvad synes i så ellers om siden ? - tror i det er noget folk vil bruge eller er der allerede for mange eksisterende sider der tilbyder salg af både ?.... Synes personligt selv at mange af de sider der allerede tilbyder salg af både ikke er særlig gode når det gælder søgning af båd, derimod har de flere af dem mange andre spændende ting - artikler og lign.  

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må være ærlig og indrømme at jeg har svært ved at se hvorfor man som annoncør skulle vælge jeres side, frem for en af de andre du nævner.

Hvad gør jeres side bedre end de andre?
Hvor bidrager I med noget som de andre ikke gør?

Det lyder lidt til at I har lavet sitet uden at undersøge markedet inden, siden du nu spørger om vi tror der allerede er for mange sider der sælger både.

Den side jeg umiddelbart ser som vinder blandt dem du lister er bådmagasinet, der helt klart har et labert grafisk udtryk der præsenterer indholdet rigtig fint, og jeg kan forestille mig at kombinationen af artikler omkring både og tilsvarende, går rigtig godt i spænd med at folk kunne få lyst til at komme til at kigge lidt på både til salg.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe, ja, man skal passe på når man spørger herinde. Der er hudløst ærlige svar.

Helt enig med ovenstående. Det er simpelthen ikke godt nok - og kan slet ikke måle sig med de site du linker til (selvom et par af disse også er ret ringe).

Jeg tror du skal vente med at høre meninger indtil din webdesigner har været omkring det og i har det nye implementeret. Et lille fif: Tilbyd nogle gratis bannerannoncer til nogle interessante emner i stedet for "Din reklame her" - det råber langt væk af spøgelsesby.

Glæder mig til at se det nye design.

Tilmeldt 3. May 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, det er helt fint med lidt kritik så længe jeg kan bruge det til noget :).... Hehe det er jeg skam klar over, de bannere der er på siden nu er også blot nogle midlertidige fiktive bannere. Vi er allerede blevet godkendt af en side der tilbyder affiliate, hvor vi blandt andet er blevet godtkendt af TDC og Star Tours samt flere seriøse firmaer. Disse er selvfølgelig også kun midlertidige indtil vi har fået nogle ordentlige seriøse aftaler op og stå med forhandlere og andre inde for branchen. - Jeg skal nok smide et indlæg ind igen når siden står helt klar til at gå i luften med re-design, betalingssystem i orden og rigtige bannere fra fx TDC og Star Tours. Ville blot lige høre folks mening om siden og ideen som den er på nuværende tidspunkt :)  

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil dog også godt komme med noget positivt :) Jeg synes jeres logo er super med det relief af en båd.

Dog vil jeg sige, at "Danmarks helt nye bådsite" burde byttes ud med noget andet. Hvornår er i ikke et nyt site mere? Hvad med noget ala "Handel med både og tilbehør" eller helt sløjfe den nederste linje.

 

Fra Jammerbugt Marketing
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 28
Fra  Jammerbugt Marketing Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Hård kritik er altid en følsom størrelse, det er jo ens hjerteblod der ligger i projektet.

Du skriver at I er 4 personer der har arbejdet på projektet i et år? Allerede der får du mine forventninger til sitet til at stige og så er det altså skidt når man kommer ind på en så uprofessionel side.

Jeg vil ikke gentage det de andre har skrevet, kun sige at jeg er enig. Dog er det ikke nævnt at jeres kommunikation på sitet er stort set ikke eksisterende. Jeg tror i griber det forkert an, ved at lave endnu et design får i ikke løst de andre problemer, så er sitet bare pakket lidt pænere ind.

Har du brug for sparring står jeg gerne til rådighed - held og lykke med projektet.

Anni

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil:

...Det skal lige siges, at alle annoncer på siden er fiktive og kun til at teste siden.
Nogle af de eksisterende båd-hjemmesider (til at vurdere virksomhedens mulighed for succes)
- www.baadmagasinet.dk
- baade.dba.dk
scanboat.com
- mitbaadmarked.dk
- baadinfo.dk
Glæder mig til at høre jeres mening


Velkommen. Design kan altid diskuteres og der er mange meninger. Imidlertid mener jeg det er vigtigt at få content for at få succes. Så jo før I kommer igang desdo bedre.

Jeg startede i 1997 med boat4you.dk - hvor de private skrev en mail når de ville have en brugt båd på bådmarkedet. Det store skridt blev gjort da jeg købte en Kapow robot til behandling af forhandlere og ændrede til www.scanboat.com - og private kunne selv taste og lægge annoncer op. Efter 10 seje år så er www.scanboat.com i dag blandt de foretrukne sider af sejlerfolket når der købes ellers sælges båd men det har kostet timer og atter timer. (og penge)

Og husk det er et marginal marked.... Jeg sidder tit og tænker på - hvis jeg nu havde startet noget op med biler og/eller huse det kunne i dag have været skægt!! Så det ville væe mit råd. Hvis I mener I har noget god kode og funktionalitet så start på et marked hvor der sker noget.

God arbejdslyst -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)