Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af ny webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ribe
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen..

Først vil jeg lige sige undskyld, hvis jeg kommer med nogle dumme spørgsmål, men starter helt fra bunden, og håber i kan hjælpe mig igang..

Jeg går med drømmen om at åbne min egen webshop, først på fritidsbassis, men forhånbentlig med tiden, at jeg kan leve af det..

Jeg vil gerne lave en slags økologisk side, evt. med firmanavn Økobasen, og her vil jeg gerne sælge økologisk hudpleje produkter, til både, mænd, kvinder og børn, samt evt. økologisk børnetøj.. Ihvertfald som en start, og måske udvide sortimentet med tiden..

Jeg synes det er rigtig svært at finde ud af hvor man skal starte henne?? For vil rigtig gerne igang, men ved bare ikke hvor jeg skal begynde, for at få min drøm til at gå i opfyldelse..

Håber der er nogle der har lyst til at hjælpe / Rådgive mig, så jeg kan få taget hul på dette..

Med venlig hilsen

Maja Nielsen

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:43

Først og fremmest skal du registrere dit domæne så der ikke er andre der tager det (hvis du ikke allerede har gjort det). Det er vigtigt du gør det hurtigt da du har skrevet navnet på din måske kommende shop her i tråden.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:53

Så er domænet bestilt :o)

Tak for hjælpen, det tænkte jeg selvfølgelig ikke på..

Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:59

Hej Maja

Jeg går selv med samme idé som dig, nemlig hudplejeprodukter, helt gerne helt naturlige øko varer.

aner ikke selv hvor jeg skal starte men tænker at vi kunne hjælpes af hvis du har lyst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06

Og hvis du bestilte Økobasen.dk, så bør du også få dig f.eks. okobasen.dk og/eller oekobasen.dk

Det er ikke optimalt at have et hoveddomæne med ø i, da ø kun bruges i få lande.

Men så kan du bruge okobasen.dk, som hoveddomæne og så kan økobasen.dk viderestille dertil.

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 21:27

Hej

Her er lidt til listen af opgaver du skal starte med.

Start med at finde nogle leverandører. Produkterne er ofte afgørende for hvordan din webshop skal se ud.

Find dit firmanavn (har du måske allerede)

Opret CVR. Nr. kan gøres på virk.dk

Opret en firmakonto i banken.

Find ud af hvilken shopløsning du vil have, hvad kan du selv lave, evt. indhente tilbud. 

Lav et budget for startomkostninger (webshop, varelager m.m.).

Vælge pakke distributør (Post Danmark, GLS eller andre).

M.v.h.

Charlotte

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 21:29

Hej Maja.

Som der tidligere er nævnt, så er det ikke helt godt med et Ø i dit domæne, men det kan sagtens benyttes. Dog er det smart at have andre domæner uden Ø, der "viderstilles" til dit site, når de går ind på det.

Når du har bestilt dit domæne, så skal du have oprettet dig en webshop og der findes et hav af muligheder her og der findes mange flinke Aminoer, der kan få en Webshop op og køre for dig. Fra alt mellem 4.000 - 15.000kr. Alt afhæning af om du ønsker et unikt design på din webshop eller ej.

Du skal også huske evt. at blive momsregistreret, da du formentlig gerne vil kunne tage Dankort osv på din webshop. Man behøver ikke moms registreres hvis man tjener under 50.000 årligt og det er jo ikke sikkert man gør det, lige når shoppen åbnes. Dog mener jeg man skal, hvis man ønsker at kunne tage imod Dankort osv.

Dernæst skal du have fundet leverandøre af div. produkter du ønsker at sælge på din webshop. Dette kan godt være svært nogle gange at finde de helt rigtige leverandøre og det tager ofte lang tid. Du kan spørge efter nogen her på Amino.dk eller benytte google.dk også.

Derudover er det også vigtigt du har dit regnskab iorden, du kan vælge selv og lave det eller få andre til det. Men husk, hver gang du vælger at benytte andre, så koster det selvfølgelig penge. Der findes mange måder at lave sit regnskab på. Det er meget nemt, når man først kommer ind i det. Og skat.dk afholder "start kurser" omkring bogføring af moms, skat osv. Disse kurser er gratis og dem kan du få mere af vide om, hvis du kontakter skat.dk.

Der er selvfølgelig mange ting i starten, men som man kommer derud af .. Ser det lysere og lysere ud. Jeg åbnede selv min shop for 10-11 mdr. siden og det har gået rigtig godt og har fået stor glæde af Amino.dk

Husk når du vælger webshop løsning at vælge en der yder en SUPER support hvis du ikke har synderligt meget forstand på det. Det kan du få stor glæde af.. Hellere betale lidt mere og få god support.

Håber det kunne hjælpe lidt

/ Martin

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)