Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken internetudbyder bør man vælge?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa !

Vi står i den situation at vi skal bruge noget internetforbindelse til et nyt lejemål (min. 10Mbit gerne mere), men hvad kan anbefales at vælge?

Det bliver nok en løsning via telefonforbindelse. Der ER tidl. telefonforbindelse til lejemålet, men dog ikke aktiv. Det skal dog ikke være TDC, da jeg for mange år siden har lovet mig selv at dem skal jeg ALDRIG være kunde hos igen :-)

Pris er en yderst vigtig faktor, men ikke altafgørende, da vi søger noget der virker.

SEAS kan desværre ikke leverer fiber på lewjemålet. Dette var ellers førstevalg :-(

Mobilt bredbaand er IKKE interessant, da dette er alt for ustabilt.

Håber der er nogen med erfaringer, råd mv. vi kan bruge.

Og forresten - Så haster det selvfølgelig helt vildt :-))))

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:35

Alex Hansen:

Mobilt bredbaand er IKKE interessant, da dette er alt for ustabilt.

Håber der er nogen med erfaringer, råd mv. vi kan bruge.

Og forresten - Så haster det selvfølgelig helt vildt :-))))

så har du ikke prøvet at bo 500 meter fra deres  master og have deres hurtigste mobil modem og det fungere godt i meste af danmark synes jeg

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:35

Jeg bruger Fullrate.

En af årsagerne er at jeg selv bestemmer over mit net, åbne porte og forbindelser osv.

Den anden årsag er at der ikke kan leveres fiber på min adresse - men efter at have overvejet priserne på fiber, så tror jeg faktisk at jeg vil finde mig fint tilfeds med Fullrate i længden.

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 13:42

Mikael christiansen:
så har du ikke prøvet at bo 500 meter fra deres  master og have deres hurtigste mobil modem og det fungere godt i meste af danmark synes jeg

Ifølge deres dækningskort (3) er der IKKE dækning på adressen. Jeg har både et Oister og 3 abbonoment, og det er bestemt ikke optimalt. Yderst svingende hastigheder, selv på samme adresser :-(

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 13:45

Har også kun hørt godt om Fullrate, som har en 20 mbit / 2mbit til kr. 249,00/md ellers har jeg selv gode erfaringer med Telia som pt. 10 mbit /1 mbit til kr. 199,00 / md. Dog er deres seneste router (Thomson) lidt noget skrammel men ellers kører det rigtig godt.

Ellers så tag et kig forbi min side med oversigten over internet udbydere.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:46

Hej Alex,

Du skriver noget der bare virker ? Hvad er dine krav til oppetid / respons tid hvis linje går ned osv ? Du skriver 10Mbit er det begge veje eller ?

Freelance udvikler

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 14:05

Denni Pultz Gottfredsen:

Har også kun hørt godt om Fullrate, som har en 20 mbit / 2mbit til kr. 249,00/md ellers har jeg selv gode erfaringer med Telia som pt. 10 mbit /1 mbit til kr. 199,00 / md. Dog er deres seneste router (Thomson) lidt noget skrammel men ellers kører det rigtig godt.

Ellers så tag et kig forbi min side med oversigten over internet udbydere.

Telia?

De har ellers ikke det bedste ry på nettet Big Smile

- Alex 

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 14:09

Karsten Lindemose:
Du skriver noget der bare virker ? Hvad er dine krav til oppetid / respons tid hvis linje går ned osv ? Du skriver 10Mbit er det begge veje eller

Nej, det er ikke så voldsomme krav til respondtider og oppetider. Det meste funger vel bare :-)

Pris er som sagt en vigtig faktor, men IKKE for alt i verden. Skidtet skal jo også helst fungerer.

Jeg behøver ikke 10Mbit begge veje, en 10/1 er absolut minimum, men gerne 20 eller 30Mbit hvis det er til at betale. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:19

Jeg ville nappe fullrate, har tidligere haft dem uden problemer og de er rigtig gode til, at advisere pr sms hvis centralen er nede eller har dårlig performance.

Du skal dog være opmærksom på at hvor meget hastighed du kan opnår afhænger af dels afstand til centralen og kobber kvaliteten. Men det er ADSL/VHDSL.

Men når du siger til, at betale hvad er dit budget så ?

Freelance udvikler

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 14:29

Karsten Lindemose:
Men når du siger til, at betale hvad er dit budget så ?

Det kommer an på HVAD man får for pengene, men op til omkring 500,00 dask pr. mdr.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)