Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af hjemmesider via telemarketing

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle dygtige amino ildsjæle!!!

Jeg håber virkelig at der er nogle som kan hjælpe her.

Er der nogle af jer som har erfaring eller kender nogle virksomheder som sælger hjemmesider via telemarketing?Dvs direkte ordre som lukkes på telefonen UDEN at komme ud til kunden og lave face2face salg. (selvfølgelig sendes kontrakter til underskrift osv.)

Ellers vil jeg meget gerne hører nogle meninger omkring det.

Telemarketing er jo en kanon god salgskanal hvis man selvfølgelig kan finde ud af det og tror bestemt ikke jeg er den første der tænker på denne kombination.

Eksempelvis. får kunden tilsendt et udkast til hvordan hjemmesiden kunne se ud samme dag hvis kunden siger ok til det på mail. Og herefter tages en beslutning.

Hvad synes I?Tror i at det ville virke?Begrund gerne hvis i har tid..

Mange tak folkens!!! 

mvh

Rasti

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:58

Tja, du kan se den tråd jeg har oprettet her: http://www.amino.dk/forums/t/132140.aspx

Både Skandiaweb og Danaweb som er nævnt i tråden, arbejder primært på den måde.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 13:03

Både DanaWeb og SkandiaWeb har kørende sælgere der tager ud og lukker de møder de har booket ved kunden. Sådan foregår det vidst 80% af gangene de lukker en ny ordre.

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 12. Sep 09
Indlæg ialt: 22
Fra  vareparti.dk Skrevet kl. 13:05

Hey Rasti,

Har selv solgt ca. 300 webløsninger på denne måde, men nemt er det ikke

Du skal have din salgs-pitch parat og være klar i spøttet, så er der håb.  ;-)

Mvh. Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51

Tak Repox!! Interessant og ikke mindst lærerigt indlæg. Men spørgsmålet er om de stadig tar ud til kunden for at lukke salget eller lukker de den over telefonen ved evt at smide et udkast.. Folk har mange delte meninger. Og da jeg ikke har arbejdet nogle af disse steder er det svært at finde ud af.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56

Til Vareparti og Kristian Ole. Tak for svar! Dvs i siger begge to forskellige ting. Jeg kan forstå at du vareparti.dk har erfaring med at lukke salg over telefonen UDEN at tage ud til kunden?

Vil lige hører dig Kristian Ole.. Har du arbejdet derude eller er det bare et nogenlunde gæt?Mere i henhold til hvad de andre fortæller herinde. Tak1

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 14:04

Jeg arbejdede som salgsleder for DanaWeb for 4 år siden ca og dengang foregik det sådan.

Om de har lavet om på det efterfølgende skal jeg ikke kunne svare på :)

Kristian Ole Rørbye

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:20

Jeg har også lidt erfaring med det, fra år tilbage. Det kan sagtens lade sig gøre, men ligesom alt andet tager det tid og der er ofte en del modstand hos modtagerne. Det er selvfølgelig klart når folk dagligt prøver at sælge dem x,y og z.

Men generelt er hjemmesider ikke det mest nemme marked at gå ind i.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:10

Hej Rasti.

Hvis den person der skal sælge siderne er en stærk telefonsælger kan det sagtens lade sig gøre, men som der bliver nævnt er det et hårdt marked og der er en god grund til at de fleste sælger face 2 face.

Fordi at det er en branche som der er så meget konkurrence i, er tilliden fra forbrugeren også meget lille, og det er samtidig ikke en branche der har det bedste ry.
Når en virksomhed skal købe en hjemmeside handler det meget om tillid, specielt fordi at de i langt de fleste tilfælde skal acceptere en aftale før de ved om leverandøren kan leverer det han siger.

Hvis du skal have god succes med de vil jeg sige at du skal gøre dig umage med at segmentere dine emner, det skal være emner der, udfra deres nuværende hjemmeside, ikke ser ud til at de ved særlig meget om hjemmesider, og jeg tror også at du skal have ret stor fokus på pris. Grunden til det er at mange virksomheder gerne vil betale ekstra for at se folk i øjnene så der skal være god gevinst ved at sige ja over en telefon.

I forhold til at give dem et udkast samme dag, synes jeg at du skal passe på med den, det virker useriøst og som et produkt der ikke er særlig meget værd. Det giver samtidig et signal om at du ikke har særlig meget at lave siden at du med det samme kan gå igang med en opgave i stedet for at lægge den i køen.

Håber det er noget du kan bruge til noget.

MVH

Lars Parelius Andersen

Lars P. Andersen
MediaSafe - www.mediasafe.dk 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:08

Det er længe siden, at jeg på så lidt plads har læst så meget som jeg er uenig i.

Eks.

Lars P. Andersen:

I forhold til at give dem et udkast samme dag, synes jeg at du skal passe på med den, det virker useriøst og som et produkt der ikke er særlig meget værd. Det giver samtidig et signal om at du ikke har særlig meget at lave siden at du med det samme kan gå igang med en opgave i stedet for at lægge den i køen.

Vi lukkede i maj måned 60% af alle tilbud vi sendte ud - og tilbuddet røg ud samme dag eller dagen efter vi havde talt med kunde-emnet.

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)