Jeg bor på en nedlagt landejendom med en masse udbygninger jeg ikke bruger. Nu har vi haft en forespørgsel fra en lokal håndværker på et lejemål, og mit spørgsmål er nu; såfremt den ene udbygning udlejes til erhverv, skal jeg da være CVR registreret for at kunne trække udgifter til vedligehold på bygningen fra? Jeg er vældig meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal CVR registrere mig blot for at leje en lagerhal ud, på den anden side, ville det være rigtig rart at kunne trække udgifterne fra..
Umiddelbart tror jeg det kommer an på om det er igennem en virksomhed, som du ejer landejendommen. Personligt kan du ikke få et CVR nummer, medmindre du har en enkeltmandsvirksomhed. - Da CVR Nummer jo er registrerede virksomheder.
Så jeg tror ikke, at du kan trække noget fra i SKAT. - Men ellers så ring og spørg SKAT, de kan hjælp dig.
CVR-registrering har ikke noget med fradragsretten af gøre. Når du har en lejeindtægt, kan du trække dine udgifter til den udlejede del af ejendommen fra, herunder vedligehold. Naturligvis ikke forbedringer.
Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk
Ja, jeg er skam opmærksom på, at CVR registrering er registrering af virksomhed. Og det jeg er i tvivl om er, hvorvidt jeg skal registrere som udlejningsvirksomhed, for at kunne trække udgifter fra. Men jeg kan se på svaret længere nede, at jeg kan trække dem fra alligevel. Tak for hurtigt svar til jer begge.