Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords Quality Score

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er, 

Jeg er igang med at oprette nogle Adwords, men løber ind i nogle problemer, som jeg ikke kan se logikken i. 

Jeg har eks lavet en annoncegruppe hvor jeg har koblet 3 søgeord på annonceteksten:

- xxxx

- "xx xx" (i to ord)

- xxxx.dk

Den destinationsurl der er sat på anvender keywordet i to ord. 

Jeg har nu fået karakterer for annoncen og får:

- xxxx                       7/10

- "xx xx" (i to ord)       3/10 - Søgeord ikke relevant

- xxxx.dk                   10/10

Der er to spørgsmål koblet på dette:

1) Hvorfor er der så stor forskel på karaktererne, altså hvorfor giver .dk 3 karakterer højere end uden .dk?

2) Hvordan kan dét søgeord der reelt bliver anvendt i destinationsurl'en være det selvsamme der bliver dømt helt irrelevant?

PS: Det er ikke bare et enkelt eksempel jeg har på dette - det er generelt dem med 2 ord der klarer sig langt dårligst. 

Håber der er nogen der kan hjælpe, for jeg synes logikken er svær at få øje på. 

Mvh

Nina

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 10:29
Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 11:04

Hej Troels, 

Tak for rådene - der var ikke så meget jeg ikke vidste i forvejen. 

Og der var desværre slet ikke noget om dét mine spørgsmål går på. Så jeg håber stadig på hjælp. 

Mvh

Nina

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 13:18

Hejsa Nina,

Der kan være mange årsager til at du ser forskellige QS's.

Mit bedste bud er at den hjemmesider du annoncører for (de søgeord du bruger) ikke er blevet brugt af mange annoncører i Google Adwords. Derfor ved Adwords ikke rigtig hvordan de skal forholde sig til søgeordet.

Hvis du har et generisk domænenavn, så som "sportsbh.dk" (undskyld mit mærkeligt eksempel :)), så vil du højest sansynligt få højere QS på søgeordet "sportsbh.dk" end "sportsbh", da sportsbh er generelt og sportsbh.dk er målrettet din hjemmeside. Giver det mening?

Lad os tage din anden udfordring:

Du har en lavere QS på søgeordet "Sports BH" end "Sports Bh" fordi det matcher flere soegninger og er derfor ikke ligesaa relevant som sportsbh i et ord.

Haaber det giver et indblik.
Har skrevet lidt generelt om Quality score i Adwords her hvis det kan bruges.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 11:40

Hej Frederik,

Mange tak for feedback - Dit eget skriv om QS hjalp mig faktisk en hel del. 

Resten må man nok bare anerkende ikke er logisk. Det er jo heller ikke altid 100 % logisk hvem der ligger nbummer 1 på en søgning i Google... Det er jo blot en maskine der vurderer noget. 

Endnu engang tak. 

Nina

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:01

Hej,

Hvis dine kampagner ikke har været aktive endnu eller særlig længe, så ville jeg ikke lægge alt for meget fokus på quality score. 

Det er primært, når dine kampagner er aktive, at din quality score bliver bestemt. Kvalitetsresultatet på forhånd er ikke det endelige. Det kan gå både op og ned afhængig af kvalitet af din kampagne. 

Mvh. Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 15:46

Hej Andreas, 

Tak for svar - Is i maven er jo som oftest en god ide. Det er bare svært når man gerne vil gøre det ordentligt med det samme... :)

Men rart at vide at det måske kan ændre sig til ikke at se SÅ mærkeligt ud. 

Mvh

Nina

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 10:02

Glad to help Nina :)

Som Andreas nævner, så kan det også være fordi at dine søgeord er nye. Når dine søgeord har fået 500-1000 impressions, bør Quality Scoren være estimeret korrekt. 

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)