Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdSense: dele information om indtjening for enkelt(e) website(s)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-folk!

Jeg har en AdSense konto tilkoblet min danske virksomhed, og har et par websites der kører med lidt indtjening på denne konto. Nu står jeg i en situation med en partner hvor vi gerne vil smide AdSense på nogle fælles website; planen er at indtjeningen skal gå gennem min virksomhed (og min AdSense konto), og jeg derefter udbetaler til ham. (Han er ikke fra Danmark, derfor vurderer vi det som nemmeste løsning)

Mit problem er nu at jeg selvfølgelig gerne skulle kunne give ham adgang til at se vores statistik & indtjening. Men problemet er:

- Jeg vil ikke give ham adgang til mine Google konto; så har han jo som sagt adgang til det meste af mine private konti m. Google.

- Jeg kan ikke finde en funktion i AdSense til at tiløje hans konto som ekstra login?

- Min AdSense konto er linket til min egen Analytics konto, så jeg kan ikke linke AdSense til vores fælles Analytics konto?

Er der nogle der evt. ved hvordan jeg løser dette problem? Er der en måde jeg kan give ham adgang til AdSense kontoen, uden at han har adgang til min private Google konto? Så vidt jeg kan se, kan jeg hellerikke linke vores Analytics konto til AdSense, når jeg i forevejen har min egen analytics linket til AdSense?

Sidst men ikke mindst, er det så vidt jeg kan se ikke tilladt at have flere AdSense konti, derfor kan jeg ikke oprette en ny...

Nogle AdSense eksperter som har et bud på hvordan jeg giver ham adgang til at se vores statistik?

På forhånd tak.

- Christian Jessen

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 08:00

Hej Christian,

Umiddelbart er det du gerne vil have ikke muligt. Du KAN dog godt oprette en ny Adsense konto hvis du sørger for, at det er i en virksomheds navn og på en anden adresse end den du har brugt til din private (+ den webside du angiver skal ikke være tilknyttet din tidligere Adsense konto på nogen måde).

Alternativt skal du aftale med ham, at han stoler på de screenshots du sender ham. Husk også, at han skal sende dig en faktura på halvdelen af beløbet, så du ikke betaler skat af det fulde beløb mens han kan stikke sine penge skattefrit i lommen.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:19

Hej Christian

Der er flere ting man kan gøre for at dele information:

1. Lave en ny AdSense virksomhedskonto (som Michael foreslår). Korrekt at man som privat person ikke kan have 2 kontoer. 
  2. Brug din eksisterende konto. Gå til Effektivitetsrapporter og tryk på knappen Eksporter til Excel. Om du har sat op gode kanaler så er det meget nemt at sende en rapport, med den ønskede information, ved at trykke på en knap Skype-Wink

Analytics:

Dette skal gøres inde på din AdSense konto. Når du logger ind så er der et link på start siden der heder Integrer med Google Analytics så du nemt kan komme i gang.

Håber det var en hjælp

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:24

Den bedste løsning er nok at lave en ny adsense konto. Husk blot at sørge for, at dine ansøgningsoplysninger (inkl. den hjemmeside du ansøger med) er helt forskellige fra dine nuværende "oplysninger om betalingsmodtager" (under "min konto" > "kontoindstillinger").

/JG

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02

Hej folkens,

Mange tak for de hurtige svar!

Jeg tror jeg tager en snak med ham, og forsøger at løse det ved at sende screenshots / Excel eksport som nævnt ovenover. Det tager umiddelbart ikke så meget tid at lave sådan et engang om måneden, så det går jo nok.

En ny AdSense konto ville jeg dog ikke kunne lave, da kontoen allerede er registreret for min danske virksomhed. (Som har samme adresse som privat)

Og tak til Mikael for påmindelsen med faktura; det er helt rigtigt, og har en aftale om at vi laver en "standard faktura" hver gang jeg udbetaler til ham. Så længe jeg har et papir jeg kan vise til Skat, burde det jo være i orden. ;-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)