Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal rådgive mig ifm. valg af virksomhedsform?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget tæt på at skulle registrere min egen virksomhed, og har rigtigt meget brug for professionel rådgivning i hvilken type virksomhed der er bedst for mig privat og for min kommende virksomhed. Dilemmet består i at jeg har en amerikansk softwarelaverandør, som muligvis vil indgå som partner og ydermere vil der måske skulle findes en investor i projektet.

Projektet omhandler en internetbaseret portal i Danmark.

Skal jeg oprette firmaet sammen med amerikaneren?

Har inddragelsen af en investor betydning for hvilken type virksomhed man skal stifte?

Jeg kan se PWC kan hjælpe og eksempelvis Advodan. Er det overkill at tage fat i PWC eller kan jeg eksemelvis nøjes med Advodan?

Hilsen MoCoBu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26

Hej.

Du burde kunne nøjes med en rådgvier, der kender til selskabskonstruktioner mv,, dog afhængig

af hvad samarbejdspartner, investor vil.

Det er svært at komme med et konkret svar uden specifikke oplysninger.

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 00:49

Hej min ven.

Det vil i første omgang være nok med 1 rådgiver. Dog vil jeg mene du bør tage fat i en revisor og ikke en advokat. Da man ikke kun skal tænke på loven, men også de paktiske løsninger som ses ude i erhvervslivet nu.

Der findes en del muligheder for dig, men det afhænger lidt af det amerikanske selskab.

Hvis jeg stod i dit sted, ville jeg finde en revisor i et af de store revisionskontorer, der har lidt kendskab til de amerikanske forhold :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 22:20

Jeg er sjovt i gang med at starte mit eget konsulentfirma op indenfor IT-forretningsledelse.

Hvis du har en forretningsplan, skal jeg med glæde kigge på den og give dig noget feedback uden det koster dig en nikkel. Jeg forventer dog du giver mig noget feedback på vejledningen efterfølgende og at jeg må bruge din udtalelse til promovering af min egen virksomhed.

Hvad angår selskabsform, så er det sådan lidt din pengepung, der afgør hvilken løsning som vil være fordelagtig for dig, da du skal stille bankgaranti ved A/S og Aps.  

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:39

Tak for diverse svar. Tror jeg hælder mest til at tage en snak med et af de større selskaber som PWC, og forsøge ikke at blive flået :o) Tak for diverse tilbud om hjælp. det vil jeg have in mente. Mården

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)