Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg har den gode idé - men det er op ad bakke derfra

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en fantastisk idé til et produkt, som kan afsættes worldwide hvis det bliver aktuelt.

Der er dog en masse bøvl med at få produktet i gang.

Der er noget teknik der skal på plads - det er til at ordne med de rette folk.

Så er der noget lovgivningsmæssigt der skal på plads, ala Pwatch den elektroniske p-skive.

det kræver jo noget lobby-arbejde ..... øv

Men jeg syntes produktet er så godt, at det bør sættes i verden.

da det kan redde liv, og undgå trafikulykker.

Det er en ny type af udrykningshorn/signal til alle udrykningskøretøjer, hvor signalet kan høres klart og tydeligt inde i de andre biler i trafikken.

Der er store probllemer med at udrykningshorn ikke høres i de efterhånden totalt lydisolerede biler, og hvis man samtidig hører højt musik hører man slet ikke udrykningshornet.

Det har jeg simpelthen løsningen på.

Men jeg har næsten opgivet på forhånd, med alle de barrierer som findes på vejen til at få produktet ud på markedet.

Men hvis der findes nogle ildsjæle med interesse indenfor de produkter, og med evner eller netværk som er interessante i denne sammenhæng hører jeg meget gerne fra dig/dem. Så kan du blive en del af denne nye ide/produkt.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:07

Kære J Deleuran,

Du skal være velkommen til at prøve din opfinderidé og udfirdringer omrking den af hos os i Opfinderrådgivningen på Teknologisk Institut. Vi er sat i verden for at hjælpe private opfindere med at nyttiggøre deres opfindelser, hvis der er et godt belæg for det.

Det skal nævnes, at vi møder mange opfindere, som søger nye løsninger indenfor den genre, du beskriver i dit indlæg omkring udrykningssignaler og trafikken.

Hvis du opretter dig som bruger på vores hjemmeside www.opfind.nu, får du adgang til at indsende din idé til os i den formular du finder under Trin 1 Din Idé.
Under Trin 1 finder du også en guide til at oprette dig som bruger og udfylde formularen, så du kan få adgang til vores i øvrigt gratis rådgivning.  Vi er en del af erhvervsfremmesystemet herhjemme.

For god ordens skyld skal jeg huske at nævne, at formularen bliver sendt til et beskyttet system, som kun rådgiverne har adgang til.

Alt godt

Anders Jørgensen, Opfinderrådgivningen

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:36

Hej Anders

Det vil jeg da prøve..

Tak for tippet.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 20:00

Jeg har selv været inde på det emne, da jeg engang var ved at køre ind i en ambulance som jeg ikke hørte.

Jeg udviklede en knap til biler som lyste rødt når der var en politibil eller ambulance inde for x antal meters afstand og et lille system som lukkede ned for radioen.

Men ingen troede på ideen og jeg gjorde virkelig meget ud af det.

Men held og lykke med det ;-) 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:07

En update til dem der følger med:

Jeg fik god hjælp fra Teknologisk Institut,

som lavede noget research på ideen, og kunne oplyse at der er taget patent på løsningen i 2009.

Dermed stopper udviklingen af den opgave for mit vedkommende.

At opfindelsen ikke er på markedet endnu, undrer mig så bare, men måske skyldes det blot en længere udviklingsperiode- for efter min mening er det jo ganske genialt - men det syn's opfinderen jo nok altidBig Smile

Jeg kan jo så også lige uddybe hvad det egentlig går ud på:

Hvert udrykningsskøretøj har en radio-sender som sender RDS-signaler i et tragtformet område foran køretøjet

(retnings-bestemt).

RDS-signaler er dem vi kender som trafik-meldinger i bilradioen, og de afbryder den igangværende udsendelse eller afspilningen af cd/mp3, mens rds-meldingen sendes igennem.

RDS findes i alle nyere bil-radioer, og dermed er systemet allerede forberedt i befolkningen, det er således kun udrykningskøretøjer, der skal modificeres til at kunne udsende deres ultra-lokale trafik-melding, som f.eks. kna lyde: "udrykningskøretøj på vej - vær venligst opmærksom og giv plads"

Radiosignalet justeres til at dække et givent område, afhængigt af udrykningskøretøjets hastighed.

Men det skulle altså ikke være mig, som fik det ud i verden, da det allerede er patentanmeldt.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 13:07

Har du undersøgt om patentet er i kraft  - hvis det ikke er det, kan det ikke blokere dig.

Alternativt kan du 'designe around' indholdet af de såkaldte selvstændige krav i

patentet, hvis det da er udstedt og stadig er i kraft i  de lande du ønsker at bruge

den patentanmeldte opfindelse.

www.eneret.dk kan hjælpe dig med 'i kraft analysen' og give ideer, så

du ungår at krænke et udstedt patent.

Mogens Ludvigsen, LudvigsenPatent.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:11

Jeg fik blot at vide af teknologisk at det var patentanmeldt, og så har jeg ikke kigget dybere i det derefter.

patentet kan jo også tænkes kun ar være nationalt osv.

men jeg har ikke lyst til at føre en patentkrig på produktet.

Og jeg har brug for hjælp jeg til at komme igennem møllen, og når der er anmeldt patent, tror jeg ikke at der er nogen som har lyst til at indgå i et formelt samarbejde, og investere i et sådant produkt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)