Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til betaling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer Smile

Min business partner og jeg, er netop i gang med at starte virksomhed op, der handler dagligvarer ind for primært ældre mennesker. Og i den forbindelse har vi diskuteret frem og tilbage, hvordan vi skal tage betaling for disse varer. Skal vi lægge pengene ud og løbe en risiko eller skal vi have pengene på forhånd?

Hvordan vil du gøre det? Har du evt. forslag til, hvordan vi kan kræve betaling? Husk på det primært er ældre mennesker vi henvender sig til.

Mvh. Henrik

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:10

En mobil Dankort terminal vil være en god løsning. Det udstråler også en vis form for professionalisme, og i har mulighed for at tage i mod betalinger, selvom kunde ikke har kontanter på sig.

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 18:19

Hej Casper.

Tak for svar. Den tanke har vi også gjort os og det bliver helt klart en mulighed.

Dog er det mere det at vi skal lægge ud for alle de varer (potentielt har vi ca. 2500 kunder), så det kan hurtigt blive mange penge vi har ude "at svømme".

Henrik

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:26

Jeg ville så vidt muligt minimere al kredit. Det er dyrt at skulle indrive småregninger. Jeg ville købe varene, og kræve upfront betaling ved levering ("i døren").

Der vil sikkert opstå situationer, hvor kunden alligevel ikke har mulighed for at betale, det kan der være mange grunde til. Så i bør i h vert fald udtænke en procedure, der kan tage hånd om disse situationer.

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 18:49

Det er som sådan ikke så svært med enkelt-personer, udfordringen ligger mere i, at vi skal leverer til et helt plejehjem og der er det jo de enkelte beboere, der betaler.

Eks. så skal vi måske handle ind for 150 beboere og de køber måske i gennemsnit for 500 kr. dvs. vi skal lægge 75.000 kr. ud, hvilket jeg på ingen måde er interesseret i. Det er den "problematik" jeg godt vil have løst.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:21

Det er ikke et "nemt" segment på den måde at forstå, at man kan ikke tage det for givet at de kan bestille og betale online før levering, og det er heller ikke sikkert at alle har Dankort. Jeg ved at min farmor ikke har Dankort, og aldrig vil have det. Eneste betalingsmetode hun vil acceptere er kontanter.

Jeg tror desværre at I må acceptere at have en del penge ude og svømme. Det er nok vilkårene. Måske I kunne give lidt rabat til dem der forudbetaler på den ene eller anden måde, og dermed motiverer dem der kan/vil betale forud. Eller give dem andre fordele. For det er jo reelt en udgift for jer at give kredit, og have et konstant træk på en kassekredit eller lign. 

mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)