Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi har fået stjålet vores tekst!

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Hej alle,

Mit firma har startet webshoppen SousVide.dk, hvor vi sælger køkkenmaskinen SousVide Supreme.

Elgiganten synes det var smart, går vi ud fra, for nu sælger de den også. Og det er fair - vi er stadig billigere og bedre end dem :-)

MEN

De har stjålet tekst fra os! Det meste af vores egen-forfattede forsidetekst, har Elgiganten valg at stjæle og smide på deres egen side, under "Mere Info" om SousVide Supreme Demi.

Hvad gør jeg?

Jeg har ringet til direktøren i morges og han lovede at jeg ville blive kontaktet snart - men har intet hørt.

Så jeg ringede igen her for få min siden. Men han sagde blot igen at jeg skulle vente.

Men hvor længe skal jeg vente på at de fjerner det de ha stjålet? Ved godt at det ikke er meget tekst - men princippet i det!

Jeg sagde også til ham at vi ville sende et krav om betaling for uberettiget brug af vores tekst. Men han grinte blot hånligt og sagde at vi bare kunne træk den i retten.

Skal jeg finde mig i at de stjæler tekst fra vores side, at de ikke har slettet det selvom der er gået en hel dag og direktøren håner mig, når jeg nævner at vi vil gøre krav overfor dem?

Skal vi kaste os ud i det og stævne dem?
Eller bare håbe at de sletter det snart og så glemme alt om godtgørelse?
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 15:38
Beklager slå-fejl. Skriver fra min iPhone.
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 15:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Udover at det er ulovligt, så kan det også have en meget skadelig effekt på jeres websites rangeringer i Google, da det skaber duplikeret indhold. Det er især farligt når det er en så stor/autoritær side som elgiganten som kopierer jeres tekst. Det er det, fordi der er store chancer for de "vinder" over jer hvis Google går igang med at vurdere hvem der er "kilden" til teksten.

Lignende sag hvor Nordjyske Medier stjæler tekst fra blogger.

Så det kan ikke gå stærkt nok med at få det fjernet, og du har al god grund til at kræve erstatning hvis det ikke bliver fjernet indenfor den nærmeste fremtid.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 15:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk at gemme dokumentation med skærmprint osv. Kan se de har direkte kopieret flere linjer og omformuleret nogle andre. Det ligner dovenskab fra deres side.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 15:47
Vi har screenshot af det. Og filer på vores pc der beviser at vi skrev teksten længe før Elgiganten inkluderede maskinen i deres sortiment.
Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 15:49

Hej Suesvide

Det sker jævnligt at folk har fået stjålet tekster og det er svineri..

Der er her en tråd hvor folk har kommenteret lidt på emnet med stjålne web tekster også, men det første du ihvertfald bør gøre er at sikre dig - er at du har rettet skriftlig henvendelse og ikke mindst at du kan dokumentere at det er dine tekster samt at de er blevet anvendt på et andet site (screendumps)

- Kasper

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg forstår udmærket din frustration. Du skal bare passe på, den ikke forhindrer dig i tage hånd om det reelle problem - duplicate content - der som allerede nævnt kan have store negative konsekvenser.

Du kan nok med fordel prøve at løse sagen i mindelighed i stedet for at ringe og true direktøren med at gøre krav gældende og pudse advokater på ham.

I og med du allerede er raget uklar med ham, vil jeg foreslå dig at gøre det let for ham at gøre det, du gerne vil have, uden han taber ansigt.

Eksempelvis kan du skrive en ny produkttekst og stilfærdigt bede ham bruge den nye tekst i stedet for din originaltekst, så begge parter slipper for at bruge mere tid på sagen.

Det er selvfølgelig hamrende uretfærdigt, at det skal være på den måde - det er bare meget praktisk og meget billigt i forhold til at gå videre med sagen. Samtidig ryger du med stor sandsynlighed alligevel ind i duplicate content, hvis du sætter hårdt mod hårdt, fordi teksten så ikke bliver fjernet fra deres side med det samme.

Hivs du alligevel vælger at gå videre med sagen, vil jeg anbefale Kristian Holte.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 16:13
Jeg ringede jo netop første gang og var venlig. Sagde at vi ville have at de fjernede teksten.

Når han så lover der vil ske noget, og der intet sker, så er det vel fair at ringe og sige "Hallo! Husk nu. Ellers gør vi et krav gældende" ( ikke ordret ).

Det er så træls at et stort firma stjæler og endda virker ligeglade.

Hvor længe bør jeg give dem, før jeg går rettens vej?
Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:17

Selvfølgelig er det fair, du ringer og brokker dig.

Jeg ville bare i dit sted fokusere på at minimere skaderne, ikke på at få ret eller blive behandlet retfærdigt.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 16:30

Det ser ud til at produkterne er fjernet fra deres side idet - at en intern søgning ikke viser et eneste Sous vide produkt.

- Kasper

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)