Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekspert vejledning søges!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er klart at man skal have samme udgangspunkt for hvad der er 100% færdigt.

Der bliver skrevet at siden er fyldt med fejl. I min verden er det ikke godt nok.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv programmør...

I denne sag har vi i princippet kun hørt en side af historien, og jeg kan herfor ikke give mening om hvad jeg syntes osv.

Jeg selv har uheldige erfaringer, det er så ikke uheldige erfaringer med en udvikler af hjemmesider, men derimod en kunde jeg havde lavet en "fastpris aftale" med. (Den første i min Freelance karriere - og også den absolut sidste).

Det er kort sagt umuligt at lave en fastpris hjemmeside til en kunde. En hjemmeside bliver aldrig "Færdig", ejeren vil altid gerne have "lidt mere" på siden, og vil have den tilpasset "lidt mere"... Derfor arbejder jeg, såvel som 99.9% andre kun på timer.

Personligt kører jeg med 15 minutter intervaller (Jeg fører regnskab med tid forbrugt - ned til minutter delbar med 15. Eksempelvis 13:30 til 14:45. Der regnes dog minimum en halv time per ny påbegyndt opgave.  og med lave jyske priser - Billige Freelance Priser

Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en rigtig god måde at gøre det på "Personligt kører jeg med 15 minutter intervaller" vi bruger også den model.

Men vi kan vel god blive enige om at hvis man har givet et tilbud på fast pris, så hænger man på den som leverandør.

Prissætning er nok det sværeste indenfor vores branche, netop pga. de ting Tom Frank Christensen nævner.

Fra København K
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Tak for svar, mange af jer har skrevet, at man ikke kan forvente fuldfærdig hjemmeside for 6500,-

Jeg har muligvis formuleret mig forkert, og vil nu prøve igen. En fuldfærdig hjemmeside menes at siden skulle være 100% funkionelt, og det var aftalen mellem leverandør og jeg, siden er ikke 100% funkionelt, da planen var at det skulle være muligt at reservere kampagner via hjemmesiden, reserveringerne kan ikke godkendes, da der mangler en godkendelses knap, og derved får jeg ingen mails om at en forening har tilmeldt sig en kampagne.

Om de 6500,- er billig lagt ud, vil jeg ikke forholde mig til, jeg går ikke på kompromi med prisen, da aftalen var at hjemmesiden skulle være 100% funkionelt, så kan det ikke være rigtigt at han skal forlange mere for at fuldfærdiggøre hjemmesiden.

 

Troels Kjems:

Hvis din leverandør har påtaget sig en opgave, som vedkommende ikke har magtet at levere pga. manglende kompetencer/erfaring, så vil jeg nok støtte dig i, at du ikke skal hoste op med flere penge.

Hej Troels

Han påtog sig en opgave, som krævede gode kvalifikationer, dem havde han ifælge ham selv. Men det viser sig nu at være det stik modsatte.

 

/Umair

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Umair Mahmood:

Han påtog sig en opgave, som krævede gode kvalifikationer, dem havde han ifælge ham selv. Men det viser sig nu at være det stik modsatte.

 

/Umair

Man skal som hovedregl aldrig stole på personen selv. Det er vigtigt at personen har en bunke referencer, (og sammenholde dem med hans påståede kompetencer) som så igen kan checkes og dobbeltcheckes. Desuden ville jeg altid undersøge personen på TrustPilot også om vedkommende havde gode anmeldelser.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)