Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forpagtning, forpagter - hjælp til hvordan.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg har besøgt en virksomhed i udlandet flere gange og er helt vild med deres idé og koncept. Jeg drømmer om at starte en virksomhed magen til - og der er ikke en i min by der minder om virksomheden. 

Er der nogen der ved noget om forpagtning? Krav til indskud? Hvad jeg skal være særligt opmærksom på? Når man er forpagter, skal man så stå for økonomien til butiksinventar/indretning samt lager? eller gør den, der ejer konceptet det?

Hvis alt går vel, vil jeg tage kontakt til virksomheden inden for den nærmeste fremtid, for at høre om de har interesse i at åbne en butik i min by, hvor jeg bliver forpagter. Har I en god idé til et velformuleret brev? 

Fra København
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:50

Eller er der egentlig tale om franchise? Er der nogen der kan forklare forskellen eller henvise mig til læsestof?

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 23:59

Franchise er en virksomhed du ejer, hvor du køber adgang til et koncept, produkt, markedsføring osv.... Hvis du forpagter noget, så passer du det for nogen der ejer det, så vidt jeg forstår ordene... Men hvis det er noget du gerne vil starte så ville det da være en god ide at starte med at finde ud af hvad det er, og om de overhovedet kører franchise/forpagtning eller om de selv varetager deres forretninger...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)