Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Installation af webshop (Presta, Magento mv.) - er det svært ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej teknik Aminoer,

Prestashop og især Magento anbefales ofte herinde. Jeg har lagt mærke til, at man generelt anbefaler Prestashop til nybegyndere og at disse selv kan installere uden problemer.

Magento er til lidt mere avancerede shops og flere på amino tager snildt 10K for det, hvilket i mine øjne må betyde, at man under ingen omstændigheder bør begynde at rode med installation af Magento selv, når ikke man er specielt teknisk anlagt.

Nogle gode råd til dette ?

Og kan man i øvrigt hvis man downloader en af shopløsningerne til sin pc, rode med dette offline, eller SKAL det uploades til et domæne før man kan sætte sin shop op og arbejde videre med den?

Håber på et par gode råd :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:57

Businessman:
Magento er til lidt mere avancerede shops og flere på amino tager snildt 10K for det

Ikke for selve installationen. Denne er hurtigt ordnet og det der koster penge i dette tilfælde er designet af shoppen. Du må ikke sammenligne disse ting.

Businessman:
Og kan man i øvrigt hvis man downloader en af shopløsningerne til sin pc, rode med dette offline, eller SKAL det uploades til et domæne før man kan sætte sin shop op og arbejde videre med den?

Du kan sagtens rode med den "offline" hvis du har lyst til det og - hvis du ved hvordan du gør.

Mit råd vil altid være: Hvis du ikke ved hvordan du gør så betal dig fra det. Installering af sådan en shop burde ikke koste meget mere end 1000 kr og de er godt givet ud end hvis du skal sidde i 2-3 dage og kæmpe med en shop der ikke vil som du vil når en der har prøvet det en milliard gange før lige ved at han skal cmod 2 filer med 777.

Fokuser på hvad DU er god til og lad andre gøre hvad DE er gode til.

Det er nemt for nogle at installere en shop mens andre sidder og skal spørge hele tiden. Jeg forstår godt at man gerne vil for

1) spare nogle penge - men bruge længere tid som man egentligt kunne have brugt på at tjene flere

2) fordi at nu ved man hvordan den virker og har gjort det hele selv

Jeg siger det her fordi jeg har set så mange gange folk der har brugt flere timer/dage på at installere en shop uden at komme nogle vegne med den.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 21:01

Businessman:
Og kan man i øvrigt hvis man downloader en af shopløsningerne til sin pc, rode med dette offline, ...

Ja, hvis du kan finde ud af at bruge f.eks. XAMPP.

Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 21:24

Niels => tak for dit indlæg. Jeg følger dig, men er egentlig begyndt at sætte en ære i at prøve selv - uagtet at der går tid med det. Det er for nemt at betale sig fra det og man lærer det jo ikke ved at give op på forhånd. Men lad os nu se, måske må jeg give dig ret efter et par dages blod, sved og tårer :O

elund.dk => tak for input. Det kan jeg ikke... endnu - så tak for tippet. Jeg kan selvfølgelig også bare uploade shoppen til et subdomæne og så arbejde uden XAMPP (formoder jeg)!? 

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 21:47
Hej

Har arbejdet med Magento nogle år. Det kan klart ikke anbefales til ikke-nørdede.

På den anden siden kræver det en hel at sætte en ordentlig webshop op. Mange timers arbejde.

Jeg kender ikke nogle open source shops, der er til at gå til.
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 21:53

Bjarne => tak for input :)

Alle => har nu set flere steder, at hosting firmaer tilbyder one-click installation af open-source løsninger. Er dette måske løsningen for mig og andre ikke-nørder ?:)

Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:15

Hej Businessman

Du skriver, at du helt selv vil forsøge dig med opsætningen. Hvis du skulle henfalde til at købe dig lidt hjælp, kan vi tilbyde dig en Magento-shop til 4.000 kr. inkl. alt.

Se mere her: http://wheelsandtoe.dk/ eller www.webstock.dk

Med venlig hilsen

Lars Thomsen

Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 22:32

Lars => tak for dit indlæg. Meget prof. hjemmeside i har !! Jeres url er noteret :-)

Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:44

Tak skal du have! Du er også meget velkommen til at ringe på 22 90 52 73 hvis du vil vide mere.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)