Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ung knægt har brug for nogle tips :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner.

Nu prøver jeg endnu engang at søge hjælp her på Amino og denne gang håber jeg på at få nogle gode svar!

Er en 17 årig knægt fra Nordjylland som virkelig gerne vil igang med noget. Har haft en "webshop" som solgte tøj, dog en meget primitiv en af slagsen og det kom aldrig rigtigt igang.

Så derfor..
søger jeg nogle forslag til noget jeg kan starte på internettet og det er ligemeget hvad, alle forslag kan bruges :) - dog ikke så gerne noget hvor der kræves et stort lager osv.. 

Håber i kan hjælpe den unge iværksætter, som vil give sine tænder væk, for at komme igang med noget business!

Hilsen Oliver :) 

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 23:31

Hej Oliver.

Jeg havde det ligesom dig, dog var jeg lidt ældre og har altid tænkt på at være selvstændig. Jeg havde også brug for at starte noget, der ikke krævede den største økonomi, samt det største lager. Men jeg fik startet min shop med salg af Caps & Huer og har været igang 10 mdr.

Du har i forvejen en smule forstand på webshop, så det er da en mulighed at gå tilbage til det, hvor du bare sælger det du virkelig brænder for og har interesse i? På den måde tror jeg man ligger flere kræfter i og samtig gør sig mere grundig i det ..

Ellers er der jo Affliate Netværket, det er også en mulighed ..

Håber det kunne hjælpe bare lidt :)

/ Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 23:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil billigt i gang og uden varelager kan du jo forsøge dig med affiliate. Det er et stort område, og du skal læse en masse omkring det. Men det er nemt at komme igang og relativt billigt.

Det er utroligt svært at svare på "Jeg vil være selvstændig, fortæl mig hvad jeg skal lave" - det er i princippet det spørgsmål du stiller. Det svære ved det er at der ikke er et endegyldigt svar. Nogle iværksættere er opfindere og laver alt fra lego til isterningeposer. Nogle laver affiliate, nogle laver wordpress og nogle spiller poker.

Jeg tror du skal tænke lidt over hvad du er skarp til, og så lave en plan for hvad du vil lave, du skal vælge en eller to ting som du vil fokusere på. Til sidst ender du med een ting som du kan fokusere på. Der er ingen der kan give dig det magiske svar på, hvad der vil virke for dig. Det er kun dig selv der kan det.

Giver det mening?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 23:36

Hej OllexD!

Der spiller mange forskellige faktorer ind, når man gerne vil ud og starte med noget "business".

For det første skal du vide noget om noget, gør du ikke det kan du lige så godt gå ned i spar, og vaskegulve og sidde bag kassen resten af dit liv.
Hvis du tilfældigvis så ikke ved noget lige nu, så syntes jeg lige du skal ligge spar på hylden bare i fem minutter mere indtil du har læst mit indlæg færdigWink

Der er altid et bibliotek, hvor du kan finde viden om næsten alt, og så du selvfølgelig Amino.dk hvor du så har valgt at tage et af dine første skridt, og gud ske tak og lov for amino, fordi de har godt nok hjulpet mig med meget! nå anyway..
Det kræver ikke en lang uddannelse at tjene penge på nettet, og for den sags skyld tjene mange penge på nettet!

Find ud af hvad din store passion er, fordi når du først ved det, så skal du nok arbejde dig vejen frem.
Bliv ekspert på dit område, og hent hjælp.
Altså stift et netværk, og brug dem, MEN glem ikke at hjælpe dem, når de har hjulpet dig, så giv dem et par tips som du har lært igennem dit hårde arbejde, jo mere du giver, jo mere får du igen".

Så:

Punkt 1: Find ud af hvad du vil, og hvad du er god til

Punkt 2: Arbejd dig frem, vær nytænkende og kreativ.
- Hvis du går i andres fodspor kommer du aldrig foran!

Punkt 3: Har du ikke kapital, så giv ikke op, arbejd lidt for spar og få nogle pengeSmile1

Punkt 4: Når du så er blevet ekspert, så giv den ellers en allerhelvede skalde!

Håber du kan bruge det, og kom så i gang, amino tror på dig og jeg tror på dig!Yes

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

P.S
Hvis du ikke har et netværk, vil jeg med glæde gerne være det første skridt. 

Tilmeldt 13. Apr 11
Skrevet kl. 23:38

tak for 2 hurtige og gode svar..

Nu er affiliate ikke lige noget for mig, det skal være en form for en ydelse eller en shop :)

Hvordan fungere det Wordpress og er det let nok at sætte sig ind i ?

webshop

altså, går meget op i mode, gadgets, sport osv - så ved ikke lige hvad min webshop skal indeholde hvis det kom så vidt og som sagt har jeg ikke plads til det kæmpe lager :)

Håber det hjalp lidt :)

Hilsen Oliver 

Tilmeldt 13. Apr 11
Skrevet kl. 23:43

Tak for et godt indlæg Rasmus!

Som sagt vil jeg gerne yde en ydelse for folk eller sælge noget til folk.

Så en form for en webshop uden det helt store lager, ville være perfekt!

Som jeg skrev før går jeg meget op i de moderne ting som mode, gadgets osv :)

Det er lidt svært at beskrive hvad man er god til, men føler selv jeg er meget kreativ og så føler jeg at jeg allerede har suget en masse viden til mig herinde og ved at have haft en "webshop" tidligere :)

Håber du kan hjælpe! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 23:45

Wordpress kan de fleste steder installeres automatisk (fx. hos unoeuro). Når den er installeret skal du så have fundet ud af noget at have derpå. De fleste har typisk affiliate links. Det vil sige at de skriver en rigtig god artikel omkring "Kaffemaskiner" (for at låne lidt terminologi fra Thomas Rosenstand) og inden i den laver de et link til et sted man kan købe kaffemaskiner, det link er så et affiliate link. Og de får så 50 kroner (eller lignende) hver gang der er nogle der har købt en kaffemaskine gennem det link.

Wordpress er som bygget til netop dette.

Hvis ikke du vil lave affiliate, hvad vil du så have på din wordpress blog?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 13. Apr 11
Skrevet kl. 23:47

B. Hvarregaard:
Hvis ikke du vil lave affiliate, hvad vil du så have på din wordpress blog?

tror jeg misforstod det..

Troede wordpress var en form for gratis hjemmeside hvor man kan lave en shop osv.. men det kan jeg selvfølgelig se det ikke er nu hvor jeg har læst lidt omkring det :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 23:53

Wordpress er en schweitzer-kniv, den kan alt mellem himmel og jord. Den kan både være blog, hjemmeside, webshop, og alverdens ting. Den kan bøjes til mange forskellige ting. Traditionelt er det en blog og det er den "fandme" god til.

Tilmeldt 13. Apr 11
Skrevet kl. 23:59

B. Hvarregaard:
Wordpress er en schweitzer-kniv, den kan alt mellem himmel og jord. Den kan både være blog, hjemmeside, webshop, og alverdens ting. Den kan bøjes til mange forskellige ting. Traditionelt er det en blog og det er den "fandme" god til.

Så du mener der åbner sig en hel ny verden, hvis jeg sætter mig ind i Wordpress og prøver at blive en haj til det ? :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)