Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det foerste du goer efter installering af wordpress?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver normalt egne temaer o.l., så min liste henvender sig mest til funktioner jeg vil have med.. Jeg har et skabelon-tema jeg normalt bruger der indeholder en masse forskelligt. Et uddrag:

En "reset" af nogle WP funktioner:

http://pastie.org/2272494

Theme support + custom header og BG:

http://pastie.org/2272525

Jeg har custom widgets, comments, paginering og search funktioner. En bedre 404 side med forslag.

Indbygget kamouflering af emails (snuppet fra Kohana):

http://pastie.org/2272530

Fjerne æ, ø og å fra slugs:

http://pastie.org/2272534

Af plugins er tinymce advanced og rich-text-widget næsten standard.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:27

Jeg prøver lige at tage et par punkter efter hukommelsen:

• Skifter permalinks til "/%postname%" - hvorfor bruger I andre .html også, er der en god grund til det?
  • Fjerner den første Hello World + kommentar + Sample page.
  • Putter enten Headway eller CTR theme på. (Eksempel på side med CTR theme: Snoring mouthpiece)
  • Putter Wordpress SEO plugin af Yoast på. Hvis det er en aktiv side, også IntenseDebate, W3 og des lignende.
    Link: Wordpress SEO
    Link: Intense Debate
    Link: W3 
  • Får den indekseret ved hjælp af Overskrift.dk.
  • Tilpasser Headway / CTR theme og putter eventuelle posts og pages på
  • Lader siden stå eller opdaterer den fremover.
Hvis det er en side, jeg planlægger at bruge tid på, sørger jeg også for Facebook + Twitter integration og en G+, Tweet og Like knap på samtlige sider. Eventuelt begynder jeg også at camouflere links her, men så er vi også ude i meget specifikke sider. Skype-Smile
Sidst, men ikke mindst, så sørger jeg også lige for links fra et par af mine andre sider for yderligere at få den indekseret og tillagt bare en lille smule værdi. Så er jeg også godt kørende. 
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 11:21

Tak alle for jeres tips!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29

Sørger for at:

1) Admin-kontoen slettes og erstattes af en adminkonto med andet loginnavn end "admin"

2) Renamer wp_-tabelnavne i MySQL-db'en

3) Sikrer mig, at div. mapper har de rigtige rettigheder (chmod).

4) Slår visning af WP-version fra.

På store projekter lukker jeg også wp-admin-folderen af på ip-niveau, så det er kun er mig (/andre administratorer), der har adgang.

Så er man nogenlunde fornuftigt beskyttet mod de fleste hackingforsøg, og jeg har ikke været ramt, siden jeg begyndte på det approach (syv-ni-tretten).

Mere her: http://codex.wordpress.org/Hardening_WordPress 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 11:55
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00

Det er en step by step-guide til at ændre mysql-præfiks. Ser rigtigt ud. Adminkontoen er lidt nemmere at gå til. Opret den ny, og slet den gamle.

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:16

Spændende læsning, måske et par aminoer sammen med mig vil udarbejde 1-2 siders dokument man løbende kan opdatere med de mest gængse ting man SKAL (eller burde) gøre efter WP er installeret. Samt en liste til de 10-20 vigtigste plugins.

Er der en grund til at INGEN skriver Akismet??
Jeg bruger også WPtouch plugin da der er et stigende antal af brugere på tablets/smartphones. 

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 12:31

Sikre mig at den er opdateret.
Og at jeg bliver tilmeldt WordPress' mailling liste så jeg kan se hvornår der kommer nye opdateringer. 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 15:01

Kaare Bøje - nordicADmedia:

Delvist fordi, at mit tema forhindrer spamkommentarer af sig selv, og delvist fordi, at man skulle oprette en profil for at få en API-key. Det har jeg ikke noget imod som sådan, men måden de ikke oplyste før, at man havde brugt lang tid på at installere og aktivere brød jeg mig ikke om. 

Så blev det valgt fra. Stick out tongue

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:33

Kaare Bøje - nordicADmedia:

Spændende læsning, måske et par aminoer sammen med mig vil udarbejde 1-2 siders dokument man løbende kan opdatere med de mest gængse ting man SKAL (eller burde) gøre efter WP er installeret. Samt en liste til de 10-20 vigtigste plugins.

Jeg bruger også WPtouch plugin da der er et stigende antal af brugere på tablets/smartphones. 

Jeg synes, det er en god idé, dog har jeg ikke selv tid til at bidrage. Akismet slår jeg altid til (API-key'en får jeg fra en wordpress.com-blog).
Måske et afsnit kunne handle om optimering af Wordpress' loadtid via caching.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)