Hej Thomas, Godt ord igen. Jeg synes bare ikke, at dine første indlæg var særligt konstruktive. Men hvis du nu havde underbygget dine argumenter ud fra din erfaring, havde jeg jo ikke skrevet sådan til dig. Der var heller ikke meget information, at finde på din profil. Men tak for informationen i dit seneste indlæg. Fortsat god aften. |
Problemet med en job-portal er at det er en form for socialt netvaerk som kun har vaerdi for brugerne, hvis der ogsaa er mange andre brugerer. Det vil sige at du nok er noed til at have saelgerer og support personale ansat fra dag 1 da du er noed til at have en hurtig vaekst hvis ikke de brugerer du trods alt faar, hurtigt skal forsvinde igen.Dette gaelder specielt hvis du er i et marked hvor der er allerede eksisterende alternativer.
Saa start med at finde ud hvor mange brugerer du regner med at skulle have for at sitet kan betale de loebende udgifter(Altsaa saelgerer extra udvikling og support) og beregn hvor lang tid du tror det vil tage at faa det antal brugerer. Laeg dertil ca 500.000 kroner* til udvikling og vedligeholdelse af sitet og saa ved du hvor mange penge du ca skal skaffe foer du gaar i gang med at realisere websitet.
Naar du saa har skaffet pengene** skal du finde ud af hvem der skal udvikle sitet, og naar du har valgt det holder du en masse moeder med dem for at forklare praecist hvad sitet skal kunne.
Og ja det er en jungle at finde firmaet til website/software udvikling. Det eneste raad jeg kan give dig her er at firmaet/udvikleren du vaelger skal have lavet mindst 2 andre loesninger som er mindst lige saa komplekse som det du skal bruge, og som er online nu.
Alternativt kan du hyere en konsulent(Saa som mig :-) som baseret paa de overordnede krav til projectet kan finde et passende firma til at staa for udviklingen.
*Pris baseret paa opgave beskrivelsen "Job portal". Prisen kan blive hoejerer naar flere detaljer kommer frem. Men jeg tror at du vil finde at salg og support bliver meget dyere end udvikling set over en periode paa 3 aar. Saa usikkerhed om prisen paa udvikling er ikke det helt store problem i forhold til hvor mange penge du skal skaffe.
**Og hvis du finder investorer saa send mig lige deres kontakt information, da jeg selv er med i et project som mangler 1 million eller 2.
ps: Google var langt fra den foerste soegemaskine, men det blev den stoerste/bedste baseret paa enkelt rigtig god ide(Og en masse arbejde). Saa en ide er alt hvad det tager :}