Har fiflet med at lave en ny webside i wordpress som nu er klar til at blive smidt ud offentlig. Men for den da hvor det driller....
Den nye site ligger nu på wp.dolfi.dk og skal flyttes over på dolfi.dk.
Jeg har udfra anbefalinger her på nettet, været inde og ændre i de generelle indstillinger på min wp side. Har opdateret til at siten skal ligge på mitdomæne.dk og gemt - men hold da op, det sku jeg vist ikke ha gjort. Har ikke længere adgang til wp admin delen og rette tilbage og når jeg klikker på wp.mitdomæne.dk så ser siten helt ødelagt og ikke wp agtig ud.
Det er meningen i følge den online anbefaling jeg har fundet (http://www.potter.dk/wordpress/flytte-wordpress-fra-folder-til-rod.htm) at jeg nu skal gå ind i index.php i subdomænet og ændre og begefter gemme den i roden. men så er der ikke adgang til nogen af sitsene... Så jeg har rettet tilbage igen.
Indrømmer jeg nok har lavet dumt ved at ændre i de generelle indstillinger i wp. Er ikke så erfaringen udi dette. Er der nogen der ved hvordan jeg får rettet i de indstillinger og hvordan jeg så får flyttet siten på nem vis?
Hvis du kan få ændret din WP installation tilbage, kan du benytte dig af et backup plugin. Så ledes du kan lave en ny WP installation i rod mappen og så bare importere dine indlæg og design fra fra backuppen?
Hvis det ikke er muligt, er det min erfaring det tager lidt arbejde at omstille bloggen. Men skriv endelig hvis du har får brug for hjælp.
Tak :-) men siten ligger ikke på surftown og ej heller er det f.eks. dolfi.dk/wordpress som der vises i linket, men wp.dolfi.dk, altså et subdomæne, så det jeg skal skrive/ændre er helt anderledes.
Ved du hvad jeg så skal skrive i stedet?
Lige nu er det største problem faktisk at jeg slet ikke kan komme ind i wordpress admin delen... Ved du/I hvordan jeg ændrer i php filerne så jeg igen kan komme ind i admin delen?
Nu har jeg fået rettet, således at der er adgang til min wp side (gik ind i mysql databasen og fandt de rigtige steder at rette tilbage) Det hele ligger stadig i den gamle subdomæin mappe så nu skal jeg bare finde ud af at flytte det hele til roden uden at lave koks i den igen... :-)
Jeg har brugt Xcloner plugin'et til det. Den cloner hele din side. Herefter kan du få det samme plugin til at flytte hele din side til et andet domæne - fx dit hoveddomæne.. så skulle den være fjong.
Hvis du stadigvæk bøvler med det, er du velkommen til at sende mig en mail, så tager vi den derfra.