Hvis du har Vista/Windows 7, så kan vi lave en komplet backup (image) af din PC, som du kan restore, hvis din harddisk skulle blive defekt. Du kan også lave backup af individuelle filer/biblioteker, hvis du ønsker det. Da data bliver pakket før afsendelse til backup serveren, så behøver du ikke den hurtigste upload, en almindelig Internetforbindelse kan gøre det. Første backup vil så tage noget tid, men efterfølgende er det kun ændringer der overføres.
Med en fjernbackup løsning får du placeret dine data på en ekstern lokation. Det beskytter dem mod tyveri, brand osv.
Jeg er sikker på i har et godt produkt, men af principielle årsager handler jeg ikke med firmaer, der ikke klart og tydeligt viser mig deres priser på websitet.
Jeg bruger i dag min NAS enhed derhjemme kombineret med noget der hedder tarsnap. Men det er primært til unix og nok ikke helt hvad trådstarteren skal bruge. :-)
Et virkeligt fedt koncept. Og billigt. Men det vil være endnu mere optimalt, hvis der fandtes et produkt derude, som også tilbyder backup af software programmer osv, samtidig med den faste pris.
Hvis du bruger Windows 7, så kan du bruge Windows Backup-featuren hvis du har en ekstern harddisk som er stor nok til at have alle filerne. Det fede ved Windows Backup, er at du kan gendanne systemet til præcist som det var, ved at boote op på windows installations-dvd'en og så vælge "recovery", hvis nu din PC skulle crashe fuldstændigt. :-)
Enig. Det er smart. Men jeg bruger DESVÆRRE stadig XP. (Ny PC er på næste års budget).
Jeg læste en artikel om deres servere, hvor de forklarer hvordan deres servere præcis er sat sammen med priser og det hele - meget sjov læsning på deres blog: