Jeg har installeret Umbraco med to domæner hos UnoEuro.
Indtil videre er det kun lykkedes at gøre det via at følge instruktionsvideo på Umbraco.org og hjælp til ændring af web.config filen så disse er sat til:
Skal jeg lave url rewrites for hver gang jeg laver en ny side så, eller er der ikke en mere nifty løsning, udover at købe et separat webhotel til hvert domæne?
Har du i hver toplevel node skrevet hostnavnet? Højreklik på den og vælg "Manage Hostnames". Derefter tror jeg at du skal slå "umbracoHideTopLevelNodeFromPath" over på "true" så dine toplevel nodes bliver usynlige.
Jeg har ikke selv prøvet det men skal til det med et multilanguage site jeg er ved at lave til mig selv.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Jeg har forsøgt - udover også at undlade at "angive" hovednavnet der så skulle være i roden, udover også at forsøge at sætte TopLevelNode til true. Det gjorde så vidt jeg husker, at .dk domænet ikke indeholder det der er i dk-folderen.
Jeg har lige fundet den her. Kan se ud som om det i hvert fald er værd at forsøge også.
Her er hvad du gør (har lige afprøvet det på mit site og det fungerer).
Begge domæner skal pege på samme website på serveren.
Så vælger du "Manage hostnames" på den første topnode og skriver det domænenavn der skal bruges og vælger sprog. Klik på "Add new domain". Når det er gjort lukker du vinduet og refresher træet. Når du nu klikker på topnoden og vælger Properties så skulle du gerne have en "Alternative Links" som er dit domænenavn.
Du skal ikke ændre noget i web.config (jeg har haft samme opsætning som dig).
Det samme gør du med næste topnode osv.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Jeg havde dog ikke gået ind i og tjekket "Alternative Link" på mine "problemsider". Jeg har nu opdaget at det faktisk virker fint, men at det er standardmenuen, der laver unoder, så der nu er afsløret mindst to veje til samme side. Den smider jeg ud og laver min egen. Ikke det mest fede mht SEO at der er flere veje til det samme.
Tusind tak så er jeg nået et godt skridt længere :-) Jeg skulle selvfølgelig have tjekket "Alternative Link" før alt andet :-)
Jeg har nu opdaget at det faktisk virker fint, men at det er standardmenuen, der laver unoder, så der nu er afsløret mindst to veje til samme side.
Hvis du bruger {umbraco.library:NiceUrl(@id)} så skal du sætte umbracoHideTopLevelNodeFromPath til true. Så er det kun selve domæne.dk/topnode man skal omgå.