Hej alle Amino'er.
Dbh.
|
Hvilken type sitemap er det du vil have?
Hej alle Amino'er.
Dbh.
|
Hvilken type sitemap er det du vil have? |
Kim Tetzlaff
🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig
Ja det er selvfølgelig svært at gætte :)
|
Først og fremmest, kan det anbefales at du kigger på din interne linkbuilding/linkstruktur og ikke mindst din linkbuilding generelt. Da det vil være langt bedre for din hjemmeside at Google naturligt finder frem til alle dine produkter, og du selv på den måde skaber noget værdi på dine sider/produkter. Når du har gjort det og ved at det funker, så kan du påbegynde brugen af Sitemap. Ud over det Skal du være opmærksom på at du IKKE skal have 100.000 produkter i et Sitemap, hvis du skal bruge XML sitemap, skal du i stedet dele det noget op så der fx kun er max. 5-7.000 i hvert sitemap, jo mindre jo bedre. Jeg ville så bygge det ind i selve systemet, så du ikke manuelt skal sidde og oprette og oploade disse sitemaps, men så det hele køre dynamisk/Automatisk. så til et spørgsmål mere, hvilket system bruger du til den shop du gerne vil have sitemap på? MVH Kim |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig
Hvis du skal bruge xml med så mange produkter / sider, så vil jeg anbefale at du f.eks bruger denne software til det: http://www.newprosoft.com/web-content-extractor.htm Den bruger jeg selv til at trække data ud i xml til min side, hvor man kan sammenligne priser på fiskegrej :) |
Kristian Ole Rørbye
KTJ-Media.dk
Endnu engang tak for de fine svar :)
|
Det er nu altid muligt at bygge noget ind i systemer, det eneste tidspunkt hvor det ikke er muligt er hvis der er tale om et hosted sysem som man ikke må røre ved. Men det kræver selvfølgelig den viden der skal til, men muligt er det nu i de fleste tilfælde :) Det er det jeg selv altid har gjort med mine kunder, hvis de meget gerne ville tage brug af XML sitemap, og det ikke fandtes i det system de brugte. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig
Det er et hosted system og selvfølgelig kan det bygges ind i. Dbh.
|
jo, jo, jeg siger også bare hvad der er bedst, da en af problematikkerne ved brugen af sitemaps, er det at man glemmer at opdatere det når man har opdateret et eller flere produkter. og der er det jo det indbyggede altid vil være up to date. mens der vil være noget delay og betydelig mere belastning ved det du efterspørger. Du siger du har over 100.000 produkter, det betyder altså at det du efterspørger skal crawle din side, 100.000+ URL's, for at finde ud af hvilke der er opdateret og hvilke der ikke er. Laver i ændringer dagligt på siden, betyder det at den skal gøre det hver dag. altså belaster i jeres side en del alligevel. Prøv bare at køre XENU på jeres side. Et skud vil være at det vil tage mellem 350-500 minutter at crawle alle de sider igennem, hvilket betyder en konstant belastning af siden i op til 1/3 del af dagen. Det er selvfølgelig worst chenario, men jeg tror du får et godt billede af det du efterspørger. belastningen ved brugen af et dynamisk XML sitemap, er noget mindre, og sker kun når Google læser det. Lige nu crawler jeg din side, og der øre jeg med 20 samtidige tråde, hvilket tager rundt regnet 5 minutter for hver 1000 url. Det er selvfølgelig ikke helt det samme, men meget der hen af det du efterspørger. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig
Ingen som har genskab til et sådanne program? :) |