Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kortindløser

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino,

Tænkte at jeg ville dele mine erfaringer med at starte en webshop op, hvad angår betalingsløsningen!

Vi havde meget besvær med at komme igang med online betaling på vores webshop. Vi havde før samarbejdet med Nets omkring det (dengang hed det PBS) og vi havde ikke andet end problemer: Svært at blive godkendt som ny virksomhed, dårlig kundeservice og en modvilje fra deres side, til at ville hjælpe os godt igang.

Så da vi med vores nyeste virksomhed, skulle starte en webshop op, så kiggede vi på andre muligheder.

Vi faldt over Swedbank, som tilbyder indløsning af Visa og Master. Vi er klar over at det ikke kan sammenlignes direkte med Nets indløsning af Dankort, men efter nogle telefonopkald, så kunne vi se lyset for enden af den lange tunnel.

Dankort eller ikke Dankort?

Der er ingen tvivl om at det er næsten uundværligt at tage imod Dankort, hvis man sælger varer på nettet i Danmark. Men er det nu også nødvendigt med en indløsningsaftale for Dankortet?

Svaret er både ja og nej.

De fleste i Danmark, som har et Dankort, har et såkaldt Visa/Dankort. Det betyder at kortet både fungerer som et Dankort, men også som et Visakort.

I starten kunne folk med Visa/Dankort derfor sagtens betale over nettet, hos danske forhandlere der kun modtog Visa og Master. Dette skyldtes at transaktionerne, uanset om det var Nets eller Swedbank der indløste officielt, gik igennem Nets. Og de behandlede blot en Visa/Dankort transaktion som en Visa transaktion, såfremt indløseren kun havde aftale for Visa og Master.

Dette stoppede Nets dog med. Så der var ikke længere nogen fidus i det.

Men vi ringede som sagt rundt. Og inden længe (inden for et par måneder) så bliver det igen muligt, selvom Nets stritter imod.

Så vi valgte Nets fra og har lavet en indløsningsaftale med Swedbank. Så snart kan vi både modtage Visa, Master og Visa/Dankort - til en pris der er under Nets pris for dankort og internationale kort.

En anden fordel, som vi mener er værd at tage i betragtning, er at det er gratis at ansøge hos Swedbank. Man risikere ikke at "miste penge" på at smide en ansøgning til Swedbank.

Ulemper

Der er selvfølgelig et par ulemper. F.eks. er det dyrere pr transaktion at tage imod et Visa/Dankort på Visa-delen, end det ville være, hvis vi hævede fra Dankortdelen (som ville kræve en indløsningsaftale med Nets på Dankort).

Men vi har valgt at æde dette gebyr og istedet glæde os over at vi kan slippe for Nets og deres, i vores øjne, dårlige service og besværlige forretningsgange.

Endvidere får vi alle vores transaktioner efter 2 hverdage - Nets tager betydeligt længere tid, når det kommer til Visa og Master.

Og så har vi sparet en del penge i ansøgning og oprettelse, da vi ikke skal have 2 indløsningsaftaler

Så nu kan vi snart tage Dankort (Visa/Dankort)

Swedbank har været utroligt hjælpsomme og vi har talt med den samme medarbejder igennem hele processen. Og de har hjulpet os meget, da den ene medejer af virksomheden, er udlandsdansker.

Vi benytter ePay til vores transaktioner. Og få timer efter Swedbank havde givet os en endelig godkendelse og sendt det til ePay, så kunne vi køre kortbetalinger igennem

ePay har også været helt fantastiske i processen. Vi har fået rigtig god support, uden sure miner, over vores mange spørgsmål :-)

Så nu er vi kommet rigtig godt igang og glæder os over at vi slap for Nets.

Det var vores oplevelse med at starte en webshop og få en betalingsløsning til den.

Håber det er til inspiration for andre, der ønsker at starte, men som gerne vil gå uden om Nets.

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:10

En ægte solstråle-David-vinder-over-Goliath historie.

Love it!

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 02:06

I er sure på Nets og modtager derfor ikke (rene) Dankort. Har I overblik over, hvor mange kunder I mister på det?

/Kjeld

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 08:32

Rene Dankort udgøre såvidt jeg er orienteret omkring 10 procent af betalings- og kreditkort i danmark. Derefter kan man med rimelighed spørge sig selv om, hvor mange af de 10 procent der benytter sig af handel på internettet?

Efter min mening opvejer fravalget af rene dankort mere end rigeligt problemerne og udgifter med det.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 08:37

Hvad var det der gjorde at i valgte swedbank istedet for euroline?

Swedbank har så vidt jeg husker et årsgebyr, hvor euroline ingen har?

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 08:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Der findes stort set ikke "rene" Dankort længere. Allerede i 2007 var kun 1/3 af Dankort, uden Visa. Det tal er meget meget mindre idag. Dertil kommer det stigende antal Visa Electron, Maestro og Master Debet.

Sidst jeg talte med banken, anslog de at, ud af dem der har et betalingskort, så har over 90% enten Visa eller Master (inkluderet Visa/Dankort).

Det skyldes primært at bankerne stort set ikke udsteder rene Dankort mere.

Vi er i øvrigt ikke sure på Nets. Vi samarbejder bare ikke med folk, som før har behandlet os skidt. Og da slet ikke når de om et par måneder ikke længere er uundværlige.

Og ja, vi risikere i teorien at miste et par kunder. Derfor tilbyder vi sekundært også bankoverførsel. Men vi ønsker ikke at støtte et monopol, som gør tingene mere besværlige, end de er. Især ikke når det om kort tid, stort set ingen betydning har for os.

Dankortet er forældet og på vej væk. Folk ønsker at kunne bruge deres kort overalt (udlandet, netbutikker i hele EU og resten af verden). Netop derfor har næsten alle jo et Visa/Dankort.

Den dag bankerne ikke gider spilde flere penge på samarbejdet om Dankort, så er dets dage talte (og ja - bankerne taler faktisk om at de er trætte af at bruge penge på det - de ville spare mange penge, hvis det forsvandt).

Læs f.eks her http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/07/08/223353.htm

Men uanset hvad :-) Vi forventer ikke at miste kunder, på at vi ikke tager "rene" Dankort. Intet tyder på det.
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 10:17

Vi har valgt Swedbank fordi det var dem der fra starten gav os den bedste kundeservice. Vi oplevede det som "besværligt" at få en god dialog igang med Euroline.

Da vi ringede til Euroline, var det en svensker (eller normand?) vi kom til at tale med. Og istedet for at besvare spørgsmål, fik vi at vide at vi kunne skrive en mail og så ville vi få svar inden for et par dage. Vi kunne ikke få et nummer, til en dansktalende kontaktperson.

Prisen er ikke afgørende for os - så det var naturligt at vi valgte Swedbank, fremfor Euroline. Vi betaler gerne for god service.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 10:37

Enig. Du taler tit med svensker og nordmænd. Sidste gang jeg kontaktede dem løste de mit program på svensk, og efterflg. sendte de mig et telefon nr til deres danske kollegaer. Så det kan være de har forandret sig siden i talte med dem. Jeg kan i hvert fald godt lide deres prispolitik med ingen oprettelse og ingen årlige gebyr. Kun gebyr pr transaktion

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 11:08

Grundet ferie røg jeg også først forbi Sverige, da deres telefon var omstillet. Men blev hurtigt sat i kontakt med en fra den Danske afdeling der lige var kommet tilbage. Hun har mere end behjælpelig og vi kom hurtigt igennem hvordan og hvorledes på en ikke nørklet måde.

De fortalte desuden også at der efter sommerferien ville blive mulighed for at modtage Visa/Dankort igennem deres aftale.

Så jeg har indtil videre kun gode erfaringer derfra :-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 12:25

Fortalte de noget om hvorvidt de kunne konkurrerer med nets på gebyret på dankort?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)