Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte ny eller købe eksisterende webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tidligere skrevet et indlæg omkring en webshop, som jeg ville købe. Vi har p.t. aftale, at jeg skal betale for varerlageret, som er på 50.000 kr. excl. moms og ikke andet.

Har fået ja fra banken osv. Alt er egentlig på plads, men nu bliver jeg pludselig i tvivl om, hvorvidt det er bedre at starte op på ny.

Shoppen hedder dyreomsorg.dk og har kørt i 2½ år ca. Regnskabsåret 2009 og 2010 har givet underskud. Jeg føler dog, at jeg har MANGE idéer til forbedringer samt idéer til markedsføring osv., som kan gøre at opsætningen vil stige betydeligt.
Jeg har bare svært ved at vurdere om det er bedre at starte et ny biks op - og få de varer, hjemmeside, layout, navn osv., som jeg gerne vil have det. I stedet for at købe noget, som man alligevel gerne vil lave om.

Og rækker 50.000 kr. til det overhovedet nogen steder til opstart af ny webshop, hvis der også skal købet lidt ind på varerlageret? På trods af, at nogle af grossisterne har dropshipping aftaler.

Jeg havde egentlig lovet hende et svar i aften, så alle forslag osv. er meget velkomne.

Venlig hilsen Suzan Schmidt 
PrimaPet.dk - Kvalitetsprodukter valgt med omtanke til dit kæledyr

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 14:51

Det er svært at sige om det er et godt tilbud.

Får du varelageret til den pris du selv kan købe det til hos grossisten? Hvis du ikke får det billigere er det vel sjovere selv at vælge hver eneste vare, så du får lige præcis det du gerne vil sælge.

Men selv om du gerne vil lave meget om, så kan det være en fordel, at køre med den eksisterende webshop og varelager et kort stykke tid. Indtil du har fået et billede af hvad kunderne efterspørger, eller hvad der ikke sælger p.g.a. manglende markedsføring o.s.v.

Du skriver at shoppen har kørt med underskud i 2009 og 2010. Hvordan ser det ud i 2011? Er der fremgang? Der er vel ingen mening i at overtage en underskudsforretning.

Har shoppen nogle gode placeringer i google på relevante søgeord, så slipper du måske for meget arbejde.

Det var de tanker jeg lige havde, som måske kan bruges.

Charlotte

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:57

Tak for dine input. Det kan sagtens bruges.

Ja, jeg køber varerlageret for indkøbsprisen. Spørgsmålet er så, hvor længe går der FØR varerlageret er solgt, og kan det gå, nu hvor jeg skal låne de 50.000 kr. i banken - mht. renter osv.
De varer hun p.t. har på lageret, er også varer som, der bliver solgt - de ting, hun ikke har solgt noget af endnu, er ting hun har dropshipping aftaler på.

Mange af de varer hun har er jo også varer jeg gerne vil bibeholde. Selvfølgelig er der noget jeg vil have solgt ud vha. udsalg for at få nye varer ind.

Jeg ved ikke om der er fremgang i 2011-regnskabet, men jeg tror det næppe - hun har siden årsskiftet ikke lagt ret meget i shoppen (også en af de ting der bekymrer mig - kan det have skadet folks indtryk af siden, altså, at den ikke bliver opdateret jævnligt osv.).
Hun har ikke brugt tid på nyhedsbreve, facebook osv., men det vil jeg naturligvis gøre.

Og nej - det med om det er godt at overtage en underskudsforretning - er også en af mine store bekymringer. Spørgsmålet er jo bare, om jeg selv kan løfte den opgave, når hun nu ikke har kunnet.

Ang. søgeoptimering, så nej - der er ikke gjort det vilde, så det skal der også kigges på.

Venlig hilsen Suzan Schmidt 
PrimaPet.dk - Kvalitetsprodukter valgt med omtanke til dit kæledyr

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)