Hej Har en webside/blog der efterhånden bliver vel besøgt fra hele verden, åbenbart :o) og har prøvet at have siden åben for at alle kunne oprette sig, hvilket resulterede i at måske kun 1 ud af 20 oprettede "brugere" på siden, var danskere og resten kom fra underlige russiske, japanske og amerikanske brugernavne/mails. Det blev jeg egentlig lidt træt af, så valgte at slette alle brugere der dengang var oprettet på siden (pænt mange) og fjernede krydset i punktet "Anyone can register". Men synes jo alligevel det kunne være rart med danskere eller andre skandinavere var oprettet som brugere af siden, og dermed kunne kommentere på indlæggende hvis de havde lyst - men det kan jo ikke lade sig gøre når jeg har fjernet krydset. Sætter jeg så kryds deri igen, åbner jeg jo blot op for at alle de mærkelige brugernavne/mails kan oprette sig igen og det går HURTIGT med at de kommer - så mit spørgsmål er egentlig, om nogen kender til det og om der er noget man kan gøre for at folk kan oprette sig som brugere på en Wordpress side, men at disse brugere er centreret med bosted i eller omkring Danmark? Intet ondt mod russere osv., men kan ikke se fordelen i at have x antal tusinde brugere derfra oprettet på min side - specielt når ikke de gør andet end at registrere sig. Har jeg eventuelt overset det positive i sådanne oprettelser? |
Hejsa Allan
Nej, jeg tror ikke du har overset noget positivt ved disse oprettelser. Chancen for det er comment spammers vil jeg vurdere til at være stor.
Lige nu er der stor aktivitet på mit forum, så jeg har tilmeldt mig Project Honey Pot, for at hjælpe med til at fange spammers og E-mail harvesters. Project Honey Pot har en Blacklist service der kører på DNS opslag. Du kan herved få oplysninger om mulige mistænkelige besøgende og så udelukke disse. Desværre er det software jeg skal bruge kun i Beta test - så har besluttet ikke at bruge dette lige nu.
Men de har et plugin til Wordpress der ikke er beta, som du kan prøve at installere - men hvor godt det virker ved jeg ikke - men vil gerne høre om det, hvis du prøver dette.
Vil du tilmelde dig Project Honey Pot, må du godt gøre det fra mit forum, link øverst til højre. Og ja, jeg får kredit fra project Honey Pot hvis du tilmelder fra mit link - IKKE penge, men f.eks mulighed for at overvåge flere IP-adresser.
PS. Har du mistænkelige brugernavne, mail-adressser eller IP-adresser, kan du prøve at slå disse op på Google og se om de tilhører registrerede spammers da både Project Honey Pot og Stop Forum Spam registrerer disse oplysninger.