Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af infostandere fra kina

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Vi er et lille ny startet firma som har fået en god kontakt til et stort Dansk rejseselskab. Vi har lavet en informationsløsning, som skal kører på nogle info standere rundt omkring i verden.

Vi har været ude og se på forskellige leverandører. vi har fundet et firma igennem allibaba.com som kan levere nogle i et rigtig flot design.

Vi har kontakt dem, de virker utrolig troværdige. Vi har stillet nogle krav op overfor dem, som bla. at vi kræver at vi skal have en demo før vi vil ligge en stor ordre. Det virker de meget forstående overfor.

Vores største problem er lige nu, at finde frem til hvor meget vi skal betale i told, for en sådan stander når den kommer til Danmark. Hvordan er det med moms? Hvad bliver det beregnet udfra? Er det før eller efter tolden er pålagt?
Jeg har hørt at der er nogle der siger tolden udgør 17% af indkøbsprisen. Er det korrekt?

Ser frem til at høre fra jer

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 19:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skal vide hvilke materialer standerne er lavet af.
Om det er aluminium eller plastik eller evt. noget helt tredje.
Det er ikke afgørende hvad prisen på moms, told og fragtomkostninger er, da disse omkostninger kan afskrives i driftomkostninger i regnskabet senere hen. Derfor er det kun en midlertidig omkostning.

Men giv mig gerne lidt info om materiale og fra hvilket land. Kina eller Shanghai. Der kan være forskel på disse provinser.

Mvh
Steffen

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Mar 06
Skrevet kl. 19:49

Hej Steffen

Har du en mail, så kan jeg sende dig de produktblade jeg har omkring standeren. Er det rigtigt, at de kan afskrives sådanne omkostninger som Told?

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 20:06

Momsen er for dig ligegyldig da den kan afskrives som købsmoms.
Tolden, som udregnes af Toldværdien (oftest faktureret købspris + fragtomkostninger), kan i de fleste tilfælde afskrives som driftomkostninger. Dette gælder dog kun for Import.

Min Mail er YBP.5800@gmail.com.

Låner lidt skrevne ord fra en Amino kollega. Hun forklarer det ret godt. -->

Køb af varer i lande uden for EU
Køber du varer i lande uden for EU, skal du registreres som importør hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Du skal i nogle tilfælde betale told og evt. punktafgift af varer, du køber i lande uden for EU. Tolden, som bliver beregnet af toldværdien, dvs. typisk af fakturaværdien og fragtomkostningerne, kan du trække fra i dit skatteregnskab som en driftsomkostning.

Du skal også beregne en såkaldt erhvervelsesmoms på 25 pct. af toldværdien. Denne moms kan du dog trække fra ligesom momsen på varer, du køber hos en dansk virksomhed. )Men snak med en revisor hvis du skal have en fuld forståelse)

Når varerne er kommet til Danmark, skal de fortoldes. Det betyder, at du skal udfylde et såkaldt EF-enhedsdokument og sende dokumentet og en kopi af faktura, fragtbrev og evt. oprindelsesdokumentation mv. til din regionale told- og skattemyndighed.

Det er ikke så ligetil at udfylde enhedsdokumentet. For at spare tid kan det være en fordel for dig at bede et speditionsfirma klare tingene. Når varerne er fortoldet, sender ToldSkat en opkrævning på tolden til dig. I afsnittet "Indberetnings- og betalingsfrister" kan du læse mere om, hvornår du skal indbetale tolden.

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Mar 06
Skrevet kl. 21:17

Jeg har sendt dig en mail med noget information omkring infostanderen. 

Har du en idé om hvad det koster at få et speditionsfirma til at klare sådanne ting?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 23:53

Steffen Petersen:
Det er ikke afgørende hvad prisen på moms, told og fragtomkostninger er, da disse omkostninger kan afskrives i driftomkostninger i regnskabet senere hen. Derfor er det kun en midlertidig omkostning.

Sikke da en gang sluder og vrøvl du skriver, told og fragt er da på ingen måde midlertidige omkostninger!

Mvh

Ravn

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 00:17

Hej Valek.

Jeg er speditør og hjælper mange her på amino, og tror jeg kan hjælpe dig et stort skridt videre mht told og moms, samt hvad du ellers skal være opmærksom på ved import fra Kina.

Prøv også at sende mig de detaljer du har på standerne til mig i en mail, så undersøger jeg det for dig.

Hilsen Sune

Import Consulting and Services

Tel: 70 20 75 11  / ics@forwarder.dk

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 08:29

Hej

Kunne det ikke være en fordel at lave disse infostandere i Polen og sende standerne direkte til montøren eller slut brugeren hvilket gør at i ikke behøver at ligge inde med et stort lager?

Preben

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 12:45

ics:
Jeg er speditør og hjælper mange her på amino, og tror jeg kan hjælpe dig et stort skridt videre mht told og moms,

Lad os da endelig høre hvordan en professionel vil undersøge hvad toldsatsen er i det givne tilfælde.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 12:54

Hej Ravn. Jeg undersøger ud fra de detaljer jeg får på profuktet og mine erfaringer, og ringer ofte til SKAT og tager en snak med dem for at dobbelt-tjekke eller hvis der er spørgsmål. Det er ikke bindende men det tætteste man kommer uden BTO. Har intil dato aldrig været ude for at SKAT at brokket sig over de brugte varekoder ved kontrol...

Hilsen Sune

Import Consulting and Services

Tel: 70 20 75 11  /  ics@forwarder.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)