Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville i have gjort i det her tilfælde ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har kig på et domæne, som jeg rigtig gerne vil overtage. Det er desværre optaget, og har været registreret til den samme ejer siden 2001.

Har forsøgt at kontakte ejeren, men telefonnummeret er til et firma, der intet kender til hverken domænenavnet eller ham der står registreret som ejer.

Kan ikke søge oplysninger frem om ham på Krak eller lignende.

Har haft fat i DK Hostmaster, de må ikke oplyse andet end jeg selv kan søge frem.

Hvad ville i have gjort nu ?

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 14:23

SaleCity:

Har kig på et domæne, som jeg rigtig gerne vil overtage. Det er desværre optaget, og har været registreret til den samme ejer siden 2001.

Har forsøgt at kontakte ejeren, men telefonnummeret er til et firma, der intet kender til hverken domænenavnet eller ham der står registreret som ejer.

Kan ikke søge oplysninger frem om ham på Krak eller lignende.

Har haft fat i DK Hostmaster, de må ikke oplyse andet end jeg selv kan søge frem.

Hvad ville i have gjort nu ?

Hej SaleCity

Bare et par forslag: Har du set på www.cvr.dk om han eksisterer dér? Eller på www.web-direct.dk (Experian) eller (men det har du nok allerede gjort Smile) Google't ham.

Susan :o)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 14:34

Hej Susan.

Har været på KOB, Google, Facebook osv, men tak for buddet Smile

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 14:38

Er domæne navnet i brug?

Altså kører der noget på det nu?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 14:41

Hov det fik jeg ikke med.. Nej domænenavnet er registreret i 2001, men det har aldrig været i brug.

Mads G. Jensen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Fra  1264 Skrevet kl. 14:46

Hej igen

Har et forslag mere. Jeg kan næsten gætte mig til, hvilket domænenavn, du vil have.

Du kan rette henvendelse til folkeregistret, fortælle navn og adresse på personen og at den var aktuel i 2001, og vupti ... så får du den nuværende adresse. Det koster et mindre gebyr.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 14:50

Hey Mads. Jeg har lige sendt dig en PB - har nok løsningen til dig :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 14:50

Okay, det var jeg ikke klar over at man kunne. Det vil jeg da undersøge med det samme. Tusind tak.

Mads G. Jensen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Fra  1264 Skrevet kl. 14:54

SaleCity:

Okay, det var jeg ikke klar over at man kunne. Det vil jeg da undersøge med det samme. Tusind tak.

Jeg kan lige orientering sige, at jeg for nogle år siden havde brug for den nuværende adresse på en person, hvor jeg faktisk kun havde en adresse fra 1965!! Og den fik jeg tilsendt. Så længe man har een folkeregisteradresse på en person på et eller andet tidspunkt, så kan folkeregistreret altid finde frem til den nuværende adresse.

God jagt! :o)

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 14:55

Hvis vedkommende aldrig har brugt domænenavnet, så er det blot at udfylde en klage til Klagenævnet for Domænenavne (www.domaeneklager.dk) for et gebyr på 500,- er du igang, disse får du igen når sagen er afgjort til din fordel.

Jeg er selv i en lignende sag, vi har firmanavn, brand, varemærke på et domænenavn som en pensionist købte i 2005 sammen med en lang række andre domæner. Problemet er at han aldrig har taget dem i brug og blot ejer dem for ejerskabets skyld.

Da han så modtog klagen fyldte han sitet op med ragelse/tekst uden formål... efter vores vurdering og en advokat så har han tabt. Men nu må vi se, der er 4 uger igen til afgørelsen skal falde.

Men dit første skridt er at gå ind på dkpto.dk og undersøge om nogle har det brand du har, hvis ikke så smid en ansøgning på det varemærke til 2.350 kr., så er det i hvert fald i orden. Og udfyld så klagen til Klagenævnet for Domænenavne og sæt dem ind i sagen. Hvis du har forsøgt alt så kan du intet andet stille op end at klage :-)

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)