Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er ytringsfriheden blevet af ????

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Technocowboy:
Jeps - jeg tager ned til 35 grader på Kreta i morgen

Nu hopper jeg lidt udenfor emnet (undskyld) men: Gi dig selv den oplevelse på Kreta, at gå en tur gennem Samaria Kløften (Ca.10 km). En naturoplevelse, der helt klart kan anbefales. Der føler man sig lille "på den fede måde".

God Ferie.

Og så tilbage til emnet Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52

Technocowboy:

Man kan helt sikkert godt være ærlig og fornuftig uden at være grov. Problemet med skriftlig kommunikation er at man ikke har nogen fornemmelse af modpartens....

Jeps - jeg tager ned til 35 grader på Kreta i morgen - ikke så meget for at holde ferie, men mere fordi

jeg ser det som en del af mit sociale ansvar at holde gang i den græske økonomi Wink

mvh

Jan

Jeg er helt enig^ Og det er heller ikke som sagt fordi jeg på nogen måde er ude på at støde andre folk.. Men synes bare stadigvæk folk pakker tingene for meget ind, når de siger "deres ærlige mening".. 

Jeg er helt enig, og synes faktisk også det er det jeg prøver på at sige.. Jeg har det nogle gange med at tænke for hurtigt i forhold til hvad jeg skriver eller vil skrive :) - Hvilket man formentlig også opdager ved nogle af mine indlæg...!?

Og jeg er helt enig i at det er svært at kritisere når manikke har fornemmelsen for modpartens kropssprog eller reaktion.. Og det er også lidt det jeg opsøger nu, med hvordan man - uden at være grov, men på en konstruktiv måde formår at give kritik på en ordentlig måde? 

- Don't even mention it... God tur Cool

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52

John J:

Technocowboy:
Jeps - jeg tager ned til 35 grader på Kreta i morgen

Nu hopper jeg lidt udenfor emnet (undskyld) men: Gi dig selv den oplevelse på Kreta, at gå en tur gennem Samaria Kløften (Ca.10 km). En naturoplevelse, der helt klart kan anbefales. Der føler man sig lille "på den fede måde".

God Ferie.

Og så tilbage til emnet Smile

Det er helt i orden Wink

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 23:08

Ytringsfrihed og demokrati har vi vel stadigvæk. Men ikke retten til at svine andre til uberettiget.

Hvis folk beder om kritik af deres hjemmeside, skal de have serveret det på en konstruktiv måde, så de har lyst til at arbejde videre med deres ideer, og samtidig få rettet op på de ting der bliver nævnt som kritiske.

Det har ikke noget med ytringsfrihed at gøre, hvis folk skriver undskyld men jeg synes det er ret skidt det du har lavet. Det skader jo kun ophavsmanden selv, hvis det er noget skidt.

Tilgengæld synes jeg at det er ok at være lidt grovere hvis nogen vil sælge noget som ikke er penge værd. Men her oplever jeg så også ofte at folk her på Amino giver hård kritik.

Charlotte

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nils Pedersen:

Jeg er tildels enig.. Synes også selv der er konstruktiv kritik herinde, og har lært en del siden jeg startede her.. Men synes samtidig at tonen er for "sukkersød"... Det er som om at folk egentlig ikke får sagt deres fulde sætning, fordi de enten skal sige "undskyld", "jeg vil ikke være grov" etc.

Kommer helt i tvivl, om vi snakker om det samme Amino?

De omtalte sætninger benyttes oftest, når folk gerne vil have vurderet deres nye sites, eller redesignet site. Og der gavner det vel ingen, at man sviner vedkommende til, fordi ens smag er anderledes.

Og alle der har lavet/købt et website/webshop ved, hvor mange kræfter man lægger i det, og derfor har man heller ik brug for, at få at vide man er en hundehoved mongolspasser stupid nossefår, fordi banneret er rødt, og kategorierne er skæve.
Mange føler sig en smule krænket, hvis man kritisere deres webshops/websites for meget, fordi de virkelig har brugt meget tid på det...

Desuden er komminikation via skrift svært, da man ik kan læse ironi eller jokes, når man ik kan se afsenders udtryk. Så det er vel fint lige at gøre opmærksom på, at man ikke vil være grov, men blot hjælpe konstruktivt...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:18

Et jeg vil aldrig sig et xxxx eller xxx  eller xxxx stedet for kan man sige tingene lige uden alle verber husk vis bruger verber bringer du fokus væk fra emme de par gange set verber der ér brugt i trådene normalt er blevet en debat hvor fokus ligger på ikke emmet men om verberne

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 00:39

Hej Nils,

Jeg synes ikke, at det handler om ytringsfrihed. Det handler mere om gensidig respekt. Når nogle ikke umiddelbart forventer, at få kritik for deres arbejde, så synes jeg godt, at man kan pakke det en smule ind - uden at det tager overhånd.

Når jeg kommunikerer, så tænker jeg meget over, hvordan jeg selv ville modtage svaret, og derfor tager jeg af og til forbehold, eksempelvis når jeg kommer med kritik, således, at den bliver konstruktiv.

Er det overfladisk? Næh, det synes jeg ikke. Det ville være overfladisk, hvis jeg ikke var ærlig og udelukkende roste en idé, som jeg inderst inde, syntes lød utrolig dårlig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:44

Jeg er enig med de fleste der siger at det er konstruktiv kritik vi skal fremhæve og ikke bande eller svovl ord der kan nedgøre nogen på den ene eller anden måde! Det er jeg helt enige i..

Men igen jeg ved ikke om det bare er mig der har set, og ser flere og flere indlæg.. Personligt vil jeg da langt hellere have lagt kortene på bordet.. Hvis jeg kommer på en idé, vil jeg da helt klart have klar tale på en ordentlig måde selvfølgelig.. 

- Og det er her jeg synes det er ekstremt svært.. For helt ærligt ville jeg langt hellere have kontant udmelding end at få det pakket ind.. Hvis jeg sad med en idé som var for omfattende, og jeg ikke kunne se det før en anden kom hen og sagde det kontant til mig vil jeg stoppe idé-processen omgående.. Ikke fordi jeg har oplevet noget negativt (muligvis ikke) i samtalen, men på den måde kan jeg tydligere se, om idéen holder i længden eller ej..

Jeg synes det er lækkert at denne debat er kommet igang, og det er nogle gode indlæg i har lavet hver især.. Og jeg havde faktisk ikke regnet med så mange indlæg på én aften Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:52

Casper Lohse:

Hej Nils,

Jeg synes ikke, at det handler om ytringsfrihed. ....

Det handler ligeså meget om ytringsfrihed og gensidig respekt synes jeg. Man siger sin konstruktive mening (ytringsfrihed) og giver et konstruktivt svar med gensidig respekt for modtageren... Sådan ser jeg det...

Og for mig afhænger det virklig også meget af hvordan brugeren ligger indlægget ud... Kan man læse ud fra indlægget, at her er sq én der har brugt oceaner af tid på hans projekt, og han virklig godt kunne bruge ens feedback, så giver jeg ham også gerne konstruktiv feedback!

Men hvis jeg kan tyde på indlægget, at han/hun "synes" de har brugt meget tid på det, og så det viser sig at det er eks, et template eller et købt template de har brugt, så synes jeg også de skal have det afvide på en pæn måde, og så hvad de kan gøre, eller bør overveje fremover iht. deres situation.

Jeg synes egentlig at jeg har fået rigtig mange konstruktive svar hertil aften, Takker Yes

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:53

Nils Pedersen:

Men igen jeg ved ikke om det bare er mig der har set, og ser flere og flere indlæg.. Personligt vil jeg da langt hellere have lagt kortene på bordet.. Hvis jeg kommer på en idé, vil jeg da helt klart have klar tale på en ordentlig måde selvfølgelig.. 

- Og det er her jeg synes det er ekstremt svært.. For helt ærligt ville jeg langt hellere have kontant udmelding end at få det pakket ind.. Hvis jeg sad med en idé som var for omfattende, og jeg ikke kunne se det før en anden kom hen og sagde det kontant til mig vil jeg stoppe idé-processen omgående.. Ikke fordi jeg har oplevet noget negativt (muligvis ikke) i samtalen, men på den måde kan jeg tydligere se, om idéen holder i længden eller ej..

Tingene bliver da ik pakket ind, fordi man starter med at skrive "Undskyld min ærlighed", "Jeg vil ikke være grov" osv... Der bliver trådstarter bare gjort opmærksom på, at det efterfølgende er personlige meninger, og at det er ærlige meninger...

Så kommer kortene jo på bordet i resten af indlægget... Jeg kan slet ik kende din beskrivelse af Amino, men det kan da godt være, at jeg har overset de få tråde, hvor din beskrivelse er tilfældet. Men det er på ingen måde et generelt problem...

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)