Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina - Læs om vores erfaringer

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

der er snesevis af valgmuligheder - det kommer helt an på dels produktet, men også hvor det er produceret (der er mulighed for at shippe fra de fleste havne i kina afh af skibet) og hvor meget du selv kan/vil være en del af processen - ved fx toldbehandling.

Hvis du har et specifikt spørgsmål hjælper jeg gerne - hla@plus7.dk

de bedste sommerhilsner

Heidi

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Skrevet kl. 09:59

Hej Lars,

SUPER initiativ, jeg ryger fluks til bloggen! :)

de bedste ønsker for Jeres ide

Heidi

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 10:20

Heidi Larsen:

Hej Mark,

der er snesevis af valgmuligheder - det kommer helt an på dels produktet, men også hvor det er produceret (der er mulighed for at shippe fra de fleste havne i kina afh af skibet) og hvor meget du selv kan/vil være en del af processen - ved fx toldbehandling.

Heidi

Hvorfor er det lige at du ikke vil dele din store viden om emnet med os andre ??  

Iøvrigt er det nu meget begræset hvad man selv kan gøre for at nedbringe de omtalte omkostninger i den givne situation. Fortoldningen vil man dog selv kunne lave selvom det er meget omstændligt og tidskrævende.

Mvh

Ravn

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Skrevet kl. 10:29

Hej igen,

så har jeg læst Jeres spændende blog. Og lad mig starte med at tage hatten af for Jeres mod - der er ikke mange der sådan uden videre kaster sig ud i et projekt der foregår så langt fra lille DK. I opfordrer til at dele erfaringer med Jer, så here goes:

Jeg er oprindeligt udd. Indkøber, og har arbejdet med globalt indkøb - primært fra Asien de seneste 6-7 år, og jeg har derfor gjort mig adskellige erfaringer med netop import fra især Kina. pr. maj 2011 har jeg oprettet mit firma Plus 7 Aps (www.plus7.dk) som hjælper danske virksomheder med at lave forretning i Asien. Jeg udgiver med jævne mellemrum et nyhedsbrev, hvori jeg deler ud af mine erfaringer i form af tips & tricks - I er meget velkomne til at tilmelde jer, ligesom jeg gerne fremsender tidligere nyhedsbreve. skriv på hla@plus7.dk hvis det skulle have interesse. I kan tilmelde jer gratis nyhedsbrev her:http://plus7.us2.list-manage.com/subscribe?u=e9614b309f84e50fbc25519ab&id=13e3c6cbb2

Generelt vil jeg sige, at Alibaba.com er et rigtig godt sted at starte, hvis man er på bar bund. der findes også www.globalsources.com eller www.easybizchina.com - eller andre lignende sider. fælles for dem er, at det typisk er Trading Agencies - så priserne ligger typisk 25-35% for højt - i nogle tilfælde langt højere. Derudover kan det være svært at gennemskue hvor præcist produktionen foregår - om det er hos den kontakt man har - eller en underleverandør. Spørger man, er det helt sikkert kontakten der producerer alt under eget tag - men det er sjældent realiteten. Skal man direkte til leverandøren udenom fordyrrende Trading Agencies, er man næsten nødt til at have en kontakt i kina der kan introducere til leverandøren - eller selv investere i en tur til Kina - fx. i forbindelse med Canton Fair i oktober (hvor der også er mange tradere, så man skal vide hvor man skal gå hen)

Vareprøve: det kan ALTID betale sig at få en vareprøve hjem. Essensen af et godt samarbejde er at få afstemt forventningerne på begge sider af bordet: hvilken var i hvilken kvalitet til hvilken pris skal produceres hvornår? At den var så medtaget da i modtog den skyldes efter min mening ikke udelukkende fragtfirmaet - men også at den ikke var tiltrækkeligt indpakket. At han tilbyder rabat på 5% synes jeg understreger dette. Jeg får tit porcelæn og glas hjem der sendes via samme fragtmetode - og det er virkelig sjældendt at varen er beskadiget. I en situation som Jeres, ville jeg bede om en ny - dels så jeg kunne lave en kravsspecifikation til kvalitetskontrol, og dels kunne sammenligne med produktion - og evt. bruge prøven til salgsmateriale.

Betaling: det lyder som en skidt aftale I har med Jeres bank. det burde ikke være noget problem at opsætte Jeres netbank så I kan lave internationale betalinger eller overførsler - jeg ville gå tilbage til banken og kræve mit gebyr tilbage. Vedr. betalingsbetingelsen 50/50 ville jeg gå tilb age til leverandøren og sige at de første 3 leverancer blev på hans betingelser - men herefter må han gå med til at give Jer lidt snor - som minimum 30/70 - og efter flere produktioner en TT transfer efter I har modtaget varerne.

Forsendelsen: de 7500 lyder godt nok dyrt - det kan I sagtens finde billigere til næste gang. sig til hvis I skal bruge en kontakt. desuden kan I sagtens selv stå for indfortoldning (hvis I har mod på det) men når I allerede er i kontakt med Skat, hvorfor så ikke spare de penge og selv klare det? Det ville være billigere at have sendt det hele med kurrer fra fabrik i Kina til Jeres adresse - og så havde tolden været klaret! (I har garranteret tænkt på det, men husk desuden at lægge denne transport oveni Jeres salgspris pr. pokersæt)

Salg: I kan eventuelt kontakte forskellige gave-firmaer der måske kunne tage dem ind som julegaver eller B2B - eventuelt i firmafarver med firmalogo? Blot en tanke, den har I sikkert selv tænkt allerede :)

Nå, det blev en længere smøre, men håber det har givet lidt inspiration alligevel. som sagt er I mere end velkomne til at abbonnere på mit nyhedsbrev - der er flere gode råd om how to/ how not to :) Rigtig god vind - og super sejt gået!!

De bedste hilsner

Heidi

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Skrevet kl. 10:55

Hej Ravn,

jeg tror vi har skrevet forbi hinanden, har allerede svaret lidt mere fyldestgørende senere i tråden :)

Heidi

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 12:35

Først, respekt til at i kaster jer ud i et projekt som dette, og fedt at det lykkedes:)

Har lige læst jeres blog, og studser lidt over transport detaljen. Går udfra i har aftalt levering CIF med leverandør, men har i også aftalt at leverandør indregner transport udgiften LCL ind i stykpris på varen? Det giver jo ingen mening at de kan sende gods hjem til en pris der hedder 0.045DKR/kilo, uanset hvor gode fragt aftaler leverandøren har.

Da jeres leverandør er en trader i HongKong og selve fabrikken de køber hos er placeret i ZheJiang provinsen nede ved ShangHai kan der muligvis være en ide i at snakke med dem om at bruge DSV, PrimeCargo eller andre af de danske shipper der har kontor dernede.  

Det er ikke kritisk for jeres handel pt, men hvis i i fremtiden begynder at hive større partier hjem er det jo rart at kende pris/kost strukturen på varen.

Al held og lykke i fremtiden.

Martin.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:28

Dear Sir,

Glad to see you have interest in trade between Denmark and China! As a freight forwarder based in Shenzhen, We provide economical and fast logistics service. Looking forward to cooperation with you!

Best Regards Alex Tang

-----------------------------------

Globe Success Int'l Transportatton (Shenzhen) Ltd

TEL: (86)755 82309497 MOBILE PHONE: (86) 13418563787 FAX: (86)755 82145361 (86)755 82307814

E-mail: ovssales2@globesuccess.com.cn

gsit-alex@vip.163.com

gsitalex@gmail.com

MSN: gsit-alex@hotmail.com SKYPE: gsit-alex

WEBSITE: www.globesuccess.com.cn/en/index.asp

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 09:48

Hej Lars

Kan huske som var det igår den gode følelse man havde første gang man fik varer hjem fra Kina - og synes jeg kan mærke på dig/jer at i har det på nogenlunde samme måde :)

Nu har jeg importeret varer fra Kina siden starten af 2006 på godt og ondt - men ville blot lige hurtigt give mit indspark mht. fragten. Man kan som sådan ikke slippe for alle disse punkter - dog har jeg fået min transportør til at gå med til og lave ALL IN priser (passer sku meget godt til poker produkter) - dvs. jeg har priser fra 6 forskellige havne i Kina, leveret til enten Århus eller København - og ud over dette har jeg en fast fragt rate på indenlands transport i Danmark opdelt i forskellige zoner.

De fleste produkter får jeg leveret til vores eget lager i Herlev, og her er mine priser mellem 90-124 USD per m3 (ALL IN) til dør på mit lager. - Og det er ikke fordi jeg har containere hver eneste måned - men med lidt forhandling kan man sagtens få presset priserne noget ned. - Dog skal man lige være opmærksom på at mht. fragt omkostningerne, når man kommer hen over sommeren og stort set helt hen til December måned, så er der "højsæson" og så kan priserne reelt fordobles fra dag til dag.

Men jeg vil læse jeres blog indlæg når jeg får mere tid, og skal da nok komme med lidt kommentarer hvis jeg mener i mangler noget. Men man kan sige en ting - i har jo ikke gjort noget galt når i har fået de varer i har bestilt :)

Go dag.

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 09:56

Hej igen.

Så lige der var flere der havde skrevet om fortoldning - GLEM DET, det skal man bare lade de professionelle om, jeg får bla. min transportør til at lave denne for mig - det er billigere for mig end hvis jeg skulle regne min egen timeløn ud for først at sætte mig ind i tingene.

Og hvis der sker fejl, så er det også deres ansvar.

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 10:29

Hej Igen igen

Nå kunne ikke dy mig og læste jeres blog indlæg.

Alibaba er sådan set et ok udgangspunkt - dog har jeg mit eget kodeks om aldrig og bestille nogle produkter fra en fabrik/producent jeg ikke har besøgt selv, så arbejdsforhold, produktion, kvalitetskontrol osv. er inspiceret. - For mig er det vigtigt at en fabrik ikke bare er et hul i jorden, og at arbejderne har gode forhold. - Men det er jo et temperaments spørgsmål, hvor grundigt man vil gå til værks, og for nogle få hundrede pokersæt ville det måske også lige være overkill og tage en tur derud :)

Få altid en vareprøve! - det sikre dig at hvis den endelige ordre ikke lever op til vareprøverne, ja så har du en chance/mulighed for at reklamere - og det har du svært ved, hvis du ikke har en reference og sammenligne med - så bliver kinesere lynhurtig gode til at argumenterer :)

Som i kan se skrev jeg tidligere om mine fragt priser - og jeg vil vove den påstand at man kan ikke få det hjem for 150 kr. - her må der være noget kommunikation der er svigtet. - Dog vil jeg vove den påstand at de 7500 kr. er ALT for meget - umiddelbart skulle det ikke blive meget mere end 3-4000 kr. alt efter hvor det er afskibet fra. Men hvad havde i aftalt med leverandør/transportør?

Som jeg skrev tidligere ville jeg ikke anbefale jer og stå for indfortoldningen - det er for meget bøvl i forhold til prisen.

Men held og lykke med salget - det er jo spændende - men kan i løfte sløret om i så får den kalkulation på produkterne i ønskede fra start af?

Bendtsen 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)