Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart og banklån? Hjælp.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Aminoer.

Det sidste måned har jeg arbejdet på at finpudse min idé og mit forretningsgrundlag. Og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål, jeg gerne vil have svar på. :-)

Før at min virksomhed, skal være konkurrence dygtig, så skal jeg fra start have ansat nogle folk, rundt omkring i Danmark. Her snakker vi om 7 personer, som vil blive ansat på fuldtidsarbejde og deltidsarbejde, med samlede lønninger for omkring 100.000 kr.

Udover dette skal jeg også låne penge til at markedsføre mit nye firma, som jeg vil gøre med Google-Adwords kampagner, sammen med facebook og andet online-markedsføring, og sammen med nogle konkurrencer.

Desuden skal jeg også låne penge til betale et indskud til et kontor inde i det centrale Odense, og penge til at betale huslejen. Og jeg skal låne penge til etableringen af min hjemmeside ca. 50.000 kr.

Problemet er at der er en del konkurrende virksomheder på det her marked ( ca. 20 ), og der kommer mange flere i fremtiden, fordi der er stor potentiale på markedet. Min idé er at lave nogenlunde det samme som dem, bare med noget ekstra og noget nyt, for en bestemt målgruppe, for at differentiere mig på den måde.

I følge mine ydelser/produkter, vil jeg kunne have et dækningsbidrag på 300.000/400.000 om måneden, hvis alle mine produkter går vel. Og jeg har 4 forskellige ydelser, så hvis den ene ikke går vel, så hjælper den anden ydelse, så jeg vil i hvert fald godt kunne dække mine udgifter.

Mit spørgsmål til jer er om at det er muligt at låne så mange penge? Og hvor mange penge skal der lånes, når der er lønninger på omkring 100.000 om måneden, som jeg skal kunne sikre til mine medarbejdere.

Jeg er 20 år og jeg har lige gennemført hhx her til sommer, jeg har ikke andet end 10.000 kr. på min bankkonto.  Jeg er single og villig til at lægge alt min tid her, og jeg bor til dagligt sammen med min far. Er det mission impossible? Og har i råd til et møde med banken..

Mvh. Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47219
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13

Ja det er i alle fald ikke langt fra mission impossible du er ude i.

Nu er du jo ikke helt specifik med omk, og det er jo ikke heller til at gennemskue hvor lang tid der går, før du har et dækningsbidrag på 3-400.000 kr om månedenm, ligesom jeg ikke ved hvad det er for et kontor, men lad os skyde lidt fra hoften og sige, at du må regne med, at der går mindst 3 - 6 måneder inden du har et egentligt dækningsbidrag (går ud fra du mener slut dækningsbidrag.)

Så må det jo være 3-6 månedes løn + til dig selv + 50.0000 kr til hjemmesiden + kontoret ?+ 50.000 kr ud + drift af hjemmeside, evt biler - telefoner osv. Vi taler jo let 400-800.000 kr som du må ha indtil dine indtægter dækker udgifterne.

HVIS du med sikkerhed kunne påvise, at det setup du lånte til ville give 3-400.000 kr ind per måned, så kunne du sikkert finansiere det, men uden at vide det, tror jeg ikke du kan lave en sådan opstilling, så den er sikker. 

En bank vil måske, ofte med krav om sikkerhed i et eller andet, gerne låne penge ud, men jeg er ret sikker på du vil blive mødt med krav om sikkerhed, og måske forslag om at starte mindre ud, tjene penge - og så bygge op.

vh

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 132
Fra  Morning Train Skrevet kl. 16:14

Hej Thomas, jeg er selv 20 år, og forsøgte sidste år at opnå et langt mindre lån i forskellige banker. Det fik jeg ikke så meget held med. Hvis du har en virkelig gennemarbejdet forretningsplan, er det en start, men tror desværre ikke de vil bide på, grundet din alder og at du ikke har en fast solid indtægt.

Hvis du skal have et lån i den størrelsesorden, kunne du gå efter et kom i gang lån: http://www.vf.dk/For%20virksomheder/Kom-i-gang-laan.aspx - udfordringen her, er at du siger du vil starte et kendt koncept, og tror først og fremmest der lånes til "innovative" projekter, men har ikke selv prøvet at gå den vej. Der kræver det ihvertfald også stor seriøsitet og en gennemarbejdet forretningsplan.

Det lyder som en svær branche at komme ind i som iværksætter, hvis man ikke kan starte ud på mindre skala? En eller to forretningspartnere ville også cutte omkostningerne noget... 

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Tilmeldt 17. Jul 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:20

Tusind tak for svarene, nu har jeg fået et bedre indblik til hvad det kræver for at få min virksomhed finansieret. Jeg er stadig optimistisk og vil prøve mig frem via kom-godt-for-start lån. Takker igen.

Smile

Mvh. Thomas  

Fra Valby
Tilmeldt 16. May 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Quubii.com Skrevet kl. 10:56

Hejsa

Lige et ekstra lille råd fra mig, se om ikke du kan få sammensat et advisorboard altså nogen som kan rådgive dig og som måske kender lidt til branchen i forvejn. Det vil helt sikkert hjælpe på mulighederne for at få finanseret dit projekt.

mvh
Claus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)