Hej Aminoere! JEg er begyndt og interessere mig en smule for aktiehandel da det vækkede et eller andet i mig! Jeg er ved at læse bogen Lars Tvede - Børshaj, og der var der nogle ret så gode råd omkring det. Noget om at når en aktie var faldende fordi en masse havde købt den når den ikke havde nået sit ''udbrud'' endnu, så ku man lade den være også vente på det udbrud det kom også sælge, også få mere for det end dem som der solgte tidligere! Men nu som 14 årig ved jeg slet ikke om det kan lade sig gør endnu :D. Jeg vil meget gerne lære lidt om det først så hvis nogle af jer vidste noget om det, hjemmesider eller lign. om i så ikke kunne kontakle mig på min email (jeg skriver den efter jeg er færdig her). Men jeg havde også tænkt over hvis jeg kunne få min far med på det og han gad og bruge lidt penge på det så vi ku se hvad det var og sådan først, om det så ku ende med at blive en stor realitet for mig :D Jeg ved ikke om der er mange penge i aktier mere, men jeg ved der var det engang :) Men måske er det oblikationer som jeg aldrig rigtig har forstået hvad var som var fremtiden? Men jeg kunne virkelig også godt ha den bagtanke at om et år eller noget ville aktiemarkedet måske sparke røv igen :o? Eller det er nok bare en 14 årigs realitet, men det kunne være stort for mig hvis jeg en dag sad også solgte aktier i eget invest firma! Jeg har fået mine drømme fra Lars Tvede som viste en del om det i sin bog! Martin Thorborg har også givet mig en masse fede fifs og tricks! Det samme med B.S Christiansen som jeg også er ved at læse. Jeg skal også læse den om Mærsk som sikkert også vil give mig flere fifs og tricks. Men håber nogle kan hjælpe! - Mads Grønning |
Hvis du tror aktiemarkedet sparker røv om et år tror jeg du skal finde noget andet at interessere dig for.
Vi har PIIGS landende som er på vej imod bankerot, USA der kæmper med en enorm gæld og et helt europa på vej mod økonomiske ruiner når PIIGS begynder at vælte.
Vi er på vej imod endnu et stort krak på både aktie- og obligationsmarkeder.
Noget du bør overveje er om du med lidt læsning på hjemmesider og læsning i en bog slår markedet på længere sigt? Tror du eventuelt de andre på markedet ikke har samme viden som dig eller hvad gør at du kan vinde i forhold til dem? Du behøver ikke svare her, men blot tænke tanken.