Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiehandel - Vækker stor interesse!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoere!

JEg er begyndt og interessere mig en smule for aktiehandel da det vækkede et eller andet i mig! Jeg er ved at læse bogen Lars Tvede - Børshaj, og der var der nogle ret så gode råd omkring det. Noget om at når en aktie var faldende fordi en masse havde købt den når den ikke havde nået sit ''udbrud'' endnu, så ku man lade den være også vente på det udbrud det kom også sælge, også få mere for det end dem som der solgte tidligere! Men nu som 14 årig ved jeg slet ikke om det kan lade sig gør endnu :D. Jeg vil meget gerne lære lidt om det først så hvis nogle af jer vidste noget om det, hjemmesider eller lign. om i så ikke kunne kontakle mig på min email (jeg skriver den efter jeg er færdig her). Men jeg havde også tænkt over hvis jeg kunne få min far med på det og han gad og bruge lidt penge på det så vi ku se hvad det var og sådan først, om det så ku ende med at blive en stor realitet for mig :D Jeg ved ikke om der er mange penge i aktier mere, men jeg ved der var det engang :) Men måske er det oblikationer som jeg aldrig rigtig har forstået hvad var som var fremtiden? Men jeg kunne virkelig også godt ha den bagtanke at om et år eller noget ville aktiemarkedet måske sparke røv igen :o? Eller det er nok bare en 14 årigs realitet, men det kunne være stort for mig hvis jeg en dag sad også solgte aktier i eget invest firma! Jeg har fået mine drømme fra Lars Tvede som viste en del om det i sin bog! Martin Thorborg har også givet mig en masse fede fifs og tricks! Det samme med B.S Christiansen som jeg også er ved at læse. Jeg skal også læse den om Mærsk som sikkert også vil give mig flere fifs og tricks. Men håber nogle kan hjælpe!

- Mads Grønning

mads1805@hotmail.com

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:33

Hvis du tror aktiemarkedet sparker røv om et år tror jeg du skal finde noget andet at interessere dig for.

Vi har PIIGS landende som er på vej imod bankerot, USA der kæmper med en enorm gæld og et helt europa på vej mod økonomiske ruiner når PIIGS begynder at vælte.

Vi er på vej imod endnu et stort krak på både aktie- og obligationsmarkeder.

Noget du bør overveje er om du med lidt læsning på hjemmesider og læsning i en bog slår markedet på længere sigt? Tror du eventuelt de andre på markedet ikke har samme viden som dig eller hvad gør at du kan vinde i forhold til dem? Du behøver ikke svare her, men blot tænke tanken.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 14:03

Hej Mads, 

Det er også rigtig spændende, men du skal sørme læse meget mere end et par bøger og så hoppe med på alle de foredrag der er om aktivehandel, for der skal de nok kunne svare på de spørgsmål som du har. En god bog at læse om en det er lykkedes rigtig godt for er Warren Buffet's "Snowball". 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 14:23

Hej Mads

Jeg ville anbefale dig at melde dig ind i Dansk Aktionær Forening:)

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 15:04

Tre bud på læsning:

• How to make money in stocks af William O'Niel
  • How to tade in stocks af Jessie Livermore
  • How I made $2,000,000 in the stock market af Nicolas Darvs

De tre beskæftiger sig med teknisk analyse

På dansk findes investering og formuepleje af Cato Baldvinsson og Claus Jørgensen. Den giver en indføring i hvad en aktie, en obligation, en option osv er. Om end den er lidt tung at læse.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:17

Hej Mads,

En anbefalelsesværdig bog er:

The Four Pillars of Investing: Lessons for Building a Winning Portfolio

Af William Bernstein

Den er godt nok på engelsk.

Forfatteren har en PhD i økonomi og henviser konstant til videnskabelige artikler om handel med værdipapirer.

Bogen gennemgår verdenshistoriens kriser og faldgruber ved handel med aktier, Specielt risikoen ved få aktier (risiko for store tab & gevinster) og mange handler (mange udgifter).

Bogen fik mig til, udover obligationer, kun at købe index ETF'er eller index foreninger med meget lave ÅOP.

Vanguard, f.eks.., kører med ÅOP helt ned til 0.15%, og så har man del i f.eks. hele det japanske aktiemarked oa. Udover det behøver man kun at handle aktier, tjekke aktiekurser mm. med 15-20 års mellemrum.

iShares har vist en enkelt index forening i S&P med en omkostníng nær 0.

/ Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16

Thomas Frost:

Hvis du tror aktiemarkedet sparker røv om et år tror jeg du skal finde noget andet at interessere dig for.

Vi har PIIGS landende som er på vej imod bankerot, USA der kæmper med en enorm gæld og et helt europa på vej mod økonomiske ruiner når PIIGS begynder at vælte.

Vi er på vej imod endnu et stort krak på både aktie- og obligationsmarkeder.

Det kan man slet ikke afvise, men jeg synes man skal spise brød til. Hvis man ikke tror USA og PIIGS lande er gode, så må man jo sprede på andre, alt fra Rusland, Kina, Østeuropa til Brasilien og sydafrika for min skyld. Hele verdens økonomien er jo ikke ved at bryde sammen.

Selv det at visse lande er langt ude - og det er jeg helt enig i, så betyder det jo ikke at firmaerne i de lande lukker. Der kan sagtens drives sunde virksomheder i USA, selv om deres gæld til udlandet er et kæmpeproblem. Det er et problem for det offentlige og deres budgetter, og måske et problem for Kineserne der jo har en del af pengene til gode.

Et græsk krak ville jo også først og fremmest mærkes af grækerne, og ikke lukke alle græske virksomheder + mærkes af specielt nogle store tyske og franske banker der har givet dem store lån - + naturligvis udløse et stort problem for de øvrige, så som Italien og Spanien, med at få finansieret statsgælden fremover. Det er jo netop derfor man ikke bare lader Grækenland synke.

Tidligere kriser så som IT boblen og lignende havde jo direkte tilknytning til firmaer i IT, denne krise har mindre kontakt til firmaerne - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 22:10
Rigtig god ide.
Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 22:23
Hej Mads

Den bedste måde du kan lære på er ved at læse en masse om aktier, virksomheder og deres regnskaber. Læs Børsen og Penge på biblioteket og nettet. Prøv at følge deres anbefalinger, og se hvordan det passer. Find på biblioteket - spørg bibliotekaren - om nogle lærebøger om aktier. Lær de forskellige fagudtryk.
Tag en snak med din bankmand og få hende/ham til at fortælle dig noget om aktier.
Når du så har studeret emnet og nogle aktier i nogle måneder og har lidt penge, så køb lidt aktier i solide firmaer efter anbefalinger. Behold aktierne og følg dem. På den måde lærer du om aktier.
Aktier er ikke en lodseddel. Det er en meget langsigtet investering. Beholder du fornuftigt indkøbte aktier og har du for mindst 10-20.000 kr. til en start, har du gode muligheder for at tjene lidt penge. Men for at blive millionær vil det nok tage lidt tid. Det er en god interesse. Held og lykke.
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:25
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)