Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stresstest af website

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et website som jeg tror ikke performer ret godt når der kommer flere brugere på. Derfor vil jeg gerne prøve at lave en stresstest på mit site, hvilket er det rette værktøj til det?

//Jesper 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 02:52

http://loadimpact.com/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59

Jesper Eriksen:

Hej

Jeg har et website som jeg tror ikke performer ret godt når der kommer flere brugere på. Derfor vil jeg gerne prøve at lave en stresstest på mit site, hvilket er det rette værktøj til det?

//Jesper 

Loadimpact.com lader dig teste med op til 50 samtidige forbindelser. Hvis du ønsker flere, skal der betalesl idt. Mener 9-20 dollars for 1 uge eller 1 måde. En rigtig god måde at finde flaskehalse på, særligt hvis du har adgang til logfiler med fejl (fx mysql's slow log).

Hvis du har mulighed for det, er caching altid en god idé. Både af php, mysql, og Apache...

Hvilket site er der tale om? Og hvilken platform?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. May 11
Skrevet kl. 16:28

Det er et Drupal site, på en Debian 6 platform.

Allerede ved 20 clients stiger delayen til 10 s

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45

Kim Vinberg:

Hvad betragter man som tilfredsstillende og/eller utilfredsstillende mht. hastigheden?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Kim Vinberg:

Hvad betragter man som tilfredsstillende og/eller utilfredsstillende mht. hastigheden?

Godt spørgsmål, som der vist ikke er noget entydigt svar på.

Det afhænger jo af ens målsætning, hvad angår samtidige brugere (og ens hostingløsning).

Varnish er guld værd, hvis man vil have en helt flad loadkurve med 10-20-50-200-2000 samtidige besøgende. LiteSpeed isf. Apache har jeg også rigtigt gode erfaringer med. (Læs evt mere her: LiteSpeed vs. Apache).
Det er mit indtryk, at webhoteller, der kører med CloudLinux, ofte skærer af ved 20-30 samtidige brugere (på grund af for for højt brug af ressourcer). Det gælder fx Surftown, UnoEuro og Meebox. På den måde opnår man, at én bruger ikke lægger hele serveren ned.
Du kan evt. teste med Pingdom Tools samtidig med du foretager Loadimpact-testen for at se, hvor meget det går ud over dine loadtider, når der er belastning på serveren/installationen.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:51

Jesper Eriksen:

Det er et Drupal site, på en Debian 6 platform.

Allerede ved 20 clients stiger delayen til 10 s

Det behøver ikke betyde, at dit site max. kan klare 20 samtidige brugere, men det begynder at hoste ved 20 simultane forbindelser, der kræver ressourcer (Php, MySql).
Har du noget caching slået til? Hvilken type webhosting er der tale om?
Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. May 11
Skrevet kl. 16:56

Nej det er jeg udemærket klar over, for den tester også videre ved 30-40 50 clienter, men det er kritisk at allerede ved 20 brugere er delayen så stor ved 50 clients er den 40s.

Nej tror ikke caching er slået til endnu, men det leger jeg lidt med i aften.

Det er et vps og vps.net 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07

Jesper Eriksen:

Nej det er jeg udemærket klar over, for den tester også videre ved 30-40 50 clienter, men det er kritisk at allerede ved 20 brugere er delayen så stor ved 50 clients er den 40s.

Nej tror ikke caching er slået til endnu, men det leger jeg lidt med i aften.

Det er et vps og vps.net 

Spændende! Jeg har ikke erfaring med optimering af Drupal, men jeg har hørt, at det kan være ret ressourcekrævende. 
Jeg ville kigge på dels Drupals egen cachesystem, dels PHP-caching og MySQL. Evt. smække Varnish foran, hvis det skal gå rigtigt snapt.
Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 19:19

Jeg prøvede lige Loadimpact til et af mine Drupal sites. Grafen blev lidt underlig, det er som om at delay falder i takt med antallet af connections. Her er resultatet:

Første tal er antallet af connections, det sidste er delay i sekunder

10 (connections) -1.32 (delay)

20 - 0.482

30 - 0.47

40 - 0.92

50 - 0.668

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)