Hvis et firma køber Horsens Møbel (Fiktivt eksempel) på adwords, vil de så også dukke op på Horsens stol & møbel eller Horsens møbel & stoffer når man søger på disse termer?
Altså hvis man køber Franskbrød Milkshake får man så alle søgninger der bare indenholder de to ord, eller hvor går grænsen=
Det er valget af søgeordstype, som afgør, hvor kreative Google må være, når Google skal beslutte om, annoncen skal vises eller ej på en specifikt søgning.
Hvis der er valgt bred/fleksibel søgeordstype for søgeordet "Horsens Møbel", så vil der normalt også blive vist annoncer, når der søges efter "Horsens stol og møbel" og lign.
Som Troels er inde på, så afhænger det af hvilken type søgeord de har købt. Køber man bare ordet "møbler" som bredt søgeord, vil man sandsynligvis dukke op på en række konkurrenters navne.
Vi har tidligere fået en henvendelse fra en advokat, som stillede det samme spørgsmål som dig. Generelt er det ikke til at be-/afkræfte, det ville kræve viden om den specifikke sag og selv da kan det være svært at være sikker.
Det er bare pisse irreterende at når folk søger på vores virksomhedsnavn, så dukker en konkurrent op. Især når man ligger i et meget mættet marked hvor alle slås om kunderne.